toyota aristo

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Goedendag,

Ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een toyota aristo 2jz-gte.
Ben er zeer tevreden mee op een paar kleine puntjes na.
Een van die puntjes is dat ik er maar 1 sleutel bij heb.
Graag wil ik er dus een sleutel bij hebben, het zijn trouwens de zelfde sleutels als die van een is200.
Kan ik er gewoon 1 bestellen met remote en deze inleren op de auto?
De auto heeft namelijk alarm dus als ik het portier open doe door de sleutel in de deur te doen gaat ie gillen.
Graag hoor ik ofdat iemand hier ervaring mee heeft.
Hier nog een fototje van de auto:)
 

Bijlagen

  • photo7115.jpg
    photo7115.jpg
    286,7 KB · Weergaven: 47

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Super dikke bolide !! Veel plezier ermee ! Phaebo ook een Daniel met een Aristo kan je misschien helpen met je vragen ! :)
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Dank jullie wel.
Ondertussen het een en ander nagekeken.
Er moeten op zeer kort termijn nieuwe schijven en blokken op.
Uiteindelijk zal ik de remmen wel gaan upgraden maar op het moment is dat niet mijn prioriteit.
Nou vraag ik me af of dat de remmen van een gs300 evt ook hierop passen.
Als iemand dit weet hoor ik het graag.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Hallo

mooie wagen heb je.
sleutels zijn trouwens niet hetzelfde als een is200.
Je moet specifiek een sleutel met afstandsbediening kopen voor een aristo.
In ieder geval het binnenwerk.
bij mij zit er geen alarm of immobilizer op dus kon gewoon een sleutel laten slijpen en starten. Heb er dus een met en een zonder afstandsbediening.
Jij zult denk ik toch naar de dealer moeten voor een sleutel.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
De remschijven en blokken zijn trouwens hetzelfde als de gs300 en ook als de is200
de remklauwen zijn wel iets anders.
Maar de schijven en blokken zelf zijn hetzelfde als een is200
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ik heb zelf ook slechts 1 sleutel bij mijn auto, maar aangezien die uit de VS komt en de sleutels daar een knopje extra hebben, komt het nogal nauw welk type sleutel je kunt gebruiken. Kan een erg duur grapje worden. Op eBay is regelmatig wat te koop wat je zou kunnen laten inleren, maar ik zou je niet kunnen garanderen of dat werkt.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Het komt inderdaad erg nauw welke sleutel/ afstandbediening je kunt gebruiken.
Je kunt niet simpelweg een van een lexus gebruiken maar moet specifiek voor een aristo zijn. Er zijn geen overeenkomende modellen die dit type afstandbediening gebruiken.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ik weet het niet zeker of het hier het geval is, maar over het algemeen werken sleutels in Europa op 433,92MHz en buiten Europa op 868MHz.
Dat zou dus betekenen dat een sleutel van buiten Europa zou moeten werken.
 

danielis200

Hoort erbij
26 mei 2011
84
2
0
Mm dat is dan wel weer jammer. Voorlopig staat dit ook laag op mijn lijstje. Afgelopen vrijdag de turbos gesloopt. :'( dus hij gaat nu voorlopig nergens heen. Vandaag gaan de twins eruit.
deze gaan plaats maken voor een single. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag. Dit omdat ik nog niet weet wat voor turbo het moet worden.