Dynamic cruise control

Lupker1955

Nieuw hier
11 nov 2015
5
1
0
Ik hen sinds september een nieuwe CT200H met als optie dynamic cruise control. Ik heb gebruik het regelmatig maar ben benieuwd wanneer de auto afremt omdat ik een voorganger nader, dan ook de remlichten gaan branden. Heeft iemand een idee, ik kan het in de handleiding niet vinden. Alvast dank voor een reactie,
 
  • Leuk
Waarderingen: Logocom

Bart1958

Hoort erbij
7 nov 2015
90
4
0
Je hebt drie standen, hoe hoger de snelheid, hoe groter de afstand. Vandaag uitvoerig getest. Op de foto staat de CC op 180 km/h (uiteraard niet gereden want dat mag niet) De afstand staat op de kortste stand. De auto remt op de motor tot ca. 3500 toeren, daarna gaan de remmen werken. Bij het accelereren gaat hij maximaal naar half gas, circa 160KW
Op de foto kun je zien dat de CC de voorligger "ziet" en netjes afstand houdt.
Let wel! Dit gaat over een LS 600h, niet over een CT 200h
(Met dank aan m'n vriendin voor de wazige foto :) )


Je kan de afstand ook handmatig instellen, in ieder geval wel op mijn LS 460
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Je kan de afstand ook handmatig instellen, in ieder geval wel op mijn LS 460
Ja, dat klopt. Maar bij lage snelheden, zeg 50 km/h, is de afstand 10 meter en bij hogere snelheden, zie plaatje hierboven. Het is geen vast ingestelde afstand. De auto houdt een veilige afstand aan.
 

NanMac

Hoort erbij
3 mei 2011
35
0
0
Het is inderdaad adaptive cruise control en ja remlichten gaan aan als deze ingrijpt maar je gaat vanzelf al eerder naar rechts om te voorkomen dat de auto afremt als het niet druk is. en bij drukte is dat gewoon super fijn. In tweede auto een dodge uit 97 houd ik sindsdien altijd ook meer afstand deze heeft geen cruise verhaal :) Het valt nu echt op als mensen dicht op hun voorligger kruipen. En is er inmiddels een hack om deze vanaf 0 te laten beginnen en niet zo rond de 40 dat is nog echt een gemis.
 

Logocom

Nieuw hier
25 sep 2020
1
0
0
Bij camions raakt dit standaard en nu ik door de quarantaine genoodzaakt ben veel van Bulgarije naar Belgi? te rijden met CMR documenten (dikwijls enige mogelijkheid om door Serbia rn Hongarije te geraken met mijn hond, mis ik zo?n dynamosche cruise control wel degelijk en hoop ik op mn volgende wagen dit te hebben. In afwachting kocht ik voor al mn viertuigen de zeer goede dashcam (zonder display) van Thinkware die toch al meldt dat il te dicht kom. Remlichten moeten en mogen ALLEEN gekoppeld zijn aan remdruk, dus ja, als het enkel gas terugnemen is hoeven de lichten niet te branden (kost dat te duur), als de remmen echt aangaan zullen ook de remlichten zeker branden. Is Europese wetgeving. Leg op: is wennen om zo te rijden, hoor. +je