Iritaties ct200h

Yoki

Nieuw hier
12 jan 2017
2
0
0
Hallo lexusliefhebbers,

Mijn naam is Yoki en Ik ben al 2 jaar een trotste eigenaar van een lexus ct. Maar helaas merkte in de loop van de jaren dat ik wat euvels/iritaties ben aangelopen met me ct. Bijvoorbeeld heel veel windgeruis en bandgeluid op snelwegens, hoge frequentie bij het wegrijden, doorschieten bij uitzetten van het wagen, geen tot nihil motorolie vermindering in de jaren (wat natuurlijk een pluspunt is maar vergeleken met me vorige wagen bmw 3serie maak ik me nogal zorgen of dit normaal is) , heel gevoelig voor condensatie op voor en achter ruit en regensensor dat niet optimaal werkt.
Het kan misschien liggen aan mij maar ik wil het toch weten of jullie dit ook ervaren en of het normaal blijkt te zijn bij de ct.

Ook zou ik graag willen weten welke merk banden jullie gebruiken voor het zo minste mogelijk wegen geluid voor de 17''. Omdat mijn ct sindskort een kleine beurt gekregen had bij de offici?le lexus onderhoud plaatsen. Werden er 2 nieuwe achterbanden op gezet van het merk yokohama. Maar algauw vond ik dat het geluid in de cabine toenam op het snelweg.

Hopelijk krijg ik snel een antwoord op mijn vragen.:oops:

Met vriendelijke groet,
Yoki
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Welkom Yoki.

Ik herken niet alle genoemde irritaties, maar wel het afrolgeluid, en kan je een banden-advies geven. Hieronder citeer ik de tekst die ik eerder ergens op dit forum heb gepost:

" Ik moest nieuwe zomerbanden laten monteren (215/45 x 17), en had vanwege het lage geluidsniveau gekozen voor de Goodyear Eagle f1 asymmetric 2. Mijn bandenspecialist kon deze niet direct leveren, en raadde mij de Dunlop SP Sport Maxx RT aan. Afgelopen woensdag zijn deze erop gelegd. Geen spijt van, wat is dit een fijne band zeg!
Een minpuntje van de CT (2011), het afrolgeluid bij ruw wegdek, wordt met deze band duidelijk verbeterd. Uiteraard worden er geen wonderen verricht, maar de Dunlop geeft absoluut meer comfort en "premium" gevoel. Anderzijds wordt hierdoor op hogere snelheden het windgeruis beter merkbaar.
Wat daarnaast opvalt is een verbeterd bochtgedrag. Dit was bij de CT al niet slecht, maar het lijkt alsof de wagen door de Dunlop banden als het ware op rails de bocht ingetrokken wordt. Anders gezegd, de banden zorgen voor minder onderstuur c.q. meer overstuur.
Ik vind deze Dunlop een ideale band voor de CT. Van mij had Lexus de CT hier standaard mee uit mogen rusten i.p.v. de Yokohama's."


Wat het olieverbruik betreft, dat is er inderdaad niet, je hoeft het eigenlijk nooit te controleren. Prima toch?
De regensensor behoort inderdaad niet tot de beste in zijn soort, maar hij krijgt van mij toch een kleine voldoende. Verder rijd ik altijd met ingeschakelde automatische airco, en dat voorkomt voor een belangrijk deel beslagen ruiten. Het is daarnaast aan te raden om de ruiten goed vuil- en vetvrij te houden, dat helpt ook om condensatie te verminderen.

Veel rijplezier met je CT!

Groeten, Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Rigormortis

Yoki

Nieuw hier
12 jan 2017
2
0
0
Dag Peter,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen en natuurlijk ook uw adviezen van banden.
Ik ga bij de volgende bandwisseling de goodyear eagle f1 asymmetric 2 uitproberen. Ik zal eens kijken of er daadwerkelijk een verschil in zit.

Mvg,
Yoki
 
21 jan 2014
250
17
0
Het maar matig werken van de regensensor is een dingetje dat ik niet herken. Heb nog niet eerder een auto met een regensensor gehad en vind het wel een leuke gimmcik.

Afrolgeluid is een punt. Mijn CT staat op Michelins en daarben ik happy mee. Stil, grip en remvermogen.

Wat mij stoort voor een luxe merk? Op mijn 10 jaar oude Frod Focus was de ruitenwisser gekoppeld aan de achteruit versnelling als je deze inlegde als het regende en je de achteruit in schakelde.
Ohja, en het ontbreken van een waarschuwingslampje als er ergens een storing in de verlichting zit. Ik werd door een agent (Volgen en Stop poliltie) langs de kant gezet. "Uw verlichting is niet goed"....

Maar verder heel tevreden over de CT.
 
12 mrt 2016
109
8
18
Het rolgeluid is idd niet fijn. Er ziiten bij mij Bridgstone Turanza's op en die zijn luid. Het is wennen dat de rest van de auto zo stil is en dat daardoor andere geluiden meer opvallen. Wat mij ook irriteert is dat je de wissersbediening voor een enkele keer wissen naar boven moet bewegen ipv naar je toe. Dat was andersom bij de IS en veel logischer. De spiegel- en voorruit verwarming deed het beter is de IS maar daar valt mee te leven. Voor de rest vind ik het een fijne wagen en heb ik er geen spijt van.
 

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Rij nu 2,5 maanden in deze fijne auto. Kleine dingen die mij opvallen en die beter kunnen:
- deurrubbers maken torsiegeluid op straat met klinkers en drempels, dit doet afbreuk aan de solide indruk van de auto;
- achteruitrijcamera wordt snel vies, wat al heel snel een wazig beeld oplevert;
- 1 achteruitrijlicht geeft te weinig licht in het donker bij achteruitrijden;
- motor komt er af en toe "stevig" in bij het aanslaan als de auto koud is (rond vriespunt);
- lage bodemvrijheid, moet over sommige drempels op het woonerf echt met kruipsnelheid om niet in het midden de bodem te raken, zelfde geldt voor de voorbumper, die schaaft snel over een drempel;
- veercomfort zou beter mogen met 17";
- geringe diepte kofferbak, big shopper boodschappentassen kunnen als ze gevuld zijn net niet rechtop onder het afdekzeiltje staan;
- onnauwkeurige climate control, mijn vriendin heeft het regelmatig koud terwijl het ding op 23 graden staat;
- realtime verbruiksmonitor rechts onder snelheidsmeter gaat op blanco bij inschakelen cruise control;
- ontbreken van normaal radiodisplay bij versie met klapschermnavigatie.