12V accu voor CT200H

12 mrt 2016
109
8
18
Toen ik gisteren voor de tweede keer met een immobiele CT werd geconfronteerd, begreep ik dat het nu toch echt tijd voor een nieuwe 12V accu is geworden.
Even informeren bij een plaatselijke Toyota dealer: Een originele Toyota accu, hoogstwaarschijnlijk ook in een Auris en Prius passend, 175 euro.
Euromaster: Passende accu, onbekend welk merk, 125 euro.
Webwinkel: Bosch accu, passend: 71,91 euro thuisbezorgd.

Maar ??ntje online besteld dus o_O
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Hoe lang is het geleden dat je CT z’n beurtje heeft gehad?
Had de dealer je dan niet er op moeten wijzen dat je accu aan vervanging toe was?

En ja; online is meestal goedkoper dan in de winkel ja. :grin:
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik vermoed dat er wel meer redenen zijn waarom de originele Toyota-accu duurder is.
Ik heb met mijn eerste accu 9 jaar gedaan in mijn Prius, de tweede accu zat er al weer drie jaar in toen de wagen de deur uitging. Still going strong....
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
Vind ik nog meevallen....heb ooit voor de gs450h een prijsopgave gekregen van 550? zonder btw.(voor een 12v batterij wel te verstaan).
Heb dan ook vriendelijk bedankt bij de Lexus garage,en bij de batterijhandel een varta voor 107? gekocht....doet het nog altijd prima!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Flint_Fredstone

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Ik heb de mijne vervangen door deze :
Optima Yellow Top YT S 2.7J accu.

Zeer tevreden ook in deze winterse omstandigheden.

Inbouwen koste een paar minuten (niet vergeten de slang aan te sluiten ivm gassen)
[h=1][/h]
 

Bart1981

Nieuw hier
31 mei 2017
13
0
0
Twijfel zelf of ik de accu moet gaan vervangen. Hij start nog prima, maar gezien de leeftijd wordt het misschien wel tijd.. De originele accu zit er namelijk nog in. De spanning die het verborgen menu aangeeft is wat laag maar nog niet eens schrikbarend. (weet de precieze waarde niet meer). Nu in de zomer zal het wel los lopen. Tegen de tijd dat het winter wordt maar weer eens kijken. Had overigens zelf de GS GLD057 op het oog.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Focus je niet teveel op alleen het startmoment m.b.t. de conditie van de accu. Bij hogere temperaturen zal de accu fitter lijken dan hij daadwerkelijk is. Het nadeel van een vermoeide accu, is dat je dynamo en spanningsregelaar stiekem en langdurig extra op hun donder krijgen omdat ze het tekort van een vermoeide accu moeten compenseren... al merk jij daar zelf niets van, totdat ineens zomaar het acculampje in je dash gaat branden. Maar dan is het kwaad reeds geschied.

Nieuwe accu? Mijn tip: laadt een nieuwe accu VOOR PLAATSING altijd eerst volledig op (in alle rust, dus niet snelladen / boost / andere exotische snellaadwijze) ook al is dat volgens de verkoper/leverancier van je nieuwe accu nog zo '...niet nodig want is droog voorgeladen'. Hij ziet je namelijk liever na vier jaar al weer terugkomen voor een nieuwe accu, als pas na 8 jaar...;)
 
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Je bedoeld dat de brandstofmotor nog prima start? Dat zegt niks over je "startaccu". De brandstofmotor wordt namelijk gestart door de elektromotor (vanaf het hybride accupakket).
 

Bart1981

Nieuw hier
31 mei 2017
13
0
0
Ok, dat werkt dus bin hybride weer wat anders dan anders... Blijft wennen ;-)
Misschien toch maar eens overwegen een andere accu er in te zetten. Wat zijn overwegingen om mee te nemen in de accu keuze. Gel accu? Ander soort accu?

Ik heb zelf geen acculader maar de buurman misschien wel Tzt hem maar eens vragen.

Ik heb nog even gezocht naar hoe je ook alweer kan testen via een menu wat de accuspanning is, maar dit nog niet zo snel terug kunnen vinden. Binnenkort nog maar eens zoeken.

Edit:
Gewoon niet goed gekeken de vorige keer: http://forum.lexusforum.nl/forum/mod...ccessoire-mode

Na het lezen van dat topic en m'n reacties daarin weet ik nu weer waarom ik toen de accu niet heb vervangen. Hij lijkt met meten nog prima te zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Een slechtere accu kan de meest merkwaardige foutmeldingen genereren. Sensoren geven niet meer de juiste waarden door en dat merk je aan plotselinge enge foutmeldingen over het remsysteem of stabliliteitsysteem of de stuurbekrachtiging of wat er ook maar elektronisch gemonitord wordt. Op een gegeven moment levert de accu zelfs niet voldoende energie meer om de computer te booten en dan sta je ...

Ik zou m tijdig vervangen. Voor een nieuwe accu hoef je niet per s? een hypotheek af te sluiten ....
 
12 mrt 2016
109
8
18
Klopt. In mijn geval begon het met de melding dat de sleutel niet herkend werd en uitvallen van de hele bups toen de boordspanning nog verder zakte.
Je kan meteen niks meer, want je krijgt je auto niet eens meer van de P-stand.