Toyota Yaris GRMN kent geen geheimen meer

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Lekker bakkie !

Tijdens de Autosalon van Gen?ve maakte Toyota de naam van de performanceversie van de gefacelifte Yaris bekend.
Vandaag heeft Toyota alle specificaties en de vanafprijs uit de doeken gedaan.

Tot op heden omschreef Toyota het vermogen van de Yaris GRMN als 'meer dan 210 pk'. Daar blijkt geen woord aan gelogen. Uiteindelijk blijkt de gespierde Japanner, waarbij de letters GRMN staan voor GAZOO Racing Meisters of N?rburgring, 212 pk uit zijn 1,8-liter grote viercilinder met variabele kleptiming ?n supercharger te persen.

Het maximale vermogen wordt bij 6.800 tpm naar de voorwielen gestuurd, terwijl het maximum koppel bij 5.000 tpm vrijkomt. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is in 6,3 tot 6,5 tellen achter de rug, afhankelijk van de definitieve homologatie. De topsnelheid van de 1.210 kilo wegende hothatch ligt op 230 km/h. De GRMN beschikt over een sperdifferentieel en een handgeschakelde zesbak.

Toyota versiert de topversie van de Yaris met de GRMN-kleuren. De auto ligt 2,4 centimeter dichter bij het asfalt dan zijn ingetogener broers. 17-inch BBS-wielen zijn omhuld met 205/45-metende Bridgestone Potenza-banden.

Aan al dat moois hangt uiteraard een prijskaartje. Toyota laat weten dat de in een beperkte oplage leverbare Yaris GRMN € 46.490 moet gaan kosten. Ter vergelijk: de 220 pk sterke Renault Clio RS kost als Trophy € 33.200.


51myi74bnorp.jpg

kxpydv5b5l1e.jpg

u7eyz2vb8djh.jpg

wq2yeb9bj9i0.jpg

6clyw8lby4a8.jpg

9smyedubfiom.jpg

q7cygtdb9yq5.jpg


Bron : Autoweek Lars_K
http://www.autoweek.nl/nieuws/toyota...geheimen-meer/
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Wat vreselijk veel ?????? voor deze vreselijk hete hatchback.
Te duur?
Ach, alles voor een homologatie voor deze stoere race klasse.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
mmm, ligt misschien aan mij dan zeker maar kan er niet echt warm voor lopen. Idd veel te duur ook.Voor dat geld liever een "wat" oudere ISF.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
True... maar heb je geld teveel en je bent fan van de hot hatches ! dan heb je hier wel wat aparts ! Mijn collega rijdt een Citroen DS3 Racing (1.6 Turbo met 207 PK ) fantastisch ding. maar koop je nu een DS3 dan is de 1.2 de zwaarste die er is..
ik vind het echt stoer van Toyota dat ze een 1.8 met compressor in een "starlet" proppen waar andere merken terug gaan naar 1.2 liters ! :)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
True... maar heb je geld teveel en je bent fan van de hot hatches ! dan heb je hier wel wat aparts ! Mijn collega rijdt een Citroen DS3 Racing (1.6 Turbo met 207 PK ) fantastisch ding. maar koop je nu een DS3 dan is de 1.2 de zwaarste die er is..
ik vind het echt stoer van Toyota dat ze een 1.8 met compressor in een "starlet" proppen waar andere merken terug gaan naar 1.2 liters ! :)

Maar dat zie je dan helaas ook in de prijs (lees: CO2-uitstootboete) terug in nederland waardoor je deze vrijwel nooit in het wild tegen zult gaan komen...