Selecteren CT200h voor aanschaf

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
Beste Lexusforum leden,

Ik ben me al langere tijd aan het ori?nteren op een nieuwe auto (occasion) en de tijd begint nu te komen dat ik daadwerkelijk de knoop ga doorhakken. Mijn automobiele verleden bestaat uit een Peugeot 106 XSI, Peugeot 205 CTI (cabriolet), Mazda MX-3 V6, Seat Ibiza, Alfa Romeo 146, Alfa Romeo Mito turbo (nog in bezit) en Mitsubishi Colt CZ5 (nog in bezit). Op de Colt en Ibiza na behoorlijk fijne en een tikkeltje bijzondere auto's. Daarnaast maak ik veel kilometers op de motor, een Ducati Monster.

Inmiddels ben ik 35 met een vrouw en drie kleine kinderen, dus wordt het tijd voor iets serieuzers. Veiligheid en betrouwbaarheid zijn zeer belangrijke punten geworden, en wat mij aan de Lexus zo aantrekt zijn het fantastische uiterlijk en de premium positionering in de markt. Ik rijd regelmatig in een Auris hybrid, en de rijeigenschappen en het verbruik daarvan bevallen mij uitstekend.

Mijn eisen lijstje bestaat uit de volgende punten:
Privacy glass achter
De grotere velgen (dus geen 15 inch)
Het audiosysteem met >6 speakers (dus inclusief subwoofer in de kofferbak)
Bij voorkeur geen leer ivm afdrukken van de kinderstoelen
Bij voorkeur geen navigatie ingebouwd
Achteruitrijcamera
Max 140.000 km

Mijn budget wil ik vastpinnen op maximaal 14.000 euro, dus dat wordt een 2011 of 2012 model.
Omdat de occasionsites vaak incompleet zijn is mijn vraag welke versies ik op moet letten en welke versies ik links kan laten liggen. Ik kom onder andere tegen de Business Line, Business Pro, Business Edition, F-Sport line, Luxury Line, First Edition etc ....

Bij voorkeur heb ik geen navigatie ingebouwd, maar ik weet niet of dit kan in verband met mijn overige eisen, plus dat de keuze dan enorm beperkt wordt.

Daarnaast krijg je op dit moment korting op de wegenbelasting ivm de hybride techniek, is dit tijdelijk of blijvend?

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Jeroen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Welkom Jeroen
heb je je ook al geori?nteerd op de Lexus IS evt de IS300 Hybride ?
heb je veel meer auto en een hogere rest waarde , CT was leuk vw de bijtelling maar dat is verleden tijd

succes
 

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
Hoi,

Dank je voor je reactie. De IS300h is zelfs nog iets mooier dan de CT200h, met name de achterkant. Maar hij valt buiten mijn budget. En een CT is al een flinke upgrade vergeleken met de Colt.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Welkom! De keuze is reuze inderdaad. Vaak leer gemonteerd, maar niet altijd glad. Ook alcatara (of iets wat erop lijkt), je glijdt niet weg, zit erg lekker. Eventueel deken onder kinderstoel tegen afdrukken?
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Welkom Jeroen,

De CT200h is een degelijke, zuinige en comfortabele auto, die ook nog eens goedkoop in onderhoud is. Ik heb deze 4 jaar naar tevredenheid als auto van de zaak gereden. Als ik echter nog 3 kleine kinderen zou hebben, dan zou ik deze auto niet kiezen, en ging ik zonder twijfel voor een stationcar of MPV-achtige auto, met een ruimere achterbank en grotere kofferruimte.
Mijn dochter en schoonzoon reden ook tot voor kort een CT200h, en hebben deze bij de komst van de 2e kleine ingeruild omdat ze vonden dat ze meer ruimte nodig hadden. Dus: bezint eer gij begint...

Als het toch een CT200h moet worden, dan zijn enkele van jouw eisen volgens mij niet zo makkelijk te combineren. Het audiosysteem met subwoofer in de kofferbak is het Mark Levinson surround systeem. Dit zit standaard in de Luxury Line, die ik ook gereden heb. Het werd vanwege de prijs volgens mij zelden als extra optie gekozen bij de goedkopere uitvoeringen. De LL uitvoering heeft verder standaard 17" velgen en een achteruitrijcamera, maar ook lederen bekleding en ingebouwde navigatie. Privacy glass was bij deze uitvoering geen fabrieks-optie. Mijn inschatting is daarom dat je niet zo makkelijk een CT200h met je voorkeursuitrusting zult vinden.

Per 1-1-2014 is het voordeel voor de CT200h m.b.t. wegenbelasting weggevallen, zowel voor bestaande als nieuwe auto's (dit staat verder los van de bijtellingsregeling). In 2016 krijgen hybrides alleen nog korting op de wegenbelasting bij een CO2 uitstoot tot 50 g/km. De CT200h zit op ruim het dubbele.

N.B. Mijn CT200h LL is bij km stand 118.000 in zeer goede staat door mijn werkgever verkocht aan een collega (als 2e auto) voor "slechts" ? 14.500,-. Daar zou een garage/handelaar hem voor hebben ingekocht.
 
Laatst bewerkt:

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Welkom,

Je eisen spreken elkaar tegen. En de gegeven advies hierboven valt niet binnen je budget tenzij je een sloop of schadeauto koopt.

Je wilt geen ingebouwde navi, maar wel meer speakers of een betere audio. Dan kan niet. Zit je met een standaard uitvoering zonder navi is deze ook dus voorzien van standaard speakers.

Neem je een CT met ingebouwde navi, heb je de luxere audio met 10 speakers/sub of een Mark Levinson systeem (ook met navi en meestal Luxury Line) met 13 speakers maar het laatste kun je nauwelijks vinden voor jouw budget. En de LL gaat dan ook meestal gepaard met lederen stoelen (en stoel verwarming). De ingebouwde navi is absoluut geen straf, je zit misschien wel een beetje vast aan de oude kaarten als je niet wilt updaten. Maar je hebt wel een boordcomputer en een achteuitrijcamera.

Over de wielen durf ik niet te spreken want er wordt achteraf door heel veel mensen een kleinere wiel eronder gegooid. Persoonlijk zou ik mij hiervoor niet te druk om maken want dit kun je heel makkelijk vervangen/oplossen.

Ik had ooit een LL gezien voor rond de ?12.000 maar die wil je echt niet hebben. Schade rondom, interieur was smerig. Ze hebben niet eens de moeite genomen om dat even schoon te maken voor de verkoop. Km stand stond bijna als een topscore van een spelletje +250.000km dus de stoelen zullen ook alweer versleten zijn..
 

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
Hallo allemaal,

Wederom bedankt voor de reacties.

1. Een CT200h lijkt me niet te klein. Ik rijd nu een Colt, en volgens Autoweek database zou de kofferbak er 160 liter op vooruit gaan, en is de binnenruimte ter hoogte van de achterbank 10cm breder. De kids zijn 3, 6 en 8 jaar oud dus de kinderwagen hoeft niet meer mee. Excuus dat ik hier misschien wat verwarring veroorzaakte.

2. Mark Levinson heb ik over gelezen. Ik dacht dat dit het 13 speaker systeem was. Het 6 speaker systeem is het meest simpele (zonder sub) en daar tussen zit het systeem met 10 speakers. Hier zou mijn keuze dan op vallen als compromis tussen prijs en kwaliteit. Mijn vraag is dan: werd dit systeem all??n in combinatie met een navigatiesysteem geleverd? Zoja, dan zet ik die wens (geen navi) aan de kant.

3. De MRB is ongeveer 163 euro per kwartaal volgens de RDW. Klopt dit? Of is er geen enkel hybride voordeel meer (was het 150kg?) en betaal je nu gewoon de volle 185 euro..

Ik wil binnen 3 maanden van auto wisselen, dus check elk weekend de occasion sites even. Het lijkt er wel op dat het gaat lukken binnen budget, maar wellicht moet ik het dan accepteren als er leer of navi in zit. De privacy ramen en grotere wielen vind ik juist de uitstraling enorm goed doen, dus daar houd ik me voorlopig nog even aan vast. Als dat niet lukt kan dat evt after market nog geregeld worden, maar liever origineel.
 
Laatst bewerkt:

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Jeroen,

Hierbij een prijslijst van 2011: LexusCTprijslijst.pdf

Als ik het goed begrijp is de 10-speaker uitvoering alleen te krijgen i.c.m. het ingebouwde harddisk-navigatiesysteem.

Ik kom voor de LL uitvoering (1385 kg leeg) op een MRB van 189 euro (N.Br.). Er is g??n voordeel, je betaalt het volle tarief.
 

Bijlagen

  • LexusCTprijslijst.pdf
    225,2 KB · Weergaven: 66

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Hoi Jeroen, i.v.m. privacy glass moet je voor de Pro Line gaan 16" wielen + nav. systeem 10 speakers (woofer in kofferbak) en achteruitcamera.
 

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
Hallo,

Bedankt voor jullie feedback. Met name de prijslijst was een eye-opener.
Ik begin langzaam overzicht te krijgen in de verschillende modellen.

Inderdaad, de Pro Line (business line pro) lijkt de meest interessante versie voor mij.

De keuze is beperkt maar onder andere onderstaande link laat zien dat ik een mooie auto kan uitkiezen binnen mijn budget en binnen 10 km van mijn huis :). De subwoofer, grote wielen, stoffen bekleding en donkere glazen bevallen mij goed. De navigatie kan ik accepteren, dat is geen ramp. Anders wordt het aanbod wel erg karig.

https://www.leaseplan.nl/occasions/lexus/ct/10782314/
Mooi zwart. Antraciet, donkerbruin en bordeaux rood zijn echter ook prachtig.

Eigenlijk was ik pas rond april / mei van plan een nieuwe auto uit te zoeken. Maar er komen regelmatig mooie modellen voorbij.

Mijn eigen auto heb ik inmiddels ontdaan van zijn carkit, k&n, sub, stinger vip etc dus is in principe weer inruil-klaar. De Lexus is gelukkig compleet van zichzelf, dus daar heb ik straks geen werk aan. Ik weet genoeg, bedankt voor jullie hulp. Ik ga er rustig over nadenken en kom binnen niet al te lange tijd met een foto van de aanwinst hoop ik.
 

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
Zojuist bij Leaseplan geweest. Maar dat wordt hem niet.
Hele mooie uitvoering maar extreem veel steenslag op de voorkant en drie merken banden, waarvan de voorste twee nagenoeg versleten. Jammer, verder was hij perfect. Op zoek naar de volgende.
 

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
No Title

Steenslag lijkt mij op bumperklevend gedrag. Dat is verder geen probleem maar het was echt heel lelijk. De bumper moest absoluut opnieuw gespoten worden, en het liefst de motorkap ook. Er stonden zo'n 75 ex-lease auto's in de showroom, waarvan deze Lexus in de slechtste staat. Daarnaast wilden ze mijn huidige auto niet inruilen (een keurige Colt), wat ook een groot bezwaar is. En waarom zijn twee versleten banden geen probleem? Ik heb geen zin om 13.500 euro af te tikken om vervolgens naar de bandenboer te rijden voor nogmaals 300 euro. Het interieur daarentegen was echt om te smullen, en ook de velgen waren geheel schadevrij.
 

Bijlagen

  • photo4854.jpg
    photo4854.jpg
    163,9 KB · Weergaven: 39
  • photo4855.jpg
    photo4855.jpg
    468,1 KB · Weergaven: 39

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Als de auto in zo'n goede staat is had ik hem ook meegenomen. Boeiend voor de bumperschade zolang de auto technisch in goede tot perfecte staat is.
Interieur is belangrijker omdat dit niet in 1, 2, 3 te herstellen is. Bumper daar in tegen... en versleten banden, als je wilt besparen gooi je ze toch achterop?
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik zou em voor die prijs gewoon meenemen. je kan op MP kijken of ze toevallig banden aanbieden voor een nette prijs. en de steenslag kan je toch na een tijdje laten doen? op mijn is zit ook genoeg steenslag. dit word allemaal overgespoten in delen dit jaar
 

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
No Title

De steenslag en versleten banden waren niet de enige reden dat ik deze liet staan. Ze wilden ook mijn auto niet inruilen en ik heb geen zin om hem particulier te gaan verkopen of vrijwel gratis weg te geven aan een opkoper. Alles bij elkaar klopte het plaatje gewoon niet. Ik heb altijd geleerd dat als je er een slecht gevoel bij hebt je het niet moet doen. Dus ik heb er geen spijt van.

Even over naar de orde van de dag. Ik heb een tweede op het oog. Dit is ook een Business Line Pro, maar zonder groot LCD scherm (dus zonder naviagtie). De radio ziet er dan direct ook anders uit. Dit kan ik wel begrijpen. Heeft dit nog grote bezwaren welke ik wellicht over het hoofd zie? De achteruitrijcamera zit in de spiegel verwerkt, dat is prima. Ik weet niet zeker of er een subwoofer in de achterbak aanwezig is, maar hiervoor zal ik de betreffende garage bellen.

edit: ik kan er na het nogmaals doorlezen van de optielijst er volgens mij wel van uit gaan dat zonder navigatiesysteem er ook geen audio upgrade heeft plaatsgevonden.
 

Bijlagen

  • photo4857.jpg
    photo4857.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Klopt, geen navigatie is altijd de standaard radio met 6 boxen. Alleen nav scherm geeft de upgrade van de audio. Dat geldt voor de CT die in 2011 en ook die in 2014 is gelanceerd. Ik heb de eerste gereden en heb nu de 2e versie. Hierna hoop ik toch op een is300h maar dan station... Als lexus ooit eens aan de nederlandse markt gaat denken. :)