Rijden in de sneeuw

Marco12

Hoort erbij
10 okt 2016
39
8
8
Vandaag lekker gereden door de sneeuw, de CT200h met Vredestein Quatrac 5 banden zijn een goede combinatie. Maar eigenlijk wilde ik een tip delen: ik heb gereden in de ECO-stand, zodat het optrekken geleidelijker gaat en er minder kans is dat de voorwielen doorslippen. De ABS en tractiecontrole zijn wel weer een stuk geavanceerder dan die van mijn Prius 2.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Mooi he! Een CT is toch een voorwielaandrijver, of zit ik ernaast?
In ieder geval maakt achterwielaandrijving in de sneeuw het nog een stuk leuker (vind ik). Maar dan is het wel fijn als je een beetje de ruimte om je heen hebt om wat ongestraft te kunnen stoeien. Helaas zijn de grotere (parkeer)plaatsen tegenwoordig overal afgesloten, of zijn voorzien van allerlei obstakels als stoeprandjes, plantenbakken, paaltjes, drempels en meer van die ongein. Zo jammer...
 
  • Leuk
Waarderingen: Flint_Fredstone

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Helaas hier ook niet echt de ruimte om wat te spelen met de auto in de sneeuw, waar het kan vind ik het wel leuk, maar op de weg tussen het andere verkeer toch ook een beetje spannend met mijn GS :giggle:
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Zelf nu proefondervindelijk vastgesteld dat All-seasons een prima oplossing vormen op de sneeuw. Leuk gereden, ook af en toe waar het veilig kon even de reacties van de wagen getest. Stabiel als een huis!
 

ProXius

Hoort erbij
2 feb 2016
57
4
8
Haha zondag ook lekker rondgereden met de IS200. Winterbanden zijn wel voordeel, maar viel me 100% mee hoe de auto te controleren was en feedback gaf. De sneeuwstand / TCS aan of uit veranderde naar mijn idee niet heel veel. Was nog steeds de snelste op de weg!