Onderhoud CT200h, Toyota dealer goed genoeg? Of echt naar Lexus gaan...

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Hallo forum, ik rij nu naar tevredenheid een maand of vijf in een 09/2012 CT200h Business Edition (ex lease) met nu 108.000 km en die bij 97k voor het laatst onderhoud had bij Athlon carservice. Wij rijden iets minder dan 1000km per maand, Ik wil hem over een maand of twee voor onderhoud brengen maar ik twijfel tussen gewoon de Toyota Louwman dealer (handig, want deze zit in mijn woonplaats, Purmerend, en onderhuids blijft het een Prius), of Lexus Amsterdam, dit is minder handig met ophalen en brengen. Premium service geldt niet voor mij, immers hij is tweedehands van een leasemaatschappij. Waar hebben jullie de CT in onderhoud? Is een Toyota dealer prima genoeg om een CT van standaard onderhoud te voorzien?
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Persoonlijk zou ik naar Lexus gaan. Ik ben bij een zekere Toyota dealer geweest in Tilburg en die wilde 600 euro hebben voor een onderhouds beurt. Louwman eindhoven vroeg iets meer als 300. Lexus is niet zo duur in onderhoud . tot zover ik ervaren heb
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Ik zou ook naar Lexus gaan. Mijn vorige Lexus is bij de vorige eigenaar de laatste jaren ook bij een Toyota garage in onderhoud geweest en bij de eerste beurt bij Lexus waren er toch wat dingetjes 'vergeten'. Maar dat is mijn ervaring, het kan goed bij jouw Toyota garage allemaal super zijn...
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Ik heb ook een ex-leasert.... maar ik heb wel premium service bij de dealer.. maar goed, de mijne was wel altijd bij een lexus dealer in onderhoud geweest. Misschien dat dat wel een voorwaarde moet zijn.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Wellicht is het bij een CT200H misschien anders, maar toen ik mijn IS200 bij een Toyota dealer bracht werd er naar gekeken alsof het een exoot was. Er werd naar mijn gevoel (veel) te veel onderzoekstijd in rekening gebracht (terwijl ik al een vrij stellige suggestie had gedaan wat het euvel zou zijn; kapotte bobine). Uiteraard is iedere dealer verschillend, maar het heeft mij toen niet uitgenodigd om daar in het vervolg onderhoud te laten plegen. Maargoed, een IS200 is misschien wat meer straight forward techniek, een CT200H zal gevoelsmatig wat complexer in elkaar zitten.
 
21 jan 2014
250
17
0
Thinlane T's verhaal is herkenbaar.
Teveel onderzoeks tijd, want de jeugdige monteur kon de computer niet aangesloten krijgen en de readings begreep hij niet....
? 395,- voor een beurt met verse olie, olie en luchtfilter en 6 bougies vind ik knap aan de prijs. (2016)
De lokale held deed het zelfde voor ? 110,- (2017)
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
sind eind februari rijdt ik ook een Ct200 (Luxury Line) en heb die laatst bij Lexus Eindhoven voor een klein onderhoud, 2 terugroepacties, airco reiniging, brandstoftoevoeging en Hybrid Health Check. Was iets meer dan 300 EUR kwijt en ontving weer voor een jaar de pechhulp service met alle extra's erbij (ik dacht ook red carpet service).... ben dik tevreden.... Ook al heeft mijn wagen er 160dKM op zitten....
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Wellicht is het bij een CT200H misschien anders, maar toen ik mijn IS200 bij een Toyota dealer bracht werd er naar gekeken alsof het een exoot was. Er werd naar mijn gevoel (veel) te veel onderzoekstijd in rekening gebracht (terwijl ik al een vrij stellige suggestie had gedaan wat het euvel zou zijn; kapotte bobine). Uiteraard is iedere dealer verschillend, maar het heeft mij toen niet uitgenodigd om daar in het vervolg onderhoud te laten plegen. Maargoed, een IS200 is misschien wat meer straight forward techniek, een CT200H zal gevoelsmatig wat complexer in elkaar zitten.

Een CT200H is gewoon technisch een Prius ;)

Ik herken trouwens de verhalen van een IS200 bij de Toyota specialist (geen offici?le dealer, is dealerschap enkele jaren geleden kwijtgeraakt) helemaal niet. Prijzen zijn zeer schappelijk en alles is netjes uitgevoerd, onderdelen zijn vaak ook gewoon op voorraad, maar misschien helpt het ook dat ??n van de monteurs zelf een IS200 rijdt en de eigenaar een IS-F heeft/had ;)
 

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Dank voor de comments, ik denk dat ik zowieso voor het eerste onderhoud dat ik laat doen aan de auto naar de echte Lexus dealer ga... Ook om te laten checken voor de terugroepactie, ik vraag me namelijk af of die wel gedaan is. En het jaar er na bekijk ik het wel weer...
 

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
Waarom perse de offici?le merkdealer. Je kan ook naar de merkspecialist zoals de vetos. ( www.vetos.nl )
Gebruiken gewoon originele onderdelen en hebben ook verstand van zaken. En zijn goedkopen als de dealer.
Tegenwoordig ook bijna door heel het land te vinden.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Vetos? Houd toch op :p die idioten hadden mijn auto gewoon goedgekeurd met een gescheurde draagarm... (1e auto) Zoiets over het hoofd zien is kwalijk. Boven dien krijg je bij vetos niet kosteloos een leenwagen mee. En moet je direct afrekenen ipv bij de lexus dealer dat het achteraf word op gestuurd. Geen goed woord meer over voor Vetos.
 

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
Heb je denk ik net de verkeerde gehad. Ik heb geen klachten over de vetos bij ons in de buurt. (is ook een offici?le Toyota dealer geweest).
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Oud artikel, maar toch relevant. ik zelf ga naar de Toyota dealer in Noordhorn. Ik ben van Louwman in Groningen afgeweken omdat ze als Lexus dealer geen Toyota onderhoudsbeurt willen geven (dus zonder red carpet), en dat begrijp ik ook wel. Die rekend gewoon dezelfde prijzen als de Auris/Prius. Die zijn als ik vergelijk toch voordeliger en ik kan me eigenlijk niet indenken dat het minder zou zijn bij Toyota, het is een Auris/Prius. Ook ander onderhoud zoals het vervangen van het schuim in de bestuurdersstoel hebben ze allemaal netjes gedaan en tegen een hele nette prijs. Ook beschadigde de Lexus dealer bij een lekke band een keer mijn velg, iets wat ze daar zonder beschadigingen kunnen en tegen een prijs van maar 10 euro per band (balanceren, monteren en nieuwe ventielen). Ik denk zelf dat het ook best uitmaakt dat de dealer in Groningen op een dure locatie zit en de Toyota dealer in Noordhorn in een klein dorpje.

Naar mijn mening kun je dus prima naar een Toyota dealer. Een CT200H blijft toch een (premium) Toyota.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Wat je daar zegt zou ik waarschijnlijk ook doen.
In mijn dorp liggen de Lexus en Toyota dealer echter in hetzelfde pand.
En qua service heb ik nog niet genoeg te klagen gehad om naar hun collega?s van de andere balie te gaan. :oops:
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Mijn plaatselijke Toyota dealer zonder Lexus balie zei dat zaken als hybrid health check niet bij Toyota kan wegens andere software. Ik was daar voor bijvullen van de airco en vroeg of ze ook onderhoud kunnen doen. Meeste kunnen ze wel maar op software gebied zit er dus blijkbaar wel verschil in de Lexus. Ik ga voor onderhoud nu naar de Lexus garage in Zwolle. Prima garage maar niet bepaald om de hoek voor mij.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik denk dat het staat of valt met het vakmanschap ter plaatse. Een monteur die ervaring heeft met een bepaald model weet op een gegeven moment waar in ieder geval naar moet worden gekeken en wat bij een bepaalde storing vaak de reden daarvoor is. Dat spaart tijd en ergernis. Een Lexus is een vrij "zeldzame" auto en dat betekent dat je de meeste kennis en ervaring mag veronderstellen bij een Lexus dealer - en als je daar in de handen van een junior monteur valt kan het ook daar tegenvallen. Omgekeerd heb ik (met een vorige auto) ook al eens meegemaakt dat ik bij een niet merkgebonden garage prima werd geholpen omdat de monteur intelligent genoeg was om niet alleen de storing te detecteren maar ook toen deze niet door gebrek aan het juiste onderdeel kon worden gerepareerd een tijdelijke oplossing bedacht zodat ik probleemloos naar een merkdealer kon rijden.....

Ik persoonlijk zal in de toekomst voor normaal onderhoud zeker de Lexus dealer opzoeken, de prijzen van normaal onderhoud lijken me ook alleszins acceptabel. En het loont om een "vaste relatie" met een bepaalde dealer op te bouwen - dat betekent meestal meer aandacht als je echt een probleem hebt.