Duurtest CT200h na 100k km

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik vond dit tijdens mijn zoektocht naar het peilstok debacle , sludge en roest
http://www.autoevolution.com/news/le...est-79389.html
lexus-ct-200h-disassembled-after-100000km-german-endurance-test-79389_2.jpg
maar niets gevonden of het misschien een bekent euvel is
wel een review van Jeremy Clarkson
http://www.autoevolution.com/news/cl...ish-81154.html
http://www.driving.co.uk/car-review...al&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Even een citaat van Jeremy Clarkson
"Een paar jaar geleden reden we een Prius hybride flat-out rond de Top Gear testbaan voor 10 ronden.

En het gebruikt meer brandstof dan een BMW M3"

:eek:
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Tja, journalistiek........zegt dit wat over de auto of over Jeremy? De auto zullen velen zeggen. Is dit wel zo? Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik wel andere meer positieve reviews heb gelezen. Welke is nu waar? De beleving is zo subjectief als de pest mijn inzien......


http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...stkoppen.dhtml

In welke gemoedstoestand heeft hij dit artikel geschreven? Weten jullie het?

Onze Oosterburen kunnen auto's testen. Uit een gerenommeerd blad een duurtest van de Lexus. Zeer betrouwbaar na 100.000 kilometers......

http://www.autobild.de/artikel/lexus-ct-200h-dauertest-4573240.html
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
de duurtest komt ook van Autobild Rob
kijk maar het is de zelfde auto , dat zijn inderdaad mooie testen :thumbsup:

en ja journalistiek zou onafhankelijk moeten zijn en ik hecht veel waarde aan persoonlijke reviews
maar dat is een andere discussie

nogmaals ik kwam dit tegen toen ik op zoek was naar het peilstok debacle en wilde deze positieve test en mooie exploded view graag delen op het CT forum
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Begrijp ik, is natuurlijk helemaal prima! Misschien heb ik ook wel last van een vooroordeel, want dat programma vond ik toch al niets................Ik ben er wel achter dat de CT aardig moet knokken om bestaansrecht te kunnen behouden. Ik wist dit al voordat ik een CT zou aanschaffen. Het heeft mij er echter niet van weerhouden.😉
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Om te beginnen: er staat volgens mij Lexus op de achterzijde? We kunnen het dan wel een nep Lexus vinden; hij komt toch echt van de tekentafel af van de Lexus ingenieurs.

Volvo's zijn ontegenzeggelijk prima voertuigen, maar ook hier is dit subjectief van aard. Mijn Volvo V70 2.5 T Geartronic rijdt 1-10 gemiddeld. Hier valt voor mij al winst te behalen, mede gezien de kilometers. Maar waar het met name bij mij om gaat, is de vormgeving en de rijeigenschappen. Lexus kende ik wel van merk, maar ik had er nooit echt aandacht aan geschonken. Totdat je er een ritje mee hebt gemaakt, dan ben je aangenaam verrast. Dit alles in combi met de uitvoering en de staat van de auto was voor mij de reden om voor Lexus te kiezen. Bovendien krijg ik 24 maanden garantie en geven de Lexus dealers mij een goede en degelijke indruk die bij het merk past.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Om te beginnen: er staat volgens mij Lexus op de achterzijde? We kunnen het dan wel een nep Lexus vinden; hij komt toch echt van de tekentafel af van de Lexus ingenieurs.
Dat is idd een goed voorbeeld van prima marketing. Plak er iets op en men gelooft het. Als je je dan toch als luxe divisie presenteert, dan is de CT best een matig product voor de Lexus badge. Destijds populair vanwege gunstige leasekosten, maar niet perse om de rijeigenschappen, verbruik of het CVT geloei (kort door de bocht). Waar voorheen de minste of kleinste Lexus de lat vrij hoog positioneerde, valt dat met de CT vooral tegen. Vandaar dat 'we' de CT niet als volwaardig Lexus product (willen of kunnen) zien.

only if you want to keep up with tractors or hearses while sipping fuel - the CT 200h.
Beetje zure humor van Jeremy, maar toch wel 'to the point'.

Maar buiten dat, het is verder een prima wagen met degelijke eigenschappen.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Ik vraag mij toch echt af of dit Forum dan nog wel zo 'blij' wordt, of is, met leden die vreemde merken of 'nep Lexussen' rijden. Ik zet hem even scherp neer........te scherp?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Zo is dat , ieder zijn keuze
ik denk dat dit forum wat scherper is geworden , dat maakt het ook een unieke omgeving
we zijn hier ge?nteresseerd in automobielen en delen een passie
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
je moet je als forum ook niet altijd jezelf voor gek houden, en de CT is gewoon netals de A klasse van mercedes en een 1 serie van bmw... het zijn instapmodellen die wel de badge dragen maar vaak niet helemaal het merk vertegenwoordig zoals ze vroeger om bekend stonden. De premium merken zijn ontstaan vanwege een geheel ander doelgroep dan de instappers die ze nu bieden, dus echte liefhebbers van het merk zullen vaak deze instappers het net niet product vinden, wat vrij normaal is :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mlcoolj