Merk luchtfilter

Bart1981

Nieuw hier
31 mei 2017
13
0
0
Het luchtfilter moet vervangen worden. Dat moet ik prima zelf kunnen doen, maar het liefste gebruik ik dan wel de origineel gebruikte merken. Iemand enig idee wel merk luchtfilter er origineel in de Ct200h (2012) zit?
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Als je er toch een filter inlegt waarom niet meteen een K&N inlegfilter voor een paar tientjes? Moet het goedkoop dan een Bosch.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Als je er toch een filter inlegt waarom niet meteen een K&N inlegfilter voor een paar tientjes? Moet het goedkoop dan een Bosch.

gewoon even uit nieuwsgierigheid , wat is de meerwaarde van K&N volgens jou? (ik heb geen ervaring met deze dingen, bestel altijd OEM)
 

Bart1981

Nieuw hier
31 mei 2017
13
0
0
Als je er toch een filter inlegt waarom niet meteen een K&N inlegfilter voor een paar tientjes? Moet het goedkoop dan een Bosch.
K&N ken ik, maar met name uit de wereld van het tuinen waar men op elk klein detail de auto sneller probeert te krijgen. Maar wat zou de meerwaarde hier van zijn in de Lexus?

gewoon even uit nieuwsgierigheid , wat is de meerwaarde van K&N volgens jou? (ik heb geen ervaring met deze dingen, bestel altijd OEM)
En welk merk wordt er als OEM wordt gebruikt? Of is het echt van Toyota/Lexus zelf?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ik denk dat de meerwaarde van de K&N filters er met name in zit dat je die niet meer hoeft te vervangen. Het nadeel zou kunnen zijn dat de motor er lullig van gaat lopen. Ik weet niet of dat bij onze auto's aan de orde zou kunnen zijn maar met de motor (Honda ST1300ABS) heb ik het gehad, moest opnieuw afgesteld worden om e.o.a. reden nadat ik het K&N filter had geplaatst. Of was het bij de ST1100.....weet ik zo ff niet meer....:grin:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bart1981

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
En welk merk wordt er als OEM wordt gebruikt? Of is het echt van Toyota/Lexus zelf?

Ik heb even gekeken wat de dealer er laatst bij mij heeft ingestoken, en zoals ik al had verwacht, trof ik een luchtfilter aan van DENSO / TOYOTA
bij mijn weten worden door Toyota/Lexus dealers vaak onderdelen gebruikt van DENSO of NIPPARTS
 
  • Leuk
Waarderingen: Bart1981