12V accu voor CT200H

12 mrt 2016
109
8
18
Toen ik gisteren voor de tweede keer met een immobiele CT werd geconfronteerd, begreep ik dat het nu toch echt tijd voor een nieuwe 12V accu is geworden.
Even informeren bij een plaatselijke Toyota dealer: Een originele Toyota accu, hoogstwaarschijnlijk ook in een Auris en Prius passend, 175 euro.
Euromaster: Passende accu, onbekend welk merk, 125 euro.
Webwinkel: Bosch accu, passend: 71,91 euro thuisbezorgd.

Maar ??ntje online besteld dus o_O
 

Bart1981

Nieuw hier
31 mei 2017
13
0
0
Helemaal mee eens dat niet tot het moment van fouten gewacht moet worden met het vervangen van de accu. De vraag blijft echter wanneer is een accu slecht? Als ik zie dat die van mij nu nog 12,3V geeft krijg ik niet de indruk dat dit slecht is. Dan zou de accu ergens tussen de 50-60% zitten.

Wanneer wordt een accu slecht genoemd of vervangen? 30% 40%? Vervangen terwijl het nog niet nodig is is ook onzin ook al hoef je er geen hypotheek voor af te sluiten om hem te vervangen.


​​​​
 
12 mrt 2016
109
8
18
Als je accu nog 12,3 geeft bij volle lading, lijkt me dat ie nog in goede staat is.Toen mijn oude de geest gaf kwam de spanning niet meer boven de 12V uit en zakte na een uur zonder belasting al verder in.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
De spanning van 12,3 volt zegt nog niet zoveel over de kwaliteit van de accu, Dit is de rustspanning van de accu een optimaal geladen accu heeft een rustspanning van 12,6 volt.
Maar het gaat om de capaciteit van de accu, wat gebeurd er met de spanning als de accu belast wordt. Dat is veel belangrijker. Nu valt de belasting bij een Ct200 wel mee, hij start immers op het HV pakket en wil de computer een boordspanning zien van minstens 11-12 volt.
 

Sanderm

Nieuw hier
3 feb 2018
24
1
1
waarschijnlijk is de originele een AGM accu en die je online koopt een lood/zuur accu. AGM heeft een veel hogere start capaciteit en langere levensduur. zeker het prijsverschil waard.
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
waarschijnlijk is de originele een AGM accu en die je online koopt een lood/zuur accu. AGM heeft een veel hogere start capaciteit en langere levensduur. zeker het prijsverschil waard.

Start capaciteit doet er niet aan toe.....je start de auto namelijk niet op deze accu.
Starten gaat via de grote "EV" accu.
De functie van de accu is het voeden van de elektronica (boordcomputer, afstandbediening,alarm etc..)

Dus je moet een accu hebben die optimaal geschikt is voor elektronica belasting bijv.:
Optima Yellow Top YT S 2.7J accu.

Deze accu kan je als start accu gebruiken, maar is optimaal geschikt voor het diep ontladen door elektronica etc..
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Gister teruggekomen van 4 weken vakantie. Auto geprobeerd te starten maar het 'ready' lampje ging niet branden. De auto kon dus niet uit de P in de D of R. Na een paar keer proberen lukte het ineens wel, gelukkig.

Voor de vakantie had ik dit ook een keer toen ik een kwartier stond te wachten met de auto op 'contact', met de radio aan. Na een kwartier kon de auto niet meer uit de P en ging het 'ready' lampje niet branden.

Ik vermoed dat de accu op is.

In het verborgen menu de volgende resultaten:

- auto op contact: 11.2 V
- auto vanuit contact starten: zakt naar 10.7 V

Is de accu toe aan vervanging?
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Start capaciteit doet er niet aan toe.....je start de auto namelijk niet op deze accu.
Starten gaat via de grote "EV" accu.
De functie van de accu is het voeden van de elektronica (boordcomputer, afstandbediening,alarm etc..)

Dus je moet een accu hebben die optimaal geschikt is voor elektronica belasting bijv.:
Optima Yellow Top YT S 2.7J accu.

Deze accu kan je als start accu gebruiken, maar is optimaal geschikt voor het diep ontladen door elektronica etc..

Moet ik het slangetje aansluiten op het rode of het zwarte gaatje in de accu? De Yellow Top heeft er twee zo te zien, en de CT200h heeft maar ??n slangetje.