Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

12V accu voor CT200H

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Focus je niet teveel op alleen het startmoment m.b.t. de conditie van de accu. Bij hogere temperaturen zal de accu fitter lijken dan hij daadwerkelijk is. Het nadeel van een vermoeide accu, is dat je dynamo en spanningsregelaar stiekem en langdurig extra op hun donder krijgen omdat ze het tekort van een vermoeide accu moeten compenseren... al merk jij daar zelf niets van, totdat ineens zomaar het acculampje in je dash gaat branden. Maar dan is het kwaad reeds geschied.

Nieuwe accu? Mijn tip: laadt een nieuwe accu VOOR PLAATSING altijd eerst volledig op (in alle rust, dus niet snelladen / boost / andere exotische snellaadwijze) ook al is dat volgens de verkoper/leverancier van je nieuwe accu nog zo '...niet nodig want is droog voorgeladen'. Hij ziet je namelijk liever na vier jaar al weer terugkomen voor een nieuwe accu, als pas na 8 jaar...
    GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
    IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

Commentaar

Je bedoeld dat de brandstofmotor nog prima start? Dat zegt niks over je "startaccu". De brandstofmotor wordt namelijk gestart door de elektromotor (vanaf het hybride accupakket).

Commentaar

Ok, dat werkt dus bin hybride weer wat anders dan anders... Blijft wennen ;-)
        Misschien toch maar eens overwegen een andere accu er in te zetten. Wat zijn overwegingen om mee te nemen in de accu keuze. Gel accu? Ander soort accu?

Ik heb zelf geen acculader maar de buurman misschien wel Tzt hem maar eens vragen.

Ik heb nog even gezocht naar hoe je ook alweer kan testen via een menu wat de accuspanning is, maar dit nog niet zo snel terug kunnen vinden. Binnenkort nog maar eens zoeken.

Edit:
        Gewoon niet goed gekeken de vorige keer: http://forum.lexusforum.nl/forum/mod...ccessoire-mode

Na het lezen van dat topic en m'n reacties daarin weet ik nu weer waarom ik toen de accu niet heb vervangen. Hij lijkt met meten nog prima te zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

Commentaar

Een slechtere accu kan de meest merkwaardige foutmeldingen genereren. Sensoren geven niet meer de juiste waarden door en dat merk je aan plotselinge enge foutmeldingen over het remsysteem of stabliliteitsysteem of de stuurbekrachtiging of wat er ook maar elektronisch gemonitord wordt. Op een gegeven moment levert de accu zelfs niet voldoende energie meer om de computer te booten en dan sta je ...

Ik zou m tijdig vervangen. Voor een nieuwe accu hoef je niet per sé een hypotheek af te sluiten ....
          GS450h President 2008

Commentaar

Klopt. In mijn geval begon het met de melding dat de sleutel niet herkend werd en uitvallen van de hele bups toen de boordspanning nog verder zakte.
            Je kan meteen niks meer, want je krijgt je auto niet eens meer van de P-stand.

Commentaar

Helemaal mee eens dat niet tot het moment van fouten gewacht moet worden met het vervangen van de accu. De vraag blijft echter wanneer is een accu slecht? Als ik zie dat die van mij nu nog 12,3V geeft krijg ik niet de indruk dat dit slecht is. Dan zou de accu ergens tussen de 50-60% zitten.

Wanneer wordt een accu slecht genoemd of vervangen? 30% 40%? Vervangen terwijl het nog niet nodig is is ook onzin ook al hoef je er geen hypotheek voor af te sluiten om hem te vervangen.

​​​​

Commentaar

Als je accu nog 12,3 geeft bij volle lading, lijkt me dat ie nog in goede staat is.Toen mijn oude de geest gaf kwam de spanning niet meer boven de 12V uit en zakte na een uur zonder belasting al verder in.

Commentaar

De spanning van 12,3 volt zegt nog niet zoveel over de kwaliteit van de accu, Dit is de rustspanning van de accu een optimaal geladen accu heeft een rustspanning van 12,6 volt.
                  Maar het gaat om de capaciteit van de accu, wat gebeurd er met de spanning als de accu belast wordt. Dat is veel belangrijker. Nu valt de belasting bij een Ct200 wel mee, hij start immers op het HV pakket en wil de computer een boordspanning zien van minstens 11-12 volt.
                  Lexus CT200h Luxury Line 2012, Mark Levinson Media+HDD, LED koplampen, Adaptieve Cruise Controle en Webasto standkachel met AB en timer.

Commentaar

Werken ...
                  X