Vragen over ct200h

MarcC

Nieuw hier
11 mrt 2016
8
0
0
Beste mensen van lexusforum,

(Korte samenvatting onderaan als je geen zin hebt om het verhaal te lezen haha)*

Ik ben van plan om een nieuwe auto aan te schaffen en als ik mijn wensen formuleer op autotrack etc kom ik altijd uit bij een lexus ct200h.

Echter ben ik best wel een bijzonder verhaal als ik het zo zelf mag zeggen want ik rijd max 2000km per jaar en dan is dit naar boven afgerond ook. Je zou zeggen waarom pak je de fiets niet? Nou ja ik ben gewoon een enorme auto en gadget fan (ben toevallig ook een ICTr).

Ik heb nu 2 auto's op het oog, een Audi A1 en een lexus ct200h f sport. Beide zijn voorzien van al mijn wensen de audi heeft 60k gelopen en de lexus 100.000 maar als ik op het Audi forum kijk lees ik veel problemen en kosten zelfs al op 30.000km.. En ik ben nu al een tijdje aan het lurken geweest op dit forum en Autoweek reviews en ik lees alleen maar positieve verhalen over auto's die met alleen de normale beurten de 180.000 halen, daar word ik blij van want mijn huidige auto heb ik altijd alles netjes laten repareren maar toch komt er altijd wel wat bij maar dat mag want het is een oude auto.

Nu mijn vraag: vind de lexus ct200h het leuk om alleen maar korte ritjes te rijden dus de max 2000km per jaar? Ik weet dat geen enkele auto hier voor gemaakt is en ik los een deel van het probleem op met mijn huidige auto door ??n ? twee keer per week flink om te rijden over de snelweg, maar de lexus is een ander beest omdat dit een hybride is.

Kan iemand hierover inzicht geven?

En een zij-vraagje, ik ben 21 zouden jullie het raar vinden dat een jonge gozer in deze auto rijd en zal ik serieus genomen worden bij de dealer?

*(TLDR) kan een ct200h tegen kleine stukjes en blijft die betrouwbaar sub 2000km per jaar

Alvast bedankt voor de antwoorden!

MarcC
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De CT is een hybride (duh) en heeft naar mijn mening absoluut geen last van korte ritjes. En ook ben ik van mening dat een A1 vrij klein is en een beetje krampachtig zit.

En hoezo niet serieus genomen worden bij de dealer? Als je niet serieus word genomen denk ik dat je even moet nadenken of jij de dealer wel serieus kan nemen. Zolang je de vermogen hebt om zo'n ding aan te schaffen zie ik de link tussen (een jonge) leeftijd en Lexus niet.
Welke leeftijd is dan wel geschikt voor een Lexus?
En andersom, omdat je jong bent "moet" je maar naar sportieve auto's gaan kijken? Dat is naar mijn mening nog onrealistischer omdat die dingen, hoe vaak zie je dan een 18 jarige knul in een (bijv.) BMW M3? (M.u.v. bepaalde doelgroepen in Nederland)
En die wandelende lijken in een Porsche of een Ferrari dan? Dan hoor je de dealer ook niet zeggen van, "Sorry meneer, bent u niet een beetje te oud voor zo'n sportieve auto?"
 

MarcC

Nieuw hier
11 mrt 2016
8
0
0
Je antwoord klinkt heel logisch dachten de mensen in mijn omgeving ook maar zo.. Ik ben het compleet met je eens dat iedereen deze super mooie auto kan rijden als je die kan betalen en dan hoor je "ja maar het is geen Audi" ik ga me er niks meer van aantrekken. Ook heb ik wel eens gehoord dat je bij louwmans raar aangekeken kan worden omdat zij een showroom hebben met supercars en dure auto's en dan zien ze zoon "jochie" lopen en denken hij kan hier niet eens wat betalen.. Ik weet niet of dit gegrond is of niet maar ik moet denk ik gewoon eens moet binnen lopen en trek ik me teveel aan van andere mensen haha

Edit: nog een vraagje: is een lexus betrouwbaar genoeg om bij een willekeurige garage te kopen als de boekjes compleet zijn en alle beurten zijn gehad ook als die garage wisselende reviews krijgt ?

Edit 2: sorry voor de vele vragen dit is de eerste keer dat ik een aankoop van dit formaat doe, nog een vraagje: is een offici?le lexus dealer bijv Breda ge?nteresseerd in het inruilen van mijn Peugeot 206? Of kan ik dit hun beter vragen
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Je antwoord klinkt heel logisch dachten de mensen in mijn omgeving ook maar zo.. Ik ben het compleet met je eens dat iedereen deze super mooie auto kan rijden als je die kan betalen en dan hoor je "ja maar het is geen Audi" ik ga me er niks meer van aantrekken. Ook heb ik wel eens gehoord dat je bij louwmans raar aangekeken kan worden omdat zij een showroom hebben met supercars en dure auto's en dan zien ze zoon "jochie" lopen en denken hij kan hier niet eens wat betalen.. Ik weet niet of dit gegrond is of niet maar ik moet denk ik gewoon eens moet binnen lopen en trek ik me teveel aan van andere mensen haha

Edit: nog een vraagje: is een lexus betrouwbaar genoeg om bij een willekeurige garage te kopen als de boekjes compleet zijn en alle beurten zijn gehad ook als die garage wisselende reviews krijgt ?

Edit 2: sorry voor de vele vragen dit is de eerste keer dat ik een aankoop van dit formaat doe, nog een vraagje: is een offici?le lexus dealer bijv Breda ge?nteresseerd in het inruilen van mijn Peugeot 206? Of kan ik dit hun beter vragen

Ook een Audi is ook geen goedkoop merkje, als ze bij Louwman bepaalde mensen niet aan staan, moeten ze maar geen showroom neerzetten of bij toegang een bewijs van de financi?le inkomsten of een bankafschift met saldo erop van de (mogelijke) klant vragen. En indien dit naar hun mening niet in orde is, direct weigeren :p

Helaas zijn veel CT ex-lease auto's, maar daar hangt wel een voordeel aan dat ze vrijwel altijd tijdig en netjes bij de dealer zijn onderhouden. Tuurlijk moet je dan zelf op de eventuele gebruikerssporen letten. De CT is gebouwd op een Prius onderstel en qua techniek komen er veel dingen overeen. M.a.w. het zijn hele betrouwbare auto's.

Of een dealer ge?nteresseerd in je Peug? Kun je beter aan de dealer vragen, niet geschoten altijd mis.
Alleen moet je geen hoge hoop hebben want persoonlijk denk ik dat de dealer geen interesse heeft. Heeft o.a. meer te maken met de merk/klasse van de auto en de auto is al aardig op leeftijd.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wat zerone zegt,

Enne hou de gedachte, klant is klant en maak je niet zoveel zorgen hierom.

Ga proefrijden in beide en ga dan pas op jacht naar de auto😊
 
12 mrt 2016
109
8
18
De CT200h is juist heel geschikt voor korte ritjes. Het hybride syteem komt dan het beste tot zijn recht. Ik heb vandaag het koopcontact voor een ex lease CT getekend en krijg 'm over een week afgeleverd. Ik zal er gemiddeld niet meer dan een 4000 km/jaar mee rijden en ik heb er het volste vertrouwen in dat dit zonder problemen kan.
Inruil van een auto is nooit een bezwaar. Als de dealer 'm zelf niet denkt te kunnen verkopen, wordt je inruiler gewoon doorgeschoven naar een andere handelaar. Ik verwacht dat hetzelfde ook met mijn ingeruilde IS200 van 13 jaar gaat gebeuren
 

MarcC

Nieuw hier
11 mrt 2016
8
0
0
Goed om te horen! heb volgende week zaterdag een proefrit in de a1 en een ct200h ben benieuwd hoe het beide rijd. De ct heeft in ieder geval de voorkeur :p
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Beste Marc, hoe oud je bent of hoe je gekleed bent doet er echt niet toe die tijd is voorbij, ben wel blij te horen dat je voorkeur naar Lexus gaat met name de CT200h en kan je zeggen hij bevalt me nog steeds.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Lexus CT vs. Audi A1?
Mijn CT heeft in 4 jaar tijd en bijna 120.000 km geen enkel mankement gehad. Ook staat dit type auto volgens alle statistieken bekend als een van de meest betrouwbare auto's. Als de auto volgens het onderhoudsprogramma alle beurten gehad heeft, is m.i. de kans gering dat je er problemen mee zult krijgen. Dit in tegenstelling tot sommige Audi's, die echt wel degelijk in elkaar zitten en net als Lexus een "premium" uitstraling hebben, maar waarvan diverse motoren de laatste jaren nogal onderhevig zijn aan "serie-problemen" zoals versleten (opgerekte) distributiekettingen en lekkende zuigerveren, met alle gevolgen van dien. Bij een gebruikte auto (lease of particulier) loop je hierdoor zeker meer risico op problemen.
Korte ritten zijn voor de CT geen probleem, juist vanwege het gebruikte hybride systeem. Ook qua verbruik zal de CT (zeker bij korte ritten) veel gunstiger uitvallen dan een A1.
En je voorkeur voor een CT of A1 op jouw leeftijd geeft aan dat je niet meeloopt met de massa, prima toch?
 

MarcC

Nieuw hier
11 mrt 2016
8
0
0
Toen ik op het audi forum keek schrok ik inderdaad behoorlijk over alle problemen die zich voordoen op auto's die net uit de fabriek komen en ze zelfs soms moeilijk doen over reperatie zo ver soms dat er rechtsbijstand bij moet komen..
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.119
4
829
113
Je moet de problemen wel in perspectief zien, hoeveel Audi's en hoeveel Lexi rijden er rond? 10 op 1?
Bij een veel verkocht type zul je meestal meer problemen zien en deze komen vaak in een forum terecht. Maar de mensen die tevreden zijn hoor je nooit, deze zijn waarschijnlijk niet eens lid van een forum.

Overigens verwacht ik ook geen problemen met kleine ritjes, we leven in 2016. Auto's kunnen het tegenwoordig wel hebben. De tijd dat je iedere 500km een liter olie moest bijvullen ligt ver achter ons.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Misschien een rare vraag, waarom een A1 eigenlijk?
Bedoel de CT wordt met de A3 vergeleken omdat ze qua prijs/klasse ongeveer dezelfde zijn. Dan snap ik dus niet helemaal waarom de CT wordt vergeleken met een A1.
Zelf was ik ook een van de personen die een CT of A3 overwoog. Maar gezien de opties die standaard op een CT zitten en niet bij een A3 was de keuze een CT geworden omdat het een hoop zoeken bespaard.
 

MarcC

Nieuw hier
11 mrt 2016
8
0
0
Geen rare vraag, een A3 met de opties en een redelijke KM stand waar ik mij goed bij voel al zegt km stand niet altijd wat over de auto, kost meer dan een volgeladen CT, een A1 met de opties die ik wil en redelijke km stand past wel binnen dat budget.

(En er is een lichte voorkeur voor Audi in mijn directe familie want mijn ouders rijden beide Audi maar laten we het daar maar niet over hebben)

Voor mij is de CT een 100% duidelijke keuze alleen ligt het nog wat lastig
 

MarcC

Nieuw hier
11 mrt 2016
8
0
0
Trouwens, misschien domme vraag maar zit er eigenlijk onderhandelings ruimte bij lexus auto's evt ook bij offici?le lexus dealers? Of is prijs = prijs. Op mijn huidige auto heb ik de prijs flink omlaag gekregen. Of is dit zoiets van niet geschoten altijd mis?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
[h=3]Dit vindt de Wegenwacht[/h]
wegenwacht-thumb.jpg
Bij de 1,2 liter TSI-motor kan de distributieketting rekken. Vaak is dat al in een vroeg stadium te herkennen, voordat er onnodige gevolgschade optreedt. Het begint vaak met bijgeluiden tijdens het (koud) starten. Als er geen garantie meer geldt, is vervanging van ketting en spanner een kostbare reparatie. Het schijnt dat dit bij exemplaren gebouwd na modificatie in de loop van 2012 niet meer voorkomt. Bij aanschaf van een occasion met deze motor is het raadzaam te controleren of deze reparatie al in de onderhoudshistorie voorkomt. Zonder historie is aankoop minder raadzaam. Bij dezelfde 1,2 TSI komt het ook voor dat ??n van de bougiekabels doorslijt. De motor gaat dan op drie cilinders lopen. De wegenwacht kan dit met tenminste een noodreparatie oplossen, in elk geval kan de pechklant daarna verder rijden. De waterpomp van TSI-motoren wordt via vacu?m aangestuurd. Dat wil wel eens dienst weigeren, met een heet lopende motor als gevolg. Als de temperatuur plotseling oploopt, stop dan zo snel mogelijk, om ernstige gevolgen te voorkomen. Als het alleen dat vacu?msysteem is, kan de wegenwacht ook weer een noodoplossing bieden. Bij de vroegste A1?s komt het voor dat de elektrische stuurbekrachtiging uitvalt, door een slechte massaverbinding. Ook dat is ter plekke op te lossen. De semi-automaat S-Tronic, identiek aan de DSG van Volkswagen, kan inwendig sluiting maken, waardoor de zekering kapot gaat. De automaat schakelt dan niet meer, maar helaas is dat onmogelijk ter plekke te verhelpen, dan moet de A1 op transport.
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
Let wel op, bij de vele korte ritjes kan het brandstofverbruik wel eens oplopen omdat de benzinemotor de eerste km altijd meehelpt tot deze op temperatuur is. 1op15 is dan heel normaal hoor.
Tja,en verschil tussen audi en Lexus.....ik zou zeggen rijdt beide eens,ik ben in het bezit van een a4 uit 2007 en een Is uit 2007,als men vind dat de afwerking van audi zoooo super is dan heeft men mijn inziens niet veel in andere merken gereden......
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
MarcC, duidelijk betreft keuze A1/A3

Let wel op, bij de vele korte ritjes kan het brandstofverbruik wel eens oplopen omdat de benzinemotor de eerste km altijd meehelpt tot deze op temperatuur is. 1op15 is dan heel normaal hoor.
Tja,en verschil tussen audi en Lexus.....ik zou zeggen rijdt beide eens,ik ben in het bezit van een a4 uit 2007 en een Is uit 2007,als men vind dat de afwerking van audi zoooo super is dan heeft men mijn inziens niet veel in andere merken gereden......
In zo'n geval is 1 op 15 heel zuinig... de hybride systeem gebruikt de electro motor als hulp, althans dat heb ik gemerkt of het ligt aan mijn rijstijl.
 

MarcC

Nieuw hier
11 mrt 2016
8
0
0
Heb zojuist besloten de A1 proefrit af te zeggen, de CT past meer bij mij. Ik ga nog wel proefrijden in de CT en ondertussen opzoek naar een goed exemplaar.

Iedereen bedankt voor de input