Waarschuwingslampje/piepje bij achterklep open uitzetten voor CT200h

JordyI89

Nieuw hier
25 mei 2017
2
0
0
Beste forumleden,

Bij het vervoeren van spullen die net niet in de auto passen zou ik normaal de achterklep een stukje open willen laten. Dit laatst gedaan, maar toen heb ik de gehele weg een irritante piep gehoord. Van anderen begreep ik dat er bij andere auto's altijd een knopje bestaat waarmee je de piep uit kunt schakelen. Het waarschuwingslampje op het dashboard zou dan blijven branden, maar dan is in ieder geval die vervelende piep weg.

Weet er iemand toevallig of het mogelijk is deze piep uit te schakelen of dat het bijvoorbeeld mogelijk is de sensor af te plakken die doorheeft dat de achterklep open staat? Ik heb de sensor in ieder geval nog niet kunnen vinden.

Ik hoor het graag want ik heb binnenkort wederom wat zaken te vervoeren die net even te groot zijn voor de auto.

Alvast hartelijk dank.

Mvg Jordy
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Vermoed dat het slot manueel sluiten de enige optie(met schroevendraaier het slot dicht duwen zoals de ring in de koffer normaal doet) is en nadien openen zoals je normaal zou doen met een gesloten koffer
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Bij mijn auto (LS) zit een volumeknop onder het dashboard bij je rechterknie, net boven het gaspedaal, je moet gaan liggen om er bij te kunnen. Je kunt hier ook alle piepjes mee uit zetten.
Volumeknop zit naast TMPS en PCS knop. (Sorry voor de knudde foto)

Volume.jpg
 

JordyI89

Nieuw hier
25 mei 2017
2
0
0
Hartelijk dank voor jullie reactie Covko en Higgie. Ik was eerst even op zoek gegaan naar de volumeknop waar Higgie het over had. Deze helaas niet aangetroffen. De setknop heb ik daaronder wel gevonden, maar helaas geen andere knoppen.

Vervolgens de oplossing van Covko geprobeerd en door de beugel 2x door te duwen was het euvel verholpen:) Dank voor het helpen zoeken naar de oplossing!

1x doorduwen is zoals de achterklep normaal in de beugel valt, maar dan blijft de auto herkennen dat de deur nog steeds open is. 2x door is dus de oplossing.

Topic mag wat mij betreft daarom dicht (behalve als iemand toevallig weet of en zo ja waar de volumeknop zit bij een CT200h).

Thanks!