Lexus keuring na de aankoop, zin of onzin?

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik zag op de website van Lexus dat men voor 80 euro een keuring kan laten uitvoeren waar de auto wordt gecheckt op cruciale punten. Verborgen gebreken kunnen moeilijk vastgesteld worden maar aangezien ik afgelopen week mijn ct200h uit 2011 heb gekocht en daarbij 6 maanden (bovag) garantie heb leek het mij wel interessant om de keuring uit te laten voeren. Stel er zijn dingen mis dan kan ik gebruik maken van de garantie die ik bij de koop heb gekregen. Of zie ik dit verkeerd? Iemand anders ervaring met deze keuring? Onzin? Of nuttig?

Mijn Lexus is altijd door de dealer onderhouden en heeft op tijd zijn beurten gehad. Laatste beurt in december 2016 'tussentijdse service' bij 114x km (de 105k beurt volgens onderhoudsvoorschrift), de teller staat nu op 116x km. Dus de volgende beurt zal de 120k beurt zijn rond december dit jaar.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Ik denk dat als de auto altijd dealeronderhouden is het wel goed zit. Als een of ander universeel autobedrijf het onderhoud gedaan heeft dan zou het een ander verhaal worden. Heb je jouw auto wel bij de Lexus dealer gekocht? Als dat zo is lijkt me de keuring overbodig omdat die punten dan zeker wel gecheckt zijn... maar als je twijfelt en een beter gevoel hebt met zo,n keuring dan moet je dat gewoon doen, voor € 80,- kun je dan niet wakker liggen toch?

mijn vorige Lexus had de laatste onderhoudsbeurten niet bij de dealer gehad en dat kwam er toch uit toen deze weer zijn eerste beurt kreeg bij de dealer... dus die ? 80,- was het voor mij wel waard geweest. Mijn huidige Lexus heb ik bij Louwman EHV gekocht en heeft altijd het onderhoud bij de dealer gehad dus over zo'n keuring heb ik nu niet eens nagedacht

succes met je keuze!
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Bedankt voor je reactie. De auto is altijd dealer onderhouden bij Lexus Sittard (daar nieuw geleverd) en Lexus Breda. De vorige eigenaar bereed hem zakelijk (ZZP'er) en is overgestapt op een 'youngtimer' omdat dit goedkoper was (bijtelling). Hij heeft de auto ingeruild bij een nette universele Bovag garage, en daar heb ik hem voor een relatief lage prijs kunnen kopen.

Heb de Lexus dealers gebeld waar hij in onderhoud is geweest en die vertelden dat er geen bijzonderheden zijn geweest met de auto en altijd op tijd zijn beurten heeft gehad. Laatste beurt was dus 2 maanden geleden.

Enige nadeel is dat de navigatie nooit is geupdate en dat er op dit moment winterbanden onder liggen.

Oja en bij de verkoop is de auto 'technisch gecontroleerd' + nieuwe APK waarbij bleek dat de rem rechtsachter minder vertraging gaf dan linksachter? Zoiets... er moest in ieder geval iets herstelt worden aan de rem rechtsachter en ze moesten schoon/losser gemaakt worden. Dat is dus nog gebeurd bij de verkopende garage.
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
vrijdag a.s ga ik mijn CT200H ophalen.. het betreft een Luxury Line uit 2011 met 158000 op de teller. Laatste beurt (grote beurt) was op 145780km bij Lexus in Zwolle. Ook deze auto heeft altijd op tijd zn beurtjes gehad bij de Lexus dealer. Dus ik twijfel ook nog of ik zo'n aankoopkeuring laat doen. Heb ook 6 maanden Bovag garantie dus moet goedkoper....Zal binnenkort een kleine beurt laten doen bij Lexus in Eindhoven.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
vrijdag a.s ga ik mijn CT200H ophalen.. het betreft een Luxury Line uit 2011 met 158000 op de teller. Laatste beurt (grote beurt) was op 145780km bij Lexus in Zwolle. Ook deze auto heeft altijd op tijd zn beurtjes gehad bij de Lexus dealer. Dus ik twijfel ook nog of ik zo'n aankoopkeuring laat doen. Heb ook 6 maanden Bovag garantie dus moet goedkoper....Zal binnenkort een kleine beurt laten doen bij Lexus in Eindhoven.

Gefeliciteerd, dus toch! Goede deal kunnen maken? Ik ga de keuring over een aantal weken doen. Just to be sure.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dkawa

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Gefeliciteerd, dus toch! Goede deal kunnen maken? Ik ga de keuring over een aantal weken doen. Just to be sure.

Jazeker@ heb je tips opgevolgd!

Enne misschien dat ik het ook laat doen. Ik moet sowieso toch voor een beurt gaan, dus pak het meteen maar mee.

Mocht er dan toch iets zijn, wordt dan aanspraak gemaakt op de BOVAG? Weet jij hoe dat zit?
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Jazeker@ heb je tips opgevolgd!

Enne misschien dat ik het ook laat doen. Ik moet sowieso toch voor een beurt gaan, dus pak het meteen maar mee.

Mocht er dan toch iets zijn, wordt dan aanspraak gemaakt op de BOVAG? Weet jij hoe dat zit?

Vorig jaar na de aankoop van onze Lexus hadden de twee voorlampen kuren, deze gingen af en toe afzonderlijk van elkaar aan en uit. Ik kwam daar een paar dagen later pas achter door een oplettende buurman. Lexus gebeld en ik kon dezelfde dag nog langskomen en er werden twee compleet nieuwe voorlampen ingezet... ik kan over de service en garantie van Lexus Ehv niks als goeds vermelden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Dkawa

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Jazeker@ heb je tips opgevolgd!

Enne misschien dat ik het ook laat doen. Ik moet sowieso toch voor een beurt gaan, dus pak het meteen maar mee.

Mocht er dan toch iets zijn, wordt dan aanspraak gemaakt op de BOVAG? Weet jij hoe dat zit?

Ja dat lijkt me wel. Immers als er gebreken zijn of dingen stuk gaan maak je gebruik van de garantie van de verkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dkawa

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Vorig jaar na de aankoop van onze Lexus hadden de twee voorlampen kuren, deze gingen af en toe afzonderlijk van elkaar aan en uit. Ik kwam daar een paar dagen later pas achter door een oplettende buurman. Lexus gebeld en ik kon dezelfde dag nog langskomen en er werden twee compleet nieuwe voorlampen ingezet... ik kan over de service en garantie van Lexus Ehv niks als goeds vermelden...

Ik ben benieuwd... Ik laat me verassen :)
 

Martin

Nieuw hier
13 feb 2017
7
0
0
Ja dat lijkt me wel. Immers als er gebreken zijn of dingen stuk gaan maak je gebruik van de garantie van de verkoper.

Let op, dingen stuk en versleten zit verschil in.
Valt het binnen de normaal mogelijke slijtage dan geen garantie.

En Bovag garantie is ook iets dubbels, aangezien je bij een bepaald product ook 2ehands van een genoemd bedrag een bepaalde levens duur mag verwachten waar dan een garantie periode aan hangt vaak iets van een half jaar in geval van 2ehands auto's. Dit is via EU bepaald.
Daar bij komt dat een Lexus van zich al een lange overdraagbare garantie heeft.
 
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Let op, dingen stuk en versleten zit verschil in.
Valt het binnen de normaal mogelijke slijtage dan geen garantie.

En Bovag garantie is ook iets dubbels, aangezien je bij een bepaald product ook 2ehands van een genoemd bedrag een bepaalde levens duur mag verwachten waar dan een garantie periode aan hangt vaak iets van een half jaar in geval van 2ehands auto's. Dit is via EU bepaald.
Daar bij komt dat een Lexus van zich al een lange overdraagbare garantie heeft.
 

Dat begrijp ik. Maar stel het accupakket van de auto is niet goed meer, of een schokbreker is lek, dan kan ik terugvallen op de garantie van de garage waar ik de auto heb gekocht. Remblokken en banden natuurlijk niet. De auto heeft al wel een technische controle ondergaan waar de remmerij is schoongemaakt bij de verkopende garage.
 

Martin

Nieuw hier
13 feb 2017
7
0
0
Volgens mij zit bij die keuring die jij bedoelt geen keurig bij voor je hybride accupakket.
Dit is een extra service ; IS UW OFFICI?LE FABRIEKSGARANTIE OP HYBRIDE ONDERDELEN AFGELOPEN? DAN IS HET MOGELIJK OM EEN HYBRID HEALTH CHECK TE LATEN UITVOEREN OP DE HYBRIDE ACCU. UNIEK BIJ LEXUS ?N SLECHTS € 59,95 PER KEER

En een lekke schokdemper dat voel/hoor je wel.