Onderhoudsbeurt

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Mijn CT is bijna toe aan de 120k onderhoudsbeurt. De laatste beurt was in december 2016 bij 114.337. De km stand nu is 125.321. Ik heb dus bijna 11.000 km gereden. Ik zou dus nog even kunnen wachten gezien de beurten aangeraden worden na ieder jaar, of na 15.000 km.

Via de Lexus website kan ik een beurt inplannen en kiezen tussen twee opties: 'pakket onderhoudsbeurt 120.000 km, 404 euro', en de 'pakket onderhoudsbeurt 6e jaar, 407 euro'.

Wat is het verschil tussen beide beurten?

En als ik de beurt online inplan maak ik dan automatisch gebruik van de red carpet treatment? Ik kan dit niet kiezen uit de opties. De beurten zijn wel altijd uitgevoerd bij de Lexus dealer, door de vorige eigenaar.

En heeft iemand ervaring wat de kosten zijn om de dealer de lampjes in de buitenspiegel te vervangen voor LED verlichting?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Het is een beetje typisch hoe dat werkt. Ik had laatst een vergelijkbaar geval met mn Auris voor een grote beurt; 2 prijzen. Uiteindelijk werd mij verteld dat het wel meeviel met benodigd onderhoud en werd er een kleine beurt gedaan voor minder.

Misschien handig om telefonisch een afspraak te maken? Bij welke dealer zit je? Ik zit bij Amsterdam en die doen nooit moeilijk over halen en brengen en ik krijg mn GS ook altijd weer mooi schoon terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Dit wordt de eerste beurt die ik laat uitvoeren. Ik heb de auto pas sinds februari dit jaar namelijk. De beurten zijn altijd gedaan bij Lexus Eindhoven. Ik ga naar Lexus Den Haag.

Ik ga er wel even achteraan bellen hoe het allemaal zit.
 

PierreO

Nieuw hier
1 apr 2017
18
1
0
@AZ88: Laat even weten hoe het werkt, een Toyota dealer zit vlakbij en de Lexus dealer zit 30km hier vandaan, zit nog te twijfelen of dat ik naar de Toyota of Lexus dealer ga, mijn auto is 4jaar en altijd bij Lexus in onderhoud geweest.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Beste, Als je je auto bij de Lexus dealer laat onderhouden staat jou Lexus geregistreerd in het systeem waardoor je automatisch gebruik maakt van het Red Carpet systeem.
Ik plan ze meestal per telefoon in omdat ik dan eventuele dingen kan overleggen met Lexus. Ik hoop dat je hier wat aan heb ! De prijzen weet ik niet. Maar het scheelt niet heel veel zo te zien !
 

maartens

Nieuw hier
26 nov 2015
9
0
0
Iemand ook ervaring voor Lexus onderhoud door Toyota dealer? Ik zag dat voor dezelfde werkzaamheden de Lexus (Amsterdam) hogere bedragen rekent dan Toyota? APK bijvoorbeeld is bij Toyota 19,95 en bij Lexus 34,95. Nu maar met mijn CT een afspraak voor APK en onderhoud gemaakt bij Toyota Zuidoost.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Mijn 10 jaar oude GS heeft 2 maanden geleden de beurt gehad met de Red Carpet en ik kreeg erna weer een pasje mee dat ik aankomend jaar ook weer van de Red Carpet en pechhulp gebruik kan maken., volgens mij is dat idd i.c.m. een beurt. Zou inderdaad ook even bellen.

Wat betreft Toyota onderhoud: Mijn vorige RX heeft bij de vorige eigenaar een paar jaar onderhoud bij de Toyota dealer gehad (welke weet ik zo niet) en bij mij is de auto daarna naar de Lexus gegaan, er zijn toen geen dingen naar voren gekomen dus qua onderhoud zal het bij de Toyota ook wel goed komen. Al moet ik wel erbij zeggen dat mijn auto ook gewoon naar de Lexus dealer gaat, ook al zou ik geen recht meer op de Red Carpet hebben rij ik liever een half uur extra naar de Lexus dealer dan naar de Toyota hier een dorpje verderop. Nu weet ik zeker dat mijn auto goed onderhoud krijgt en kan hij er weer een heel jaar tegenaan! tussentijds heb ik nooit niks met mijn auto dus dat is het mij wel waard.

Succes!

Groetjes Yvonne
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik heb mijn Lexus ook laten onderhouden bij Toyota de eerste keer dat ik deze kocht van een Handelaar. Ik zeg je eerlijk, ik heb nog nooit zo`n spijt gehad van die keuze !

Ze moesten een dynamo vervangen. waren ze welgeteld 8 uur mee bezig! rekening kwam uit op 500 euro ex beurt...


Sinds dien laat ik mijn lexus onderhouden bij Louwman Eindhoven. Super eerlijke service , straight forward en mooie prijzen. Ten aller tijden een leenwagen volledig verzorgd in het red carpet treatment systeem.

Prijs bij Toyota voor onderhoud was 560 euro. Prijs bij lexus voor diezelfde onderhoud was 430 euro. Sinds dien nooit meeaar de Toyota gegaan
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Update: Lexus gebeld; ze kunnen niet duidelijk aangeven wat het verschil is tussen de twee beurten. Komt er op neer dat bij beide beurten hetzelfde onderhoud wordt gedaan.

Ik kreeg laatst een mailtje dat je een 'hybride health check' kunt laten doen voor 60 euro. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt zo'n check niet standaard gedaan bij een grote onderhoudsbeurt?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Je mag ervan uitgaan dat bij een grote onderhoudsbeurt alle noodzakelijk zaken de revue passeren om de auto in topconditie te houden. Losse checks, zoals zo'n hybrid health check, valt een beetje in de categorie ongeplande 'tussendoorchecks', zoals de speciale 'wintercheck' (accutests / verlichting / ruitewissers / juiste ruitesproeiervloeistof en soortgelijke vanzelfsprekendheden) dan wel de alom bekende 'zomercheck' (focus meer op banden, remmen, koelsysteem en airco) en zijn meer bedoeld voor eigenaren die hun reguliere onderhoudsintervallen buiten deze spitsperioden hebben liggen en niet het vertrouwen hebben dat ze de volgende servicebeurt zonder kleerscheuren kunnen halen.
Ik beschouw dit soort 'inspecties' altijd als het door de dealer handig inspelen op het geweten van de argeloze klant, door allerlei onzekerheden te creeren omtrent zaken die voorkomen kunnen worden door dit soort checks. Als het je gerust stelt: doen! Ik gooi 't bedrag liever in de tank en geniet er op die manier van. :D

Wat dealeronderhoud tussen Toyota en Lexus betreft: zolang het onderdelen betreft die Toyota en Lexus met elkaar delen, is het geen probleem. Denk aan olieverversen, filters, ruitenwissers en dat soort zaken. Maar moet een Toyotadealer eens iets specifieks van Lexus vervangen, noem eens een spiegel, voorruit, koplamp, bumper of klepdekselpakking, dan komt de Toyoytadealer daar niet aan en ben je aangewezen op de Lexusdealer. En omdat de Lexus-klandizie doorgaans iets beter in de slappe was zit (zat?) dan de doorsnee Toyota-klandizie, mag de Lexusklant ook iets harder bloeden voor hetzelfde resultaat...;) Daar staat Lexus als premium merk tenslotte ook niet alleen in. Premium = je bent bijzonder(erderder) en dat uit zich, behalve in de verleende service, ook in het prijskaartje.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Een knap stukje marketing zeg maar ;-)

Oftewel, een grote onderhoudsbeurt i.c.m. de 'hybride health check' is niet nodig.

Echter, als je zo'n hybride health check laat doen dan ontvang je een certificaat, en m?cht er iets kapot gaan aan het hybride systeem ten tijde van de geldigheid van het certificaat dan wordt het euvel kosteloos verholpen. Maar ook dat is natuurlijk weer een stukje marketing en onzekerheid bij de argeloze klant cre?ren...
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Een knap stukje marketing zeg maar ;-)

Oftewel, een grote onderhoudsbeurt i.c.m. de 'hybride health check' is niet nodig.

Echter, als je zo'n hybride health check laat doen dan ontvang je een certificaat, en m?cht er iets kapot gaan aan het hybride systeem ten tijde van de geldigheid van het certificaat dan wordt het euvel kosteloos verholpen. Maar ook dat is natuurlijk weer een stukje marketing en onzekerheid bij de argeloze klant cre?ren...

Je kunt sowieso even vragen hoelang je nog fabrieksgarantie hebt op je hybride accu. En als je auto ouder dan 10 jaar is dan krijg je helemaal geen garantie door doe check. Dat is ook zoiets. Basically is het dan een soort "check voor vervanging" geworden.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Je kunt sowieso even vragen hoelang je nog fabrieksgarantie hebt op je hybride accu. En als je auto ouder dan 10 jaar is dan krijg je helemaal geen garantie door doe check. Dat is ook zoiets. Basically is het dan een soort "check voor vervanging" geworden.

Dat is inderdaad wel handig om te doen. Ik denk tot december 2017 want in december 2016 is een beurt + hybride health check uitgevoerd.

En ik vroeg me nog af of het vervangen van bijvoorbeeld luchtfilter/remblokken e.d. bij de adviesprijs van de onderhoudsbeurt in zit? Of komt dat nu bij de prijs van de onderhoudsbeurt op? Er staat namelijk een waslijst aan zaken die worden 'ge?nspecteerd' tijdens de beurt, dus moet ik er vanuit gaan dat wanneer er iets vervangen moet worden dit bij de prijs op komt?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
[...]

En ik vroeg me nog af of het vervangen van bijvoorbeeld luchtfilter/remblokken e.d. bij de adviesprijs van de onderhoudsbeurt in zit? Of komt dat nu bij de prijs van de onderhoudsbeurt op? Er staat namelijk een waslijst aan zaken die worden 'ge?nspecteerd' tijdens de beurt, dus moet ik er vanuit gaan dat wanneer er iets vervangen moet worden dit bij de prijs op komt?

Het hangt af van welke onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd. Als je bijvoorbeeld aan een 90k-beurt toe bent, dan zitten de benodigde bougies in de prijs van de beurt, want ongeacht wat de status van die bougies is: ze gaan eruit bij 90k en worden vervangen omdat ze hun quotum vonkjes achter de kiezen hebben. Zo ook met filters. Bij een 60k beurt zitten g??n bougies, maar bijvoorbeeld wel weer de ATF voor de automatische transmissie bij de prijs in, omdat de beurt voorschrijft dat de ATF bij 60k moet worden ververst.
Zaken als remblokjes en -schijven zijn net zo onvoorspelbaar als slijtage aan banden en ruitenwisserbladen. De een doet 45k met remblokjes, de ander 75k. De een krijgt ze op de rekening van de 45k-beurt, de ander niet (maar dan bij de 60 of 75k-beurt). Zijn ze 'op', worden ze vervangen en in rekening gebracht. Als er een wat steviger bedrag met de vervanging gemoeid is (bijvoorbeeld bij remschijven), zal men vooraf contact met je gaan opnemen en de vervanging adviseren / overleggen. Maar ze kunnen je altijd vooraf precies vertellen wat bij de prijs in zit en wat niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator en AZ88