Kleurverschil

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Hi Lexus rijders,

Ik ben al een paar maanden in de weer om een vervelende schade naar wens te laten herstellen. Hoewel het gewoon krassen waren moest de zijkant overgespoten worden (te diep en te groot). Helaas nu bij 2 Focwa bedrijven geweest om het te laten herstellen maar niet naar wens. Er zit en blijft duidelijk een kleurverschil tussen de motorkap en het spatbord.

Ik heb wat foto's genomen en ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Is het acceptabel en moet ik het accepteren (of op zoek naar een andere auto) of moet ik terug gaan en zeggen dat ik dit onacceptabel herstel vind? Ik ben al eens terug geweest en ze zeggen mij dat het aan de Mica lak ligt, maar ik blijft duidelijk verschil zien met links en rechts.






Helaas kon ik de upload functie van het forum niet gebruiken daar die maar maximaal 1-2MB totaal aan foto's accepteert.

Gr,

Guido
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Om kleurverschil en zeker via fotos te bekijken heb je een witte omgeving nodig (alle zijden). Nu lijkt de zijkant anders door de roze kleur van de bakstenen.
En volgens mij stapt de bestuurder meestal aan de andere kant in, dus ziet hij niet dagelijks een mogelijk kleurverschil. omdraaien.

Mijn idee: lekker van het leven genieten ( deels IN de voiture, waar je niets ziet van de buitenkant) en verder buiten de auto. In geval van buurt BBQ de auto eventueel omdraaien.

Pluk de dag -)
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Eventueel kan je overwegen om de motorkap te polijsten samen met de 2 zijschermen. Vaak valt het kleurverschil dan al wat meer mee.

Het kan ook zo zijn dat de kleur wel goed is maar de methode van spuiten verkeerd. Ik bedoel meer van staar je niet blind op de kleur, als de spuiter verkeerd ge?indigd is dan zou je dit altijd blijven zien d.m.v een ''donkere gloed''
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Hallo guideonline,

Volg het advies van PJL of anders motorkap mee laten spuiten (spuitwerk af fabriek of handwerk levert sowieso wat verschil op).
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Het polijsten van de motorkap had ik nog niet aan gedacht.Wat betreft de motorkap laten spuiten, krijg je dan geen verschil tussen de motorkap en het andere spatbord? Of bedoelen jullie extreem dun zodat het verschil aan beide kanten van e motorkap minimaal/gelijk is?
 

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
Neem aan dat een fatsoenlijk schadebedrijf dat polijsten zelf al doet.
En hebben ze de kleur ook gemeten? Of zijn ze gewoon van het kleurnummer uitgegaan? Alle auto`s verkleuren door zonlicht / uv / ouderdom / enz. De ene kleur valt alleen wat meer op als de andere.