Aanschaf CT200H

AvP

Nieuw hier
21 sep 2014
24
0
1
Hey, ben zojuist aangemeld en ga eens kijken wat jullie bevindingen zijn omtrent de ct200h. Ik lees heel veel positieve zaken, echter ook wat negatieve zaken. Maar zeurpieten heb je overal op het net. We gaan voor de wagen en gaat aangeschaft worden bij de offici?le dealer. Ik kan hier natuurlijk al heel wat teruglezen, maar als er nog zaken zijn waar ik op moet letten die niet zo voor de hand liggen hoor ik ze natuurlijk graag. Ik ga nu lekker lezen...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Veel mis is er niet met de CT. Er was een probleem met de deurhendel van de passagierszijde met de eerste CT's. Er waren ook wat meldingen van wat synchronisatie problemen van contacten met de verschillende telefoons. Ook waren er nog wat issues met hogere verbruikscijfers.

Behalve een aantal incidenten heb ik nog geen echte structurele klachten kunnen ontdekken. Het is een goede auto.
 

AvP

Nieuw hier
21 sep 2014
24
0
1
Dank je Hube, deze aanwijzingen kreeg ik ook al. Maar zoals ik al zei, als je gaat zoeken staan er altijd wel minpunten van elk merk die aangedikt worden. Ik hoop dat de proefrit zaterdag gaat bevallen. Maar ik denk dat dit wel goed zit.
 

AvP

Nieuw hier
21 sep 2014
24
0
1
Wat ik ook erg service gericht vind is dat men de auto, uit 2011, levert met alle toeters en bellen omtrent de garanties volgens Lexus. Dus inclusief 24 maanden Premium Select garantie en Lexus Red Carpet Treatment. ik twijfel geen moment aan de degelijkheid.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Red carpet zijn ze redelijk goed in. :) Hoewel er toch mensen zijn die meer verwachten soms..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als gezegd, qua techniek vormt de CT een degelijke en fijne partner. De meest voorkomende perikelen kun je idd teruglezen onder de CT sectie. Btw, garantie/service geven is soms wat anders dan dit uitvoeren, maar dat verschilt per dealer. In de meeste gevallen lijkt dit gelukkig goed te gaan.

C(V)T, of wel hybride rijden, vergt wat gewenning (zo levert het vol gas indrukken van het gaspedaal meestal weinig op, behalve dan geluid). Een uitgebreide(!) proefrit geeft meestal een goede impressie of de auto overall bevalt, zoals (soms) wat hardere vering, motorgeluid, remgedrag, etc. Rij dus vooral ook wat snelweg, haal in, etc.
 

AvP

Nieuw hier
21 sep 2014
24
0
1
Gaan we doen GPS-10... Maar ik ben me er ook gelijk van bewust dat het geen racemonster is. We gaan in eerste instantie voor de relaxe manier van rijden. Dat er bij een tussensprint niet uit komt van wat ik gewend ben van mijn huidige Insignia 1.6T snap ik maar al te goed. Maar daar reed ik ook maar amper 120 mee op de snelweg. In ieder geval dank voor het opmerken dat ik het wel moet proberen om te weten wat nu het verschil gaat zijn.
 

AvP

Nieuw hier
21 sep 2014
24
0
1
Okay............

We zijn inmiddels een aantal jaartjes verder. Hebben in die tijd erg veel plezier gehad van onze CT. Ja je leest het goed, hebben..... Zo goed zelfs dat we niet eens meer naar een andere auto zijn gaan zoeken. De 'oude' CT staat inmiddels op 155dkm uit 2011 en de aangeschafte slechts op 26dkm uit het jaar 2015. Gewoon weer bij de vertrouwde dealer. Service is perfect bij Lexus Breda. Het is een mooie zilvergrijze F-line geworden. Met lederen bekleding, verstelbare stoelen etc etc... Mooi is ook het geheel zwarte interieur, ook het dak. Daar gaan we weer volop van genieten, vrijdag halen. Can't wait.