Thule trekhaak Tip

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Beste lexus vrienden,


Onder mijn lexus ct200h zit een afneembare trekhaak van Thule tbv een fietsenrek. Tot zover niks mis mee.

Nu zit die trekhaak er al minimaal een jaar op....vorige eigenaar heeft hm denk ik ool altijd erop laten zitten.... Handig bij aanrijdingen etc. :)

Nu ging ik vandaag via marktplaats een fietsenrek kopen die ipv de trekhaak komt. Dus ik denk trekhaak eraf..

Toen ging het dus mis, de trekhaak ging er met geen mogelijkheid vanaf en moest ik afreizen naar de dichtstbijzijnde dealer.

Na veel kruipolie en geweld kwam de boel opgang.

Dus tip van de dag, haal de trekhaak eraf als je hm niet gebruikt.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
sowieso een slecht idee om een trekhaak als extra bumper te gebruiken , de onzichtbare schade kan erg groot zijn onder de auto

dus toevoeging aan de tip van de dag , altijd dat ding eraf :rulez:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Sowieso snap ik het nut van een trekhaak op een CT niet. Op het kentekenbewijs staat bij mij dat ik precies 0kg mag slepen.
En buiten dat, verschikkelijk lelijk.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
@ZerOne het is ook geen trekhaak, maar een fietsendrager. Van de fietsendrager maak ik met grote regelmaat gebruik. Ik vindt fietsen op dakdragers helemaal niks.
Wel heb ik een afneembare kogel, dus als extra bumper zal hij niet snel fungeren, ik ben het wel met je eens dat het geen verfraaiing van de auto is, maar wel makkelijk :)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Misschien mvraamsdonkIS300 wil iemand wel eens fietsen op een plaats waar je niet ( zo eenvoudig) naar toe kunt fietsen, ik heb de drager onder andere gekocht (bedongen bij de aankoop van de auto) om mijn fiets mee te nemen naar de Alpe d'Huez. Anderen willen misschien wel een dagje fietsen op de Veluwe, zo heeft ieder wel zijn redenen om een fietsendrager aan te schaffen.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Die raceway 991 is een gaaf ding en je hebt geen trekhaak nodig.

Ziet er mooi uit, maar zit voor de kentekenplaat en voor de verlichting. Dit lijkt mij erg vervelend worden als je ergens in Zuid-Frankrijk door de politie van de weggehaald wordt omdat ze je kentekenplaat niet kunnen zien. En dan......................?
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Natuurlijk kan je met een trekhaak geen enorme klappen opvangen... Maar wel die file parkeer schades of dozen die optrekken bij het verkeerslicht terwijl deze nog op rood staatstaat. (dat is me meerdere keren overkomen..) Ik heb een fietsen drager voor het voorjaar gekocht als we inToscane steden gaan bezoeken. :)
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Misschien mvraamsdonkIS300 wil iemand wel eens fietsen op een plaats waar je niet ( zo eenvoudig) naar toe kunt fietsen, ik heb de drager onder andere gekocht (bedongen bij de aankoop van de auto) om mijn fiets mee te nemen naar de Alpe d'Huez. Anderen willen misschien wel een dagje fietsen op de Veluwe, zo heeft ieder wel zijn redenen om een fietsendrager aan te schaffen.

Snap ik TwaMu ! vandaar die emoji met knipoog 😜
Heb trouwens wel een meegemaakt dat iemand een fietsrek inclusief fiets verloren had waardoor alles midden op de snelweg lag.
Ik kon nog net uitwijken over de vluchtstrook 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Rigormortis en TwaMu

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Waar je trouwens ook een fietsenrek voor kan gebruiken, een kist op te zetten voor je vakantie spullen, als dakdragers en een schoonmoeder bak niet in bezit is.