Kinderslot

jhrauw

Nieuw hier
20 jul 2011
14
1
0
Op de achterportieren heb ik het kinderslot geactiveerd door het zwarte palletje naar beneden te zetten.
Alleen, ik krijg het kinderslot er met geen mogelijkheid meer vanaf.
Weet iemand een manier om de kindersloten te deactiveren?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik kom er niet al teveel over tegen, behalve dan mechanische defecten waarbij het deurpaneel eruit moest worden gehaald. Vreemd is verder dat het beide kindersloten betreft. Je zou bijna zeggen dat het een 'trucje' betreft.

Zit er beweging in het palletje als je het met een tangetje uiterst voorzichtig heen en weer wiebelt, kun je het misschien iets naar je toe trekken/indrukken en dan bewegen, klein beetje WD40 in spuiten? Mogelijk kun je nog proberen het palletje te bewegen als je de deurhendel buiten (of binnen) gelijktijdig openhoudt. Deurslot binnenkant open/dicht. Misschien ff paar keer deuren achter elkaar locken en unlocken en dan weer proberen. Knopje aan/uit van passagiers raamvergrendeling..

Eventueel kan de dealer nog wat tips geven.
 

jhrauw

Nieuw hier
20 jul 2011
14
1
0
Bedankt voor de reactie.
Om duidelijk te zijn, het was alleen de linker achterdeur waarvan het kinderslot niet gedeactiveerd kon worden.
Ik heb zelf een technische achtergrond en het stoorde mij zo dat ik zelf het initiatief heb genomen het binnenpaneel van de deur te verwijderen.
Als je eenmaal weet hoe het zit is het een fluitje van een cent. Nu lopen er twee kabeltjes met een bolletje gehaakt aan de handel en vergrendeling aan het paneel en is makkelijk om te ontkoppelen.
Nu bleek dat het onderste kabeltje van de deurhandel niet helemaal terug kwam, na het gangbaar maken kon het kinderslot weer worden gedeactiveerd. Het was een leuk klusje met veel voldoening.
 
  • Leuk
Waarderingen: KurtKnakker