Werking CVT

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Tja, maar eigenlijk is het helemaal geen CVT in de CT, maar ja ga dat maar eens aan het grote publiek uitleggen als de heren journalisten blijven hameren op CVT,CVT,CVT,CVT,..... echt technisch onderlegt zijn de heren niet dus niet,.... ;)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Het mag dan geen echte CVT zijn in gebruik wel precies hetzelfde. Dat roept gevoelens op van de echte CVT en dat is logisch. Als student heb ik menig DAF gereden en ik kan er niet aan ontkomen dat bij het rijden in de CT 200 dit gevoel precies zo was als in een DAF. Alleen minder herrie natuurlijk. :D
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Er zit geen versnelling in de transmissie van de CT - zelfs geen achteruitversnelling. Je kunt uitsluitend elektrisch achteruit rijden. Als de accu leeg is springt de verbrandingsmotor wel bij, maar dat doet-ie alleen maar om stroom aan de accu/elektromotor te leveren, waardoor je alsnog elektrisch achteruit rijdt.
 

Frits

Hoort erbij
30 jun 2011
27
0
0
Wel jammer. Ik zat me alweer te verheugen op wedstrijden achteruitrijden op zandvoort met commentaar van de heer Wijdbeens.
 

Germanicus

Nieuw hier
27 jun 2014
7
0
0
Als nieuwe ct. rijder ook iets stoms gedaan vanochtend. Reed de parkeergarage in en wilde ev mode indrukken, drukte ik op p... Gelukkig voor mij zijn Japanners slimme ontwikkelaars en ging de automaat niet direct op slot maar kreeg ik een melding, moest ik de auto volledig tot stilstand brengen en kon ik door drive te selecteren weer doorrijden... Denk dat ie dan in een soort nood N stand gaat (dat hoop ik tenminste)
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik blijf mij regelmatig verbazen over het lage toerental waarmee mijn GS over de snelweg dendert. Bij 120 km/u even boven de 1200 toeren. Natuurlijk zijdezacht en zonder rumoer. En bij gasgeven loopt het toerental heel even op, je krijgt een duw in de rug en daarna weer rustg doortokkelen. Prachtige techniek, eigenlijk heel simpel, maar je hebt Toyota\ Lexus techneuten nodig om het vele honderduizenden kilometers ongestoord te laten werken. Chapeau ! zeggen wij in Frankrijk. -)
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
In het begin is het wennen en denk je "waar ben ik aan begonnen" maar na een week wil je niet meer terug. Een heerlijk systeem.

Cruise control.jpg