SuperE10Plus

PierreO

Nieuw hier
1 apr 2017
18
1
0
Heeft iemand ervaring met E10 benzine, is dit schadelijk voor lijf en lede van de Lexus CT200h uit 2013. De checker zegt dat het kan, de leverancier bij Tamoil verteld dat de auto pittiger en zuiniger rijdt en beter voor de levensduur van de auto. Ik zit er op te googlen en zie alleen algemene reacties. Wil iemand zijn ervaringen delen om voorgaande te beamen of te ontkrachten.
Ik durf het in ieder geval nog niet aan, maar in het buitenland zal het op een gegeven moment wel moeten.

Groet Pierre.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
De calorische waarde van bio-ethanol is lager als die van benzine, verbruik zal dus iets toenemen. Verder tast ethanol bepaalde kunststoffen aan (de gebruikte materialen in een Lexus van na 1998 kunnen er tegen, maar beter voor de levensduur van de motor lijkt het me niet).
 
12 mrt 2016
109
8
18
Inderdaad, je verbruik stijgt iets en het vermogen daalt iets. Hier in Nederland is het veel te duur in vergelijking met gewone benzine om er voordeel uit te halen. In sommige andere landen is dat wel anders. Of het op de lange duur beter of slechter voor je motor is, durf ik niks over te zeggen.
Het verhaal van de Tamoil man is in ieder geval marketing gezwam dat niet op feiten is gebaseerd.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
De calorische waarde van bio-ethanol is lager als die van benzine, verbruik zal dus iets toenemen. Verder tast ethanol bepaalde kunststoffen aan (de gebruikte materialen in een Lexus van na 1998 kunnen er tegen, maar beter voor de levensduur van de motor lijkt het me niet).

Niet alle Lexus'en: de 4GR-FSE (IS250) en 3GR-FSE (GS300) kunnen er NIET tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: toyboy

PierreO

Nieuw hier
1 apr 2017
18
1
0
Bedankt voor jullie input, ik blijf er voorlopig nog vanaf totdat het duidelijk is dat het niet schadelijk is voor de motor en dat dat marketing gezwam werkelijkheid blijkt te zijn.