Brrrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
Behalve het geluid in mijn ct dat ik elders beschreef (zie hieronder) is er nog een geluid dat ik als storend ervaar: een donkere brom die ook door de auto trilt. Dit gebeurt op verschillende momenten bij verschillende snelheden. Het zijn korte momenten, maar wel duidelijk waarneembaar. Hiermee heb ik mij ook gemeld bij mijnheer Lexus. Volgens hem is dit het 'twijfelen' in de aandrijflijn tussen de benzinemotor en de elektromotor. Dit is bekent bij Lexus en wordt bestempeld als een product eigenschap.

Wat ik graag zou weten: bemerken jullie dit geluid ook? Zo ja, hoe vaak? Zo ja, vind je dit storend? Zou je de auto hebben gekocht als Lexus je op deze 'product eigenschap 'had gewezen? Met de proefrit heb ik dit helaas (net als het andere geluid) niet bemerkt, anders had ik de auto niet gekocht. Hiervoor heb ik een Honda Civic hybride en een Insight gehad, beiden hadden dit niet.
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
https://handleidingkwijt.com/lexus-ct-200h-2011/

In de handleiding staat op pagina 30:
Er kunnen trillingen voelbaar zijn als de benzinemotor in of uitgeschakeld word.

Dat klopt. Meestal lees ik ook de complete handleiding - in dit geval 646 pagina's plus de 120 van de navigatie - voordat ik een auto koop. Ik denk dat iedereen dat doet... Dat is natuurlijk handiger dan dat de verkoper van een auto de koper meld dat er bepaalde zeer afwijkende zaken zijn waarop je zou moeten letten. Zoals ik al eerder zei: was dat het geval geweest dan had ik de auto niet gekocht. Overigens staat elke handleiding vol van dit soort opmerkingen, voornamelijk als juridische indekking.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Voel je die trilling/bromm nu nog steeds even erg als paar weken geleden? Ik bedoel. de temperatuur buiten is gedaald en en motor gaat minder vaak uit bij het rijden. Merk je daar verschil in?
Ik namelijk wel. Het komt bij mij nu minder vaak voor.
Wat ook veranderd is, is het andere geluid wat je ook beschrijft. Mijn winterbanden hadden maar 2 bar. Dit is nu 2,5 bar. Nu klinkt dat geluid van "kapotte lager" een stuk duidelijker op sommige wegen. Vooral op wegen waar een laag split op zit.

Handleidingen lees ik pas nadat ik een tijdje zelf geprobeerd heb en er dan niet uitkom of om te kijken of er nog opties zijn die ik niet ontdekt heb. 700+ pagina's lees je ook niet zo maar ff door.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Het geluid dat klinkt als een kapot lager kan eventueel het cuppen van de banden zijn. Ik had er ook last van, dacht ?cht dat er een lager naar de galemiezen was. Met nieuwe banden nu is het geluid weg.
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
Voel je die trilling/bromm nu nog steeds even erg als paar weken geleden? Ik bedoel. de temperatuur buiten is gedaald en en motor gaat minder vaak uit bij het rijden. Merk je daar verschil in?
Ik namelijk wel. Het komt bij mij nu minder vaak voor.
Wat ook veranderd is, is het andere geluid wat je ook beschrijft. Mijn winterbanden hadden maar 2 bar. Dit is nu 2,5 bar. Nu klinkt dat geluid van "kapotte lager" een stuk duidelijker op sommige wegen. Vooral op wegen waar een laag split op zit.

Handleidingen lees ik pas nadat ik een tijdje zelf geprobeerd heb en er dan niet uitkom of om te kijken of er nog opties zijn die ik niet ontdekt heb. 700+ pagina's lees je ook niet zo maar ff door.

Bij mij is het niet minder. Inmiddels nogmaals contact gehad met Lexus Nederland. Het vermoeden bestaat dat de accu heel slecht presteert, iets wat bijna niet voorkomt. Zoals gezegd staat een accucheck voor 5 januari gepland.

Ik sta nu ook op de winterset, deze zijn een stuk rumoeriger en overstemmen het zoemende geluid, dat ben ik voor nu dus even kwijt:p
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
Het geluid dat klinkt als een kapot lager kan eventueel het cuppen van de banden zijn. Ik had er ook last van, dacht ?cht dat er een lager naar de galemiezen was. Met nieuwe banden nu is het geluid weg.

Heb twee zomersets geprobeert en nu de winterset. Met de zomerbanden geen verschil, de winterbanden overstemmen het gezoem...
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
Allen,

Eerder dan gepland (eigenlijk 5 januari) proefgereden met twee ct?s. Een van mijn bouwjaar (2013) en een van 2015. Uitermate verhelderend, beide auto?s hebben de brom bij wisselende snelheden! Bovendien hebben beide auto?s ook het zoemende geluid bij hogere snelheid, hoewel dit bij de ??n wat harder is dan bij de ander. Mijn ct zit net in het midden wat dat betreft.

Daarmee kan ik concluderen dat beide geluiden kennelijk bij deze auto?s horen en ik dit moet accepteren of een andere auto kopen. Ben er iig absoluut niet blij mee.

Dank voor de hulp en suggesties!
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Naja het zal wel. De CT's en Aurissen van verschillende bouwjaren die ik heb gereden hadden absoluut geen storende geluiden. Misschien is het deels verwachtingmanagement en gevoelligheid. Het blijft immers een machine en die maken geluiden.
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
Naja het zal wel. De CT's en Aurissen van verschillende bouwjaren die ik heb gereden hadden absoluut geen storende geluiden. Misschien is het deels verwachtingmanagement en gevoelligheid. Het blijft immers een machine en die maken geluiden.

En dat geldt ook voor de monteurs die meereden en bevestigden?
 

M verstappen

Hoort erbij
24 mei 2016
62
10
0
We weten hier allen wel dat we het over een auto hebben?? Geluiden ditjes en datjes lijkt me aardig normaal aangezien het voertuig in beweging is. Isolatie van de auto en daarmee het dempen van geluiden terzijde, yaris hybride hierzo maakt ook geluiden en trillingen, elke auto in mijn ogen. Mn vriendin ook trouwens, heb soms liever dat die wat minder geluid maakt inplaats van mn auto
 
  • Leuk
Waarderingen: Rigormortis

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
waar gaat dit heen ,
PeterG , het lijkt erop dat je niet tevreden bent over de CT en of je verwachtings patroon wat hoger was van een Lexus , let wel dit is/was het bijtelling vriendelijke instap model van Lexus
probeer te schikken met je verkopende partij en niet een dossier opbouwen zoals u hier doet en jouw irritaties uitvergroten

U heeft een machine gekocht en machines maken wel eens geluid , irritant of niet en als het werkelijk zo storend is had ik hem allang weg gedaan , ga eens proef rijden in een premium Lexus zoals de IS GS of LS of wat avontuurlijker een RX of RC , allemaal prachtige hybride techniek zoals u dat gewend bent in uw vorige hybride

en neem een zonnebril mee om hem in het zonnenbrillenbakje te proberen ;)
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
waar gaat dit heen ,
PeterG , het lijkt erop dat je niet tevreden bent over de CT en of je verwachtings patroon wat hoger was van een Lexus , let wel dit is/was het bijtelling vriendelijke instap model van Lexus
probeer te schikken met je verkopende partij en niet een dossier opbouwen zoals u hier doet en jouw irritaties uitvergroten

U heeft een machine gekocht en machines maken wel eens geluid , irritant of niet en als het werkelijk zo storend is had ik hem allang weg gedaan , ga eens proef rijden in een premium Lexus zoals de IS GS of LS of wat avontuurlijker een RX of RC , allemaal prachtige hybride techniek zoals u dat gewend bent in uw vorige hybride

en neem een zonnebril mee om hem in het zonnenbrillenbakje te proberen ;)


Dat klopt niet, ik ben tevreden met de auto, maar niet met de bijgeluiden. Zoals ik al eerder zei, indien de verkoper mij had gewezen op deze specifieke producteigenschappen, afwijkend van een conventionele auto, dan had ik hem niet gekocht. Wegdoen was het plan, maar kost mij teveel, we hebben niet allemaal een geldboom in de tuin. Wat betreft jouw suggestie mbt het proefrijden in een premium type: ten eerste heb ik dus geen geldboom, ten tweede: toevallig sprak ik hedenmiddag met een verkoper (Lexus Amsterdam) na de twee proefritten. Inruil kwam ter sprake, er stond een mooie 300. ? Maar ook deze heeft de ?brom? hebben? zei hij... inherent aan het systeem. Geen proefrit dus.

M.i is het juist de bedoeling van een forum om voors EN tegens te bespreken. En zoals je hebt kunnen lezen ben ik niet de enige die zich stoort aan deze producteigenschappen.

Voordat ik de auto kocht heb ik ook op dit forum gekeken om te zien of er speciale zaken zijn waarop je moet letten/rekening mee moet houden. Deze producteigenschappen stonden er niet bij... maar nu dus wel!

Kennelijk kun jij slecht tegen Lexus kritiek en ga je mij hier even de les lezen, jammer hoor...
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Goed. Even in perspectief plaatsen.
De CT200h werd ge?nteoduceerd in 2010.
Nu, 7 jaar later, wordt er een topic geopend vanwege enkele geluiden die dit model produceert.
Geluiden die nooit eerder werden beschreven in dit forum.

Ik denk, dat het wel mee valt. Maar dat is slechts mijn mening.
Op het Mercedes forum had een eerste-keer-Mercedes eigenaar zitten klagen over van alles en nog wat. Vooral over het feit dat zijn velgen zoveel remstof vingen en vies werden.
Verder werden het gebrek aan vermogen, foute schakelmomenten van de automaat, slechte lak-kwaliteit en matige onderstel beschreven. Alles veel slechter dan zijn vorige referentie: een Golf TDI.

Het feit dat je je zo stoort aan die brom kan ook veroorzaakt worden door de volstrekte stilte en technische perfectie van je vorige automobiel.

Hoe ver zit ik er naast??
 

lukelaaf

Nieuw hier
18 aug 2013
14
2
0

Die "brom" die je hoort noemen ze een motor die dingen maken eenmaal geluid.
Vind je dit vervelend koop je een auto zonder verbrandingsmotor maar een vol elektrisch.
Probleem wat je dan zal hebben is dat die "brom" veranderd in een "zoem"

auto's maken eenmaal geluid wil je stilte zet dan koptelefoon op en ga in een stilte coupe zitten. Hoewel je daar geen zonnebrilbakje hebt of je moet je zonnebril in het prullenbakje leggen kunnen er wel stuk of 10 in.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoek1 en M verstappen

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
No Title

De Belg zal het eens oplossen!!!

1 voor het lawaai

2 voor de zonnebril en je hebt er nog een mooie hoed bij ook
 

Bijlagen

  • photo6489.jpeg
    photo6489.jpeg
    48,2 KB · Weergaven: 33
  • photo6490.jpeg
    photo6490.jpeg
    509,2 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.