Kan niet kiezen tussen 2 occassions

gijs-vs

Nieuw hier
25 nov 2016
3
1
0
Hoi Allemaal,

Ben op zoek naar een Lexus ct 200h en heb twee mogelijkheden.
Echter kom ik er zelf niet uit.
Moet ik gaan voor meer luxe en afwerking, maar wel meer kilometers of moet ik gaan voor een minder luxe afwerking, maar weinig kilometers.
Beiden auto's staan voor dezelfde prijs te koop.

Het betreft deze auto's:
- http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...23389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=23
- http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...23389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=28
Wie geeft me de gouden tip!

Vriendelijke groeten,
Gijs
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Tja... als ik jou was dan zou ik voor degene gaan met meer luxe maar met meer kilometers. Ik denk namelijk dat de kilometerstand niet zo heel veel meer zegt bij auto's met de techniek van de huidige tijd... Als ze gewoon goed onderhouden zijn zou ik dat doen... En we hebben het over een Lexus ;)
Je kunt met beide auto's nog jaren mee....

Ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden...! In ieder geval succes!

Groetjes Yvonne
 

gijs-vs

Nieuw hier
25 nov 2016
3
1
0
Hoi Yvonne,

Denk je ook dat deze in de toekomst beide nog evenveel opbrengen.
Weet niet hoe lang ik er van plan ben mee te rijden...

Vriendelijke groeten,
Gijs
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Of ze allebei evenveel opbrengen weet ik niet daar heb ik geen verstand van haha. ?k zou denken van wel... want het een heft het andere op...
Waar hecht je zelf de meeste waarde aan? een paar jaar of jaren in een auto rijden met meer luxe en er veel plezier aan beleven aan de extra's of je kiest voor minder kilometers waar je zelf niks van merkt tijdens de jaren dat je de auto hebt...? Mijn persoonlijke keuze is meer luxe en wat meer km's maar kan me voorstellen dat er ook genoeg mensen zijn die liever minder kilometers hebben op het klokje...
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Je koopt een lexus niet om in een kaal hok te gaan zitten,. bovendien kan en goed onderhouden lexus heel wat kilometertjes maken ;) of ga je 100.000 per jaar rijden???
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Ik zie dit als scenario:
Je koop de minder luxe afwerking en rijdt er ff in, en gaat dan denken: Jammer dat dit er niet inzit of dat mis ik eigenlijk ook wel.
Je koopt de meer luxe uitvoering en rijdt er ff in en gaat dan denken : Wat een heerlijke auto met die opties, en hij rijdt echt goed ondanks dat er meer kilometers opstaan. Merk ik eigenlijk niets van.
Maar je neemt zelf de beslissing. Degene die betaalt bepaald.
Enne, heb dit al eens gezegd: Een Lexus zonder luxe (of automaat vorige keer), is hetzelfde als een bh aan de waslijn. Het beste is eruit. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Jammer dat er niets over de staat wordt geadviseerd, luxe is altijd mooi maar als die interieur helemaal verrot is heb je er ook weinig aan. (idem exterieur)

Ik zou er bijvoorbeeld helemaal er aan dood ergeren als de lederenzetels helemaal zijn ingesleten of dat het kunstleder scheurtjes vertonen.

En denk er ook om, luxer uitgevoerd. Zoals ledkoplampen/sproeiers, inklapbare spiegels, stoelverwarming. Dit zijn dan ook punten waarmee je rekenschap moet houden als ze kapot gaan. Hoewel de kans minimaal, zal de kosten waarschijnlijk wel vies tegenvallen.

Buiten deze kleine extra luxe, heb je wel een vergelijking gemaakt met wat ze zijn uitgevoerd/is aangkleed? Er zit (naar mijn mening) niet heel er veel verschil in.

Wel is het onderstel van de LL voorzien van stabilisators e.d. een eventuele ML systeem. En buiten dat, niet zo veel meer denk ik?

Persoonlijk vind ik ledkoplampen ook niks, ze zien er minder mooI uit. Het knipperlicht zit in de "binnenkant" (naast de grille) iets wat ik onlogisch vind, terwijl bij de normale koplampen wel aan "buitenkant" zit (zijscherm).
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Ik ben het eens met iedereen hier boven, ga voor de LL
Vooral een achteruitrijcamera is geweldig! Eenmaal hier aan gewend en je wilt nooit meer zonder.
 
12 mrt 2016
109
8
18
Ik ben het eens met iedereen hier boven, ga voor de LL
Vooral een achteruitrijcamera is geweldig! Eenmaal hier aan gewend en je wilt nooit meer zonder.

Die achteruitcamera zit in alle uitvoeringen. Bij de BL zit die in de achteruitkijkspiegel wat ik persoonlijk de beste plek vind (tenzij met Nav uitgerust, want dan zit ie op dat scherm).
En ja extra luxe is leuk maar kan ook stuk. Seatmemory is nutteloos als er maar 1 persoon in rijdt. Zitverwarming had in in mijn vorige Lex en gebruikte ik zelden.
Het is maar waar je waarde aan hecht. Luxe die je zelden gebruikt is alleen maar overbodige ballast.
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
93
35
18
Eenmaal het ML systeem proeven en je laat de minder luxe uitvoering direct staan. Elke rit weer genieten van de fijne sound. Led koplampen zijn -vind ik- veel fijner, helder licht. Stoel verwarming met deze temperaturen rond 0 graden, heerlijk! Het schuifdak in de zomer, ook fijn. Je merkt het ik heb de Luxury Line, speciaal gezocht, ga niet voor minder.
 
12 mrt 2016
109
8
18
Bedankt voor al jullie reacties!
Aangezien de LL in betere staat was (exterieur) heb ik deze genomen!

Vriendelijke groeten.
Gijs

Dan is de keuze uiteraard makkelijk gemaakt. :) Gefeliciteerd !!

De meest extra luxe mis ik niet. Het ML soundsystem mis ik wel een beetje. Hoewel van muziek genieten in de CT wat tegenvalt ivm het lawaai van de banden.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Gefeliciteerd met de aankoop!!
En inderdaad als dan het exterieur van die andere ook nog minder is dan is de keuze nog makkelijker gemaakt!

Veel veilige en mooie kilometers gewenst!