Het grote poetstopic !

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Het internet staat er vol mee, maar toch lijkt het mij leuk om ervaringen te delen met andere Lexus rijders als het gaat over je Lexus
in showroom staat te brengen.
Het weer werkt sinds vandaag mee dus...
Waar kunnen we het over hebben...
Welke producten gebruik je, wat zijn je ervaringen ?
Doe je alles met de hand ?
Gebruik je machines ?
Zijn er tips en trucs .
Heb je foto's van je Lexus van voor en na je behandeling.
Kortom alles wat te maken heeft met het poetsen van je Lexus is van harte welkom.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Zijn er forum leden die ervaring hebben met het product Monello ?
Ik heb een DAP 500 (dual action polisher) en zou graag het product Monello eens willen proberen.
Welke polijstpads gebruiken jullie
Welke polijstmiddelen gebruik je.
Welke polijstpad met welk polijstmiddel
Op welke snelheid laat jij je DAP draaien ?
Ik zag dat de wax van Monello een advies prijs heeft van euro 84.99 heeft iemand deze ook al eens gebruikt.
Is dit een wax die je met je handen opbrengt ?
Je merkt het een straaltje zon en meteen helemaal van slag.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Zijn er forum leden die ervaring hebben bij het reinigen van het interieur.
Wat is de beste manier om de automatten grondig te reinigen ?
 

Larsmx5

Hoort erbij
9 dec 2013
93
3
0
Leuk topic! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar tips en trucs , wil zelf ook graag een keer een DAP aanschaffen maar ben bang dat ik m'n lak verpest met zon ding :p mijn lexus heeft veel swirls dus in dat opzicht is er veel te doen aan mijn auto, verder heb ik een mx5 die ooit rood was en nodig eens gepolijst moet worden..

Interieur reinigen doe ik wel altijd grondig, dashboard en plastics gewoon met alles reiniger, en het leer van de stoelen en het stuur doe ik altijd met de wonderspons van de Kruidvat:

http://static.kruidvat.nl/product/6..._5c0228e72fdabd750d6cf4001602f3c92d732166.jpg

Echt een aanrader! Krast niet en je gebruikt de spons zonder zeep dus het droogt je leer ook niet uit, het krijgt bijna alle vlekken eruit en daarna even insmeren met leer conditioner en je interieur is weer strak.

Matten zoek ik ook nog een oplossing voor want ik heb beige matten die super goor zijn maar ze passen niet in m'n wasmachine :p
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Zijn er forum leden die ervaring hebben bij het reinigen van het interieur.
Wat is de beste manier om de automatten grondig te reinigen ?


De beste manier is wss aanschaf van gloednieuwe, maar vlak daarna komt toch wel het gebruik van een extractor. Icm APC reinig je grondig en diep en ze zijn nagenoeg droog na gebruik. Zonder extractor doe je ze gewoon lekker in je badkuip en wederom met APC, schrobben, uithangen en klaar.
En als het helemaal goedkoop moet koop je zo'n vezelreinigerbussie van de Action. Ziet het er ook weer 1 dag goed uit.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
DAP is een fijn en veilig apparaat, ook voor beginners. Monello zijn goede betaalbare producten om mee te beginnen, dus icm de DAP heb je goed resultaat!
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik ga binnenkort wat Monello producten kopen ik probeer dan ook een verslag te maken in het grote poetstopic !
Met foto's natuurlijk.
Ik ga beginnen met de Monello clay set
 

Larsmx5

Hoort erbij
9 dec 2013
93
3
0
Zit er bij een DAP ook iets van een gebruiksaanwijzing van wanneer je welke pads moet gebruiken en bij welk toerental? of is dat iets wat je door krijgt gaandeweg?

mvraamsdonkIS300 ik ben benieuwd naar je verslag! misschien zet dat mij aan om het ook gewoon maar te doen!
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Ik gebruik zelf protech producten. Allereerst laat je de auto een protechbehandeling geven en daarna was je hem telkens met hun producten. Wat mij is opgevallen dat vogelpoep niet invreet maar gemakkelijk af te wassen is! Zo ook een zeer goede velgenreiniger. Echter wel 1 nadeel: Het kost wat meer!!:eek::mad::car:
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
@Larsmx5

Snap1.gif
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik gebruik zelf protech producten. Allereerst laat je de auto een protechbehandeling geven en daarna was je hem telkens met hun producten. Wat mij is opgevallen dat vogelpoep niet invreet maar gemakkelijk af te wassen is! Zo ook een zeer goede velgenreiniger. Echter wel 1 nadeel: Het kost wat meer!!:eek::mad::car:

Net even op de site gekeken maar ziet er mooi uit allemaal.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Leuk ! een poets topic
iets waar ik het fijne nog niet van weet , heb wat ervaring met 1,2,3 systeem van meguiars maar jeetje wat een klus is dat
leer idem dito , maar daar ben ik zelf niet zo tevreden over , leer is 23 jaar oud en wil dat goed verzorgen
een goede leer conditioner zou ik graag van jullie horen , wat het soepel houdt en voed

dus met tips en trucs kan ik niet echt helpen
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
DAP is een fijn en veilig apparaat, ook voor beginners. Monello zijn goede betaalbare producten om mee te beginnen, dus icm de DAP heb je goed resultaat!

Is inderdaad een veilig apparaat.
Ik heb hem al eerder gebruikt maar dan in combinatie met Poorboy's World
Dank voor je reactie Alan
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
De beste manier is wss aanschaf van gloednieuwe, maar vlak daarna komt toch wel het gebruik van een extractor. Icm APC reinig je grondig en diep en ze zijn nagenoeg droog na gebruik. Zonder extractor doe je ze gewoon lekker in je badkuip en wederom met APC, schrobben, uithangen en klaar.
En als het helemaal goedkoop moet koop je zo'n vezelreinigerbussie van de Action. Ziet het er ook weer 1 dag goed uit.

Dank voor je reactie GWS.
Had nog nooit van een extractor gehoord maar na even gezocht te hebben begrijp ik wel hoe het werkt.
De oplossing.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Zijn er forum leden die ervaring hebben bij het reinigen van het interieur.
Wat is de beste manier om de automatten grondig te reinigen ?

Ik maakt de matten (+ bijvoorbeeld de panelen van de bagageruimte) zo nu en dan schoon met een stoomreiniger (Karcher). Werkt prima !
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
zat ff op carclean te neuzen dat is een sponsor , dus welke velgen sealer is aan te raden ? poorboys ?
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Leuk ! een poets topic
iets waar ik het fijne nog niet van weet , heb wat ervaring met 1,2,3 systeem van meguiars maar jeetje wat een klus is dat
leer idem dito , maar daar ben ik zelf niet zo tevreden over , leer is 23 jaar oud en wil dat goed verzorgen
een goede leer conditioner zou ik graag van jullie horen , wat het soepel houdt en voed

dus met tips en trucs kan ik niet echt helpen

Vandaag de voorste stoelen behandeld met Mothers LeatherTech
Eerst de Foaming Wash.
Opbrengen met een doek iedere keer een deel.
Ligt borstelen met paardenhaar borstel
Weer opbrengen met een doek
Uitwrijven met schone Monello Piccolo Nero
Vervolgens Moisture Infusion Gel Cream met pad opbrengen
Ligt borstelen met paardenhaar borstel
Uitwrijven met schone Monello Piccolo Nero
paardenhaar borstel is echt nodig vanwege de kleine gaatjes in het leer.
Twee nadelen
1 Moisture infusion Gel is wit, leer is zwart.. het was dus een hele kunst om de witte gel uit de gaatjes te krijgen.
2 De Monello Piccolo Nero is zwart, wit heeft meer de voorkeur omdat je dan goed kan zien wanneer het leer nog vuil is.
Verder een heerlijk product met een mooi resultaat
Gekocht bij carclean als Mothers Wax LeatherTech Care Kit voor 39,99 euro

https://drive.google.com/folderview?...&usp=drive_web
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Net de Monello - Dolce Verde Klei Set gekocht
Als het weer een beetje wil meewerken dit weekend :)
Dit word dus stap 1
102118.jpg