Lexus CT200h elke 15.000 km een beurt ?

LexusCT200

Hoort erbij
3 jan 2018
25
4
0
Beste Lexus rijders,

ik ben nu zo?n 11.000 km trouw aan mijn Lexus CT200H
ik ben erg te spreken over de auto, zowel service van Lexus en het verbruik....

MAAR... ik schrok wel even toen ik hoorde dat een CT200H elke 15.000 km een beurt nodig heeft ? Is dit juist ??


Met vriendelijke groet,

LexusCT200
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Gemiddelde onderhouds beurt zit tussen 10 en 20k. Waarvan schrok je precies? Dat zelfs een Lexus onderhoud nodig heeft, of vind je 15k veel?
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Gemiddelde onderhouds beurt zit tussen 10 en 20k. Waarvan schrok je precies? Dat zelfs een Lexus onderhoud nodig heeft, of vind je 15k veel?

Weinig lijkt me aangezien er al genoeg merken zijn die onderhoudsintervallen van 30k hebben. Maar aan de andere kant, een beurt voor een CT200h kost ook weer niet de hoofdprijs.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
VAG auto?s hebben om de 30k onderhoud nodig.
Dus Lexus heeft 2x zoveel onderhoud nodig.
Ik krijg echter de indruk dat het VAG concern op een andere manier aan garage-inkomsten komt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Flint_Fredstone

LexusCT200

Hoort erbij
3 jan 2018
25
4
0
Gemiddelde onderhouds beurt zit tussen 10 en 20k. Waarvan schrok je precies? Dat zelfs een Lexus onderhoud nodig heeft, of vind je 15k veel?


Persoonlijk vind ik om de 15k een beurt erg veel/vroeg... mijn VAGS hebben dit inderdaad om 30k


wat kost een beurtje voor de Lexus CT200H?
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Persoonlijk vind ik om de 15k een beurt erg veel/vroeg... mijn VAGS hebben dit inderdaad om 30k


wat kost een beurtje voor de Lexus CT200H?

Ik zou persoonlijk niet te zwaar tillen aan de VAG variabele longlife service. Deze heeft zich verre van bewezen. Producten van VAG in het algemeen staan de laatste 15 jaar niet meer bekend om betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten. Mindere kwaliteit en kostenbesparingen zijn hier en daar wel stevig doorgevoerd, en de ingeslagen weg wat betreft service, zowel van klant als auto, is helaas vaak vergelijkbaar. Ik denk dat bovenstaande moeilijk te spiegelen is met Lexus, of Toyota in het algemeen. Dat neemt niet weg dat de gehanteerde prijzen voor onderdelen of zorg aan de auto, af en toe schrikbarend hoog zijn. Maar uiteindelijk weet het merk zijn klanten erg goed te binden. Het product en de service zorgen samen voor een hoge betrouwbaarheid die zich, denk ik, uiteindelijk in lagere onderhoudskosten uit.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Niet om 't een of ander, maar wat VAG betreft lust ik er nog wel een paar? Ja, onderhoud om de 30k... op papier. Maar die haal je in de praktijk bij lange na niet zonder tussentijds (stervensdure) longlife olie bij te moeten vullen. Zowel onze VW dienstauto's (Golfs + Passats) als de A6 en A4 binnen de familie en collegakring halen no way 30k zonder tussentijds ingrijpen.
Gedurende die 30k heb je namelijk de hele olievoorraad zelf al door bijvullen vroegtijdig ververst. Ook opvallend:
De alhier oh-zo-pro-duitse autobladen is ineens elk chauvinism vreemd als het gaat om VAG-betrouwbaarheid. Van de gepubliceerde ingezonden brieven van VAG-eigenaars (ook Skoda en Seat) is de ene ervaring nog triester dan de andere. Of je zoiets dan als referentie wilt nemen? Ik in elk geval niet. Maar toegegeven: de marketingstrategie is bijzonder sterk.
De niveaus op mijn IS- en GS-peilstokken geven echter geen krimp gedurende de 15k intervallen. Daar kan je tenminste van op aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Laatste beurt bij 80K was ik ruim 800 kwijt. Zat wel een hybride check bij. Maar ik was niet zo blij met het bedrag.

Maar ik neem aan dat er wel van tevoren gebeld is over de extra kosten en dat er dus ook wel daadwerkelijk iets gebeurd is? Eerlijk gezegd vind ik die hybrid check ook een beetje een melkkoe bij de Lexus dealer, maar goed. Tenzij je je auto wilt verkopen of je merkt dat er achteruitgang in de accucapaciteit zit vraag ik me eigenlijk af waar dit voor nodig is.

Niet om 't een of ander, maar wat VAG betreft lust ik er nog wel een paar? Ja, onderhoud om de 30k... op papier. Maar die haal je in de praktijk bij lange na niet zonder tussentijds (stervensdure) longlife olie bij te moeten vullen. Zowel onze VW dienstauto's (Golfs + Passats) als de A6 en A4 binnen de familie en collegakring halen no way 30k zonder tussentijds ingrijpen.
Gedurende die 30k heb je namelijk de hele olievoorraad zelf al door bijvullen vroegtijdig ververst. Ook opvallend:
De alhier oh-zo-pro-duitse autobladen is ineens elk chauvinism vreemd als het gaat om VAG-betrouwbaarheid. Van de gepubliceerde ingezonden brieven van VAG-eigenaars (ook Skoda en Seat) is de ene ervaring nog triester dan de andere. Of je zoiets dan als referentie wilt nemen? Ik in elk geval niet. Maar toegegeven: de marketingstrategie is bijzonder sterk.
De niveaus op mijn IS- en GS-peilstokken geven echter geen krimp gedurende de 15k intervallen. Daar kan je tenminste van op aan.

Mijn N=1 ervaring op dit gebied was eigenlijk helemaal niet zo erg. Toen ik nog een VW Polo als leaseauto reed, ging ik om de 30.000 naar de dealer voor onderhoud en eigenlijk heeft die in al die tijd nooit tussentijds problemen vertoond, ook geen extra olieverbruik. De "service" als je dan toch een keer voor een beurt bij de dealer moest zijn daarentegen liet wel wat te wensen over... Dan is Lexus toch wat prettiger.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
Best vaak een beurt ja, maar ze kosten bijna niets. Ik heb een 150.000 en een 165.000 laten doen bij de officiele dealer, en was gemiddeld 300 euro kwijt inclusief leenauto.