Aankoop CT200H met hoge kilometerstand

C.Kentjens

Nieuw hier
13 nov 2016
4
0
0
Dag allemaal. Ik ben Carlo en rijd momenteel in een Honda Civic Hybride uit 2007.
Ik ben voornemens om een Lexus CT200H te kopen (heb altijd al een Lexus willen rijden :D).
Onlangs heb ik mijn eerste proefrit gemaakt in een Lexus (186.000km/ 2012) en was meteen verknocht aan de CT200H. Hij gleed echt lekker over de weg. Als de kleur ook goed was geweest, had ik me heel erg moeten inhouden om hem niet direct te kopen.

Ik zou graag jullie advies krijgen over mijn aankoopplan.

Mijn budget is ? 12.000 (geen inruil); dus kom ik al snel uit bij een Lexus uit 2011 met tussen de 140.000 en 190.000 op de teller. Hiervan staan er genoeg op het internet. De kilometerstanden lijken hoog, echter bijvoorbeeld de Lexus waarin ik mijn proefrit heb gemaakt verkeerde in "puntgave" staat.
Ik ben voornemens om minstens 5 jaar met de auto te rijden. Ik verwacht 35.000 kilometers per jaar te rijden. Ik ben al tevreden als ik de 5 jaar haal met een restwaarde van nihil.
Mijn specifieke vragen zijn de volgende:
- Moet ik rekenen op buitensporige onderhoudskosten bij een Lexus met de kilometerstanden die - voor mij in aanmerking komen?
- Met welke (extra) onderhoudskosten moet ik bijvoorbeeld rekening houden?
- Het viel me op hoeveel elektronica er in de Lexus zit. Kan dit ook extra parten spelen bij een Lexus met hogere kilometerstand?
- KORTOM is het wel verstandig om een Lexus te kopen met een hogere kilometerstand?
- Wellicht hebben jullie nog andere tips.

Alvast bedankt voor jullie reacties/ adviezen.
 

Marco12

Hoort erbij
10 okt 2016
39
8
8
Ik heb zelf 10,5 jaar in een Toyota Prius gereden, 205.000 km en rijdt nog als een zonnetje.Nooit onverwachte kosten of problemen met electronica gehad. Ik verwacht dat de Lexus minimaal zo betrouwbaar is.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Dag Carlo,

Ik rij inmiddels al ruim 10 jaar in een Lexus (IS200/RX300/GS300) en ik wil nooit niks anders meer!! Mijn Lexus heeft mij een keer laten staan met een kapotte accu (de auto werd ineens niet zo vaak meer gebruikt en alleen voor kortere ritjes) en twee keer met een lekke band (zelf door een schroef gereden), dus ik bedoel maar... Ik denk dat je qua betrouwbaarheid niks beters kunt hebben. Verder gaat mijn auto altijd naar de dealer en ik heb nooit gekke dingen meegemaakt.

De kilometerstand zegt in de huidige tijd volgens mij niet zo heel veel meer, ik denk eerder dat alles staat of valt met goed onderhoud.
Mijn eerste Lex heb ik ingeruild met 265.000 op de teller en die ging nog als een trein, niks mis mee en ik weet zeker dat deze nog heel wat jaartjes door rijdt met zijn nieuwe eigenaar :)

Ik heb verder niet veel verstand van technische zaken, mijn huidige Lex komt uit 2006 en is geen hybride, dus heel anders dan waar jij naar op zoek bent, ik kan je dus alleen maar mijn ervaringen met de Lexussen die ik gehad heb geven.

Ik hoop dat je eruit komt,

Succes en misschien tot ziens als Lexus rijder :rulez:

Groeten Yvonne
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Mijn CT200h LL van 01/2012 is na vier jaar bij een tellerstand van ca. 120.000 km door een collega overgenomen voor priv?-gebruik. Op dit moment heeft de auto ca. 140.000 op de teller. Gedurende de periode van bijna 5 jaren is er geen enkel mankement opgetreden, onderhoudsbeurten zijn goedkoop, gemiddeld verbruik is 1:18,5, wat wil je nog meer..
Het is (Toyota) techniek die zich ook in de Prius als nagenoeg probleemloos heeft bewezen. Ook de aandrijfaccu kan makkelijk 9 - 10 jaren mee.
Lees ook de mening van professionals over de oudere Prius: http://www.anwb.nl/auto/tests/autote...006-02-01/1392
en http://www.anwb.nl/auto/tests/autote...015-05-11/2344,
Als je op de CT200h valt, zou ik geen twijfels over de duurzaamheid hebben. Natuurlijk wel letten op het regelmatige onderhoud (boekje) en hoe de auto eruit ziet, maar dat doe je bij elke occasion. Succes!
 

jderksen4

Nieuw hier
8 sep 2016
20
0
0
Als ik jou was zou ik gaan leasen heb je een nieuwe auto geen onverwachte uitgaven en kun je ook 4 jaar rijden voor ?12000
 

C.Kentjens

Nieuw hier
13 nov 2016
4
0
0
Sorry dat ik nu pas reageer. Ik had problemen met inloggen.
Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de reacties. Ik denk niet dat het nog lang duurt voordat ik ook een Lexus heb :D.