Onbekende signalen

Deutje

Nieuw hier
14 sep 2014
9
0
0
Ik rijd inmiddels een aantal weken een superleuke CT200h maar krijg af en toe onbekende signalen(2 piepjes) tijdens het rijden op de snelweg. Ik weet echter niet waarom dit signaal komt. Rijd ik over een doorgetrokken streep of is mijn voet te lang van h? gaspedaal of is dat een signaal als ik een bepaalde snelheid bereik....... Ik weet het niet, help
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Deutje,

Dit is erg moeilijk om te beantwoorden. LDW zit niet op de CT (voor zover ik kan nagaan). Wellicht wanneer je deze weer hoort even onthouden of opschrijven:

1. Wat was de snelheid
2. Welke actie werd uitgevoerd (inhalen, stoppen, niets)
3. Waar komen de piepjes vandaan?
4. Tijdstip en plaats?
 

Deutje

Nieuw hier
14 sep 2014
9
0
0
Het gebeurt oa in een bocht iets heuvelop op de snelweg waar ik iets later de afrit moet nemen. Dan laat ik mijn gas los vlak voor de bocht en laat de auto uitrijden. Lijkt of dit signaal komt na terugloop snelheid tot 80km per uur. Krijg dit signaal overigens ook wel eens op een recht stuk snelweg als de snelheid verminderd wordt en de 100 km grens naar beneden wordt gepasseerd. Mvrgr.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het klinkt een beetje als een snelheidswaarschuwingssysteem (aftermarket?) bij 80 en 100. In dat geval zou je dus een piep moeten horen wanneer je de 80kmpu overschrijdt en/of 100kmpu.
 

Deutje

Nieuw hier
14 sep 2014
9
0
0
Joepie, ik heb het gevonden!
Nou, eigenlijk heeft mijn vrouw het opgemerkt :-(
Navi geeft 2 piepjes op een kleine 100-200 meter bij het naderen van een flitspaal of trajectcontrole.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Deutje, van welk jaar is jou CT de mijne van 2011 met navi, hoe activeer je hem en is het zichtbaar op je scherm ?
 

Deutje

Nieuw hier
14 sep 2014
9
0
0
H? Kopske,

De mijne is een paar maanden oud.
Navi dus niet vergelijkbaar met de jouwe.
Ik weet niet hoe dit geactiveerd moet worden.
Op het schermpje zie je de camera's
 

soepkip

Nieuw hier
20 mrt 2015
13
1
0
Weet iemand hoe je de piepjes/waarschuwing uitzet bij een 2014 CT met Navi.
En of dit in het buitenland helemaal uit te zetten is ivm bekeuringen.