Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Dashcam en schade

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Redguy, Ik ben heel erg nieuwsgierig. Ik zie dat je de dashcam op het raam met de bijbehorende sticker hebt geplakt (die van mij is nog niet gebruikt). Als je de deur dicht gooit of tegen de band aan schopt, gaat de dashcam dan opnemen? Ik vind mijn dashcam zo erg mooi zitten en zou het jammer vinden als hij meer in het zicht terecht komt. Naast dat ik er een lelijke plek aan overga houden op het plastic van mijn binnenspiegel. Dus voor ik hem ga verplaatsen wil ik heel graag weten of de parkeerfunctie op de voorruit idd beter werkt.

Commentaar

Heb ik eerlijk gezegd nog niet getest vandaag, heb de gevoeligheid op hoog staan maar van dichtslaan of schoppen is het nog niet gekomen

Nog even de specs bekeken maar deze heeft géén parkeerstand, werkt wel bij impact (aanrijding) maar dat wil ik niet meemaken.

Commentaar

Die van mij heeft ook bij een impact dat een opname wordt bewaard. Hij is wat dat betreft wat zenuwachtig op de gevoeligste stand. Hij riep meerdere malen na een windstoot " Taking emergency video", tot hilariteit van mijn zoontje die naast mij zat. Een drempel wat harder nemen werkt ook, net zoals een hobbelige weg. Ik laat hem gevoelig staan, en wis liever een paar video's dan dat de video die ik graag wil hebben gemist word.

Wel gek dat je geen parkeerstand hebt, je hebt tenslotte al een g kracht meting. Overigens heb ik net mijn motorkap dicht geslagen, aan de dakrails lopen trekken en schudden, met vlakke hand tegen de voor ruit aangeslagen (niet super hard, meer hard schouderklopje), maar de camera gaat niet aan :-(. Ik denk dat 70mai nog wat werk heeft om de parkeerstand te verbeteren.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door HondaFan Bekijk bericht
          Overigens heb ik net mijn motorkap dicht geslagen, aan de dakrails lopen trekken en schudden, met vlakke hand tegen de voor ruit aangeslagen (niet super hard, meer hard schouderklopje), maar de camera gaat niet aan :-(. Ik denk dat 70mai nog wat werk heeft om de parkeerstand te verbeteren.
          Dat was voor mij het doorslaggevend argument om voor de Blackvue te kiezen ondanks de hoge prijs: het feit dat hij geen beweging hoeft te voelen maar alleen beweging hoeft te zien. Als iemand langs mijn auto loopt en "per ongeluk " met een sleutel erlangs gaat dan is dat ook opgenomen. Het mooiste zou een systeem á la Tesla zijn met camera's die ook de zijkant in de gaten houden maar dat wordt wel érg prijzig vrees ik.

Jarno
          GS 450h President

Commentaar

Volgens de 70mai website https://www.70mai.com/en/ (even scrollen een tikje naar beneden) heeft de 70mai pro bewegingsdetectie. In de praktijk is het de equivalent als Stevie Wonder op je auto laten letten. Ik heb al aardig wat geprobeerd, maar hij registreert alleen wat als ik een tik tegen de dashcam zelf geef.

Mochten anderen dit lezen, wees gewaarschuwd de 70mai Pro parkeer functie zal alleen wat registreren als iemand zijn/haar auto goed tegen je auto parkeert. Een lichte tik zal niks doen.

-------------------------------------
            24-Hour Monitor Always-on Protection of Car

With motion detection supported by G-sensor, 70mai Pro can keep recording during parking mode.
            -----------------------------------------------------------

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Redguy Bekijk bericht
              Dankzij het gekloot van enkele medeweggebruikers de laatste tijd nu versneld een dashcam aangeschaft (1 van de geintjes kostte een linkervoorband maar dat terzijde).
              En omdat de 70mai hier al voorbij kwam is deze het geworden. Weliswaar niet de Pro met alle toeters en bellen maar eentje die z`n werk standaard en goed doet.
              Vrijdagavond besteld en zaterdagochtend binnen, da`s snel!
              Installatie was tamelijk eenvoudig, nu nog even de ervaringen opdoen.
              Via welke site heb je de 70mai besteld ?

Commentaar

Ik had hem via Aliexpress besteld, maar ik zie hem nu ook bij Bol.com te koop staan. Met import tax maakt het niet zoveel uit of je via Ali of Bol.com besteld. Ali is iets goedkoper, maar garantie is lastiger.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door fsport Bekijk bericht

Via welke site heb je de 70mai besteld ?
                  Via Allcam

Commentaar

Sorry voor de topic kaping maar nog even een update voor mensen met een DR900. Deze camera wil nog wel eens last hebben van reflecties in de voorruit, iets wat je makkelijk op kunt lossen met een polarisatiefilter. Dit filter is echter alleen te bestellen bij EDR auto in frankrijk en dan komen er aardig wat verzendkosten bij. Het filter voor de Viofo A129 camera past gelukkig ook en die is gewoon bij Allcam te krijgen.

Jarno
                    GS 450h President

Commentaar

Werken ...
                    X