Hybride chiptunen

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Goedenavond allemaal,

Wat mijn gedachtengang niet is ontgaan is, wat is het effect van chiptuning op een hybride auto? Ik weet dat het niet al te veel is gedaan of misschien zelfs niet is gedaan. Wat zijn de belemmeringen? Is het ?berhaupt wel mogelijk? Zou het een groot verschil maken?

Ik merk namelijk dat een auto met turbo aardig wat PK en koppel erbij krijgt. Heeft een elektromotor ook meer meerwaarde?

En graag zie ik informatieve/refererende reacties tegemoet. Reacties zoals: 'Hybride is bedoeld voor zuinig... Je moet een CT niet chippen...' heb ik namelijk niet veel aan.

Alvast bedankt!
Maistah
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Betalen naar verbruik
doen we toch al of mis ik iets?
Hoe meer brandstof je nodig hebt hoe meer je afrekent aan de pomp (en hoe blijer je vriend De Jager maakt..)

Blijft over betalen naar vervuiling:

Ook een lastig verhaal want hoe zou je naar vervuiling kunnen belasten? Die aantal grammen per km zeggen naar mijn idee weing want dat is slechts een labwaarde die geen normaal mens in de praktijk zal halen.

(ben heeeeeeel blij met mn 14% CT, begrijp me niet verkeerd :)

Maar met een hummer waarmee je 100 km in de week rijdt vervuil je volgens mij minder dan met een hybride waarmee je 1500 km in de week rijdt. Toch betaal je meer wegenbelasting voor je jeepje....

Zelfde geldt voor parkeren in Amsterdam, straks gaat men het tarief bepalen adhv kenteken. Dus ook hier weer, met een hummer betaal je meer parkeergeld dan met een hybride.
Klopt uiteraard ook voor geen meter want als je ergens parkeert sta je stil en stoot dus geen 1 auto iets uit.....

Als je echt naar vervuiling/verbruik wil belasten dan moet je volgens mij de wegenbelasting afschaffen en gewoon brandstof duurder maken.

Als je dan meer rijdt (en dus uit stoot en verbruikt) ga je dus evenredig meer afrekenen.

Even iets heel anders, iedereen maakt zich nu druk om co2 en zo maar heeft iemand hier ooit nog iets vernomen van het fenomeen Zure Regen????? was volgens mij 20 jaar geleden het hete item op milieugebied....
Moraal van het verhaal, onze overheden vinden altijd wel een reden of ingang om ons te laten dokken :baseball:

En weer terug on topic:
Als ik de kans krijg zal ik mn ct zeker laten chiptunen
Ben heel benieuwd of het technisch kan en wat het zal kosten.

Groet
BL
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hube zei:
Ach, De prius van mijn vrouw rijdt in Duitsland ook bijna continu 180.

Laten we eerlijk zijn, de bijtelling is er niet omdat de regering zich zo druk maakt over CO2... Die is er gewoon om een nieuwe technologie de kans te geven die ons verder onafhankelijk gaat maken van o.a. het Midden Oosten.

Dat Al Gore daar nu voor misbruikt wordt.... Wat was het gezegde ook al weer? Het doel heiligt de middelen...

Een hybride is een combinatie van twee, in autoland twee aandrijvingen. De electrische aandrijving moet het in de toekomst gaan overnemen, maar is daar nog niet volwassen genoeg voor.

Wij hebben de eer om in zo'n overgang periode te leven, geniet er van!


Eeeehhhm overgangsperiode ? ? ? Een tipje van de sluier, uit betrouwbare bron van een hele grote autofabrikant wordt medegedeeld door een hoge pief dat de elektrische auto de toekomst NIET heeft,......................... Hybride is de toekomst, en dat uit het huis van DAS AUTO??????? (VAG) dus,.............. :O :p
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Ik vraag me nog steeds af wat het nut is van het tunen van een hybride?! Meer vermogen nodig? Waarvoor? Ik vraag me echt af of de CT na de "power" kuur zoveel sneller zal zijn. Ik vind overigens dat elke aanpassing aan de motor, versnellingsbak of uitlaat verplicht gemeld zou moeten worden bij het RDW. Na een "power" kuur kan het maar zo zijn dat de CT veel meer CO2 uitstoot dan een andere auto waar wel wegenbelasting voor betaald moet worden. Dat zou niet eerlijk zijn...

Ben het overigens volledige met ct200H eens. Elektrische auto's worden pas interessant als men:

1) soortgelijke of acceptabele actieradius kan bereiken als bij verbrandingsmotoren
2) soortgelijke of acceptabele "oplaadtijden" kan bereiken als bij het tanken van brandstof

Autofabrikanten zouden gezamenlijk een accupakket moeten ontwikkelen die uitwisselbaar is, een standaard of norm binnen de automobielindustrie. Als zoiets bij een tankstation binnen 5 minuten uitgewisseld kan worden, tegen geringe kosten en met de garantie dat er altijd voldoende geladen accupakketten voorradig zijn waarmee je ook nog eens een keer 750km ver kan komen, dan hebben we een nog enigszins acceptabel alternatief ten opzichte van hybride of conventionele verbrandingsmotoren.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Heren,

blijkbaar hebben de meeste alleen maar hun bedenkingen bij de CO2 waardes die al dan niet gehaald worden na tuning. maar of het echt kan, daar wordt weinig over gepraat.
Jullie weten toch als jullie je 16" bandjes vervangen door vette 19" de CO2 waarde al wijzigd? en dan heb echt niet meer power ofzo.
dus het CO2 verhaal kan je bijna bij elke topic gebruiken, maar brengt weinig bij aan de discussie/het onderwerp. tenzij jullie er een appart topic van maken :)
 

AvP

Nieuw hier
21 sep 2014
24
0
1
Inderdaad leuk te lezen hoe een discussie kan verdraaien Leeuws. Maar ik denk dat de degene die de discussie is begonnen wel inmiddels weet dat het niet veel zin heeft. Ik heb hem sinds kort, en was geenszins van plan maar iets aan de auto te doen. Gekocht ook om juist rustig, relaxed en zuinig te rijden. Anders had ik mijn Insignia 1.6T wel gehouden. De CT200h is geen vergelijk met de Opel. Maar man wat een relaxed bakkie! Niets aan doen! Wat een degelijkheid ook...