Dashcam en schade

fsport

Nieuw hier
20 mrt 2019
1
0
0
Dankzij het gekloot van enkele medeweggebruikers de laatste tijd nu versneld een dashcam aangeschaft (1 van de geintjes kostte een linkervoorband maar dat terzijde).
En omdat de 70mai hier al voorbij kwam is deze het geworden. Weliswaar niet de Pro met alle toeters en bellen maar eentje die z`n werk standaard en goed doet.
Vrijdagavond besteld en zaterdagochtend binnen, da`s snel!
Installatie was tamelijk eenvoudig, nu nog even de ervaringen opdoen.

Via welke site heb je de 70mai besteld ?
 

HondaFan

Hoort erbij
16 okt 2018
55
5
8
Ik had hem via Aliexpress besteld, maar ik zie hem nu ook bij Bol.com te koop staan. Met import tax maakt het niet zoveel uit of je via Ali of Bol.com besteld. Ali is iets goedkoper, maar garantie is lastiger.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Sorry voor de topic kaping maar nog even een update voor mensen met een DR900. Deze camera wil nog wel eens last hebben van reflecties in de voorruit, iets wat je makkelijk op kunt lossen met een polarisatiefilter. Dit filter is echter alleen te bestellen bij EDR auto in frankrijk en dan komen er aardig wat verzendkosten bij. Het filter voor de Viofo A129 camera past gelukkig ook en die is gewoon bij Allcam te krijgen.

Jarno
 

HondaFan

Hoort erbij
16 okt 2018
55
5
8
Vandaag bijna een tik gekregen. De persoon achter het stuur besloot mijn baan in te sturen bij de bocht om alvast voor te sorteren. Ik zag haar aankomen en kon haar ontwijken. Alleen nu komt het, ik bedacht mij dat ik opzij stuurde en remde zonder te kijken naast mij. Gelukkig zat er niemand anders had ik zelf brokken kunnen hebben. Gelukkig had mijn dashcam wel de situatie opgenomen, zodat ik de daadwerkelijke dader in geval van brokken alsnog kon achterhalen. Overigen foutje kan gebeuren en druk maken kunnen we over zoveel. Ik wilde nog een OK gebaren, maar ze besloot bij het volgende stoplicht strak voor zich uit te kijken. Maar gezien de agressie in het verkeer kan ik mij er ook wat bij voorstellen om niet om te kijken..... Bokito moest je tenslotte ook niet recht in de ogen aankijken :p

Overigens nog een aanvulling, gisteren werd ik op de motor ingehaald en daarna afgesneden door ook iemand die niet keek/zat te slapen. Het ging niet heel erg snel en ik had tijd om te ontwijken. Maar de vakantie lijkt mensen echt in slaap te sussen. Op de motor geen dashcam helaas, maar wie weet.....
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Die van mij heeft ook bij een impact dat een opname wordt bewaard. Hij is wat dat betreft wat zenuwachtig op de gevoeligste stand. Hij riep meerdere malen na een windstoot " Taking emergency video", tot hilariteit van mijn zoontje die naast mij zat. Een drempel wat harder nemen werkt ook, net zoals een hobbelige weg. Ik laat hem gevoelig staan, en wis liever een paar video's dan dat de video die ik graag wil hebben gemist word.

Ik heb inmiddels ook een 70mai (niet de pro) en het grappige is als ik een keer het gas goed indruk en die 310PK wakker worden, het ding al begint te roepen dat er een emergency video opgenomen wordt :grin: