Nieuwe CT > paar vragen

maartens

Nieuw hier
26 nov 2015
9
0
0
Hi Forum-leden,

Ik heb een aantal weken geleden een occasion CT uit 2012 gekocht met bruine (Topaz Brown?) leren bekleding. De auto bevalt erg goed, ik heb alleen paar vragen:
- De regensensor functioneert vrijwel niet. Bij veel regen gaat hij niet snel genoeg en bij stoppen van regenen blijven de ruitenwissers langzaam doorgaan. Is hier een oplossing voor?
- Waarschijnlijk stomme vraag maar waar zet ik de verwarming buitenspiegels aan?
- Hoe zet ik het verbruik in liters per 100km om naar kilometers per liter?
- De kleur is zwart metallic, echter lijkt het af en toe donker blauw. Is dit bij alle zwarte CT's of heeft de auto toch een andere kleur?

Gr,

lexus.jpg
 

Bijlagen

  • lexus.jpg
    lexus.jpg
    151,3 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:

maartens

Nieuw hier
26 nov 2015
9
0
0
No Title
 

Bijlagen

  • photo4613.jpg
    photo4613.jpg
    165,3 KB · Weergaven: 34
  • photo4614.jpg
    photo4614.jpg
    165,8 KB · Weergaven: 30
  • photo4615.jpg
    photo4615.jpg
    166,8 KB · Weergaven: 36
  • photo4618.jpg
    photo4618.jpg
    151,3 KB · Weergaven: 29

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Verwarming in de buitenspiegels gaat aan bij gebruik van de achterruitverwarming.
Omzetten van liters per 100 km naar km per liter kun je in de settings veranderen met de knop display op het stuur, zie anders het instructieboekje, daar staat het ook in.
De ruitenwissers kun je met de draaiknop op de schakelaar bijregelen.
Er is inderdaad een kleur die niet geheel zwart is, weet even niet hoe ze die noemen, maar deze geeft een blauwe gloed
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Welkom op het forum Maartens , zwart met blauwe flakes , mooi
kleur van de stoelen vind ik erg smaakvol :rulez:
 

maartens

Nieuw hier
26 nov 2015
9
0
0
Dank! Had niet gedacht dat de kleur Dark Opal was, op de site van Lexus lijkt dat echt blauwer. Maar nu ik andere foto's zie met Dark Opal lijkt dit inderdaad de kleur te zijn. TwaMu Dank voor alle antwoorden! Alleen de draaiknop om de regensensor af te stellen heeft helaas niet het gewenste effect. Hebben anderen hier geen last van?
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Waarschijnlijk kan de dealer de gevoeligheid van de regensensor bijregelen?
Veel plezier trouwens met je nieuwe aanwinst en een hoop veilige kilometers gewenst.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik had eerst ook het gevoel dat de regensensor niet goed werkte (misschien nog steeds het geval)
De regensensor mode gebruik je d.m.v. het pookje 1 klikje naar beneden te doen, de sensor gebruikt 3 sensoren om regen waar te nemen.
1. Bij de ruststand v.d. wissers, tussen de 2 wissers.
2. Bij de binnenspiegel.
3. Bij de binnenspiegel, trilsensor.

Probeer eerst eventueel heel je voorruit schoon te maken, de regensensor is namelijk ook de lichtsensor, die worden actief zodra er water erop komt en het licht doen verspreiden/vervormen.
De trilsensor, daar doe je vrij weinig aan. Er zit een soort van gel ofzo tussen de sensor en glas in. Misschien is de gel uitgedroogd o.i.d. om dat op te lossen is er maar 1 manier (zover ik weet) nieuwe voorruit.

Maar ik houd sowieso niet van de ruitenwissers dus ik heb mijn voorruit voorzien van een hydrofobische coating.