Dynamic cruise control

Lupker1955

Nieuw hier
11 nov 2015
5
1
0
Ik hen sinds september een nieuwe CT200H met als optie dynamic cruise control. Ik heb gebruik het regelmatig maar ben benieuwd wanneer de auto afremt omdat ik een voorganger nader, dan ook de remlichten gaan branden. Heeft iemand een idee, ik kan het in de handleiding niet vinden. Alvast dank voor een reactie,
 
  • Leuk
Waarderingen: Logocom

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
zou dat het zijn ? al die remlichten van autos voor mij die remmen om nix , zou dat de dynamische cruise zijn ?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Mijn auto remt af op de motor (schakelt omlaag), of indien nodig met de remmen. Op het informatiedisplay kun je twee remlichtjes zien als de auto de remmen gebruikt.
Vreselijk systeem, ik gebruik het zelden, ik gebruik de normale cruisecontrol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Precies, zelf heb ik dat systeem niet. Maar wanneer je op normale CC rijd en vervolgens gas gaat geven zodat die boven je CC komt en gas los laat voel je het remmen ook.
Dit is ook het remmen wanneer jij je auto op de "B" stand zet.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Uitermate storend voor de mede weg gebruikers dus
steeds meer modellen hebben dat systeem en erg storend als de remlichten steeds maar weer oplichten
 

Bart1958

Hoort erbij
7 nov 2015
90
4
0
Ik heb het systeem voor mezelf en niet voor het gemak van andere weggebruikers.........bovendien worden de remmen (lichten) slechts sporadisch gebruikt.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik heb op mijn CT de adaptieve cruise controle, werkt echt perfect, geeft zelf gas tot de ingestelde snelheid, remt zelf af als je voorganger afremt, maakt zelfs een noodstop als er iemand voor je boven op de rem gaat staan, heeft mij al twee keer in Frankrijk voor schade behoed, echt een geweldig systeem.
 
  • Leuk
Waarderingen: GerardNijenbrinks

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Ik heb op mijn CT de adaptieve cruise controle, werkt echt perfect, geeft zelf gas tot de ingestelde snelheid, remt zelf af als je voorganger afremt, maakt zelfs een noodstop als er iemand voor je boven op de rem gaat staan, heeft mij al twee keer in Frankrijk voor schade behoed, echt een geweldig systeem.

Dat is je PCS systeem die ingreep, deze werkt altijd. Ook als de Cruisecontrol uit staat. Als het goed is zit er onder je stuur een klein knopje waarmee je het uit kunt zetten, je krijgt nu een waarschuwing op je dashboard dat het uit staat (en je kunt botsen) Je kunt het ook herkennen aan het Lexus-logo in de grille, deze is glad als je PCS en/of adaptive cruise control hebt, Bij modellen zonder radar is het Lexus-logo embossed, oftewel iets verhoogd op het ovale embleem.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Dat is je PCS systeem die ingreep, deze werkt altijd. Ook als de Cruisecontrol uit staat. Als het goed is zit er onder je stuur een klein knopje waarmee je het uit kunt zetten, je krijgt nu een waarschuwing op je dashboard dat het uit staat (en je kunt botsen) Je kunt het ook herkennen aan het Lexus-logo in de grille, deze is glad als je PCS en/of adaptive cruise control hebt, Bij modellen zonder radar is het Lexus-logo embossed, oftewel iets verhoogd op het ovale embleem.

Klopt Higgie, de details van het logo waren mij niet bekend, wel dat het zo mooi achter het logo verwerkt zit, daar kunnen ze bij Volvo nog eens een voorbeeld aan nemen, daar is het toch verschrikkelijk lelijk hoe ze dat met z'n stuk plastic in de grille afwerken.

Ik zag dat als de auto op de ACC rijdt en hij flink moet afremmen dat de remlichten dan inderdaad gaan branden, bij matig afremmen om de snelheid de corrigeren gaan de remlichten niet branden.Dit nog even ter aanvulling op de vraag van Lupker1955 .
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
kan je de remafstand vergroten cq verkleinen? met knop ?
op mn mercedes truck kan dit wel en wil nooit meer zonder!!!!
trouwens op trucks vanaf 7.5ton verplicht in 2016
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Jawel, je kan kiezen tussen 30, 40 of 50 meter afstand tot je voorganger.
Je hebt drie standen, hoe hoger de snelheid, hoe groter de afstand. Vandaag uitvoerig getest. Op de foto staat de CC op 180 km/h (uiteraard niet gereden want dat mag niet) De afstand staat op de kortste stand. De auto remt op de motor tot ca. 3500 toeren, daarna gaan de remmen werken. Bij het accelereren gaat hij maximaal naar half gas, circa 160KW
Op de foto kun je zien dat de CC de voorligger "ziet" en netjes afstand houdt.
Let wel! Dit gaat over een LS 600h, niet over een CT 200h
(Met dank aan m'n vriendin voor de wazige foto :) )

Cruise control.jpg