CT200 en hoge kilometerstanden

Atze

Nieuw hier
24 sep 2018
2
0
0
Hallo,

Ik ben in de markt voor een CT200h, echter mijn budget laat alleen hoge kilometer standen doe, zeg maar 200K en hoger. Ik vind dat opzich niet heel erg (mijn vorige auto starte bij 270K km) . Op de welbekende tweedehands sites zijn er opzich best wel wat te vinden. Het valt me alleen op dat ik er niet heel veel CT's wordten aangeboden met een hoge kilometer stand (max is 270K km).

Ik zou zeggen dat dit een van de volgende dingen kan betekenen.

A. Ze zijn nog niet lang genoeg op de markt om hoge KM's te maken ( 7 jaar * 30KM -> 210KM, dus zou ook goed kunnen)
B. Ze wordt massaal geexporteerd
C. Ze houden na 250KM toch een beetje op met leven (wat ik wel vreemd zou vinden).

Hebben jullie hier een mening over?

En zouden jullie het afraden om een 200K+ CT200h te kopen?

Bedankt!
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Rekening houdend met de volgende punten: conditie van de accu`s, aan vervanging toe (acht jaar standtijd gemiddeld)? Conditie van het motortje: tis Japans dus goed, maar toch?
Algehele staat: regulier onderhoud, hoe is de vorige eigenaar ermee omgegaan, etc.
Vorige week 1 dagje in een splinternieuwe gereden: de bekende Lexuskwaliteit...maar niet direct mijn smaak helaas. Krappe kofferruimte, ietwat bonkerig rijgedrag agv de hybride aandrijving en ietwat krappe stoelen die, hoe verwend ik intussen ben, niet eens elektrisch te bedienen zijn.

Just my 50 cents.
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Ik rij met een Lexus CT die volgende maand de 200k aan tikt. (dan heb ik er zelf 90k erop gezet) Die van mij rijdt nog of ze nieuw is. Ik ben dan ook erg benieuwd waar die boven beschreven horror verhalen vandaan komen.
​​​​​​
Wat accu's betreft, kan je voor 500euro een revisie model kopen (zie markt plaats) dus dat is ook te overzien. En je kan ook, als je hand bent, de cellen los vervangen die in de accu zitten. (zie de tientallen filmpjes op YouTube)

Ik zou bij aanschaf goed letten op banden en rem blok/schijf slijtage bij deze hoge km standen kunnen die aan vervanging toe zijn..... Dat bespaart je weer geld na aanschaf.

Verder zijn deze auto's erg stug... Dus een 17inch velg incl.verlaging is schitterend... Maar je nieren zullen wellicht anders vinden.
Overigens als je van sportief rijden houdt, moet je van deze auto wegblijven. (de combinatie CVT en motor type zijn daar niet voor ontworpen) Maar wil je een relax touren op Lexus niveau dan is het een aanrader.

Een probleemloos, zuinig en heerlijk rijdende auto.
 

Atze

Nieuw hier
24 sep 2018
2
0
0
Ja ik heb laatst in 1tje gereden die 144k had, en dat was idd als nieuw. Deze had ook 17" velgen en dat vond ik prima, alleen geen sport onderstel. Wat betreft sportief rijden, de gasrepons is nogal indirect, maar hij lag wel lekker in de bocht. Ook het interieur zag er nog goed uit. Dat is iets wat me wel erg tegen valt in de Prius, dat begon al lelijk en zit na 100k ook onder de krassen.

Het viel me wel op dat zowel de ANWB en Autoweek heel hoge onderhouds kosten (1500,- per jaar incl banden) voor deze auto. Zou dat vanwege het risico van het accupakket zijn? Of meer omdat die partijen graag zelf (vooral ANWB) private lease promoten.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Ik zou die onderhoudskosten die de ANWB en AutoWeek schatten met een flinke korrel zout nemen. Bij AutoWeek staan er in die Carbase wel eens foutjes. Nou wil ik niet zeggen dat bij de CT het niet klopt, maar jaarlijks ?1500,-? Voor zover ik weet hanteert Lexus een vast onderhoudsinterval van 15.000 km, of eens per jaar. D?r zijn de nodige merken die dat variabel doen. Maar inmiddels weten we wel dat dit ook een wassen neus is. Als de olie het inderdaad tot het maximum van 30.000km blijft zitten, dat moet ik nog zien bij de verschillende benzine uitvoeringen. Wat je vaker ziet, is dat het olieverbruik best hoog is, vergeleken met een Lexus. Maar dat tussentijds bijvullen met ?vloeibaar goud? wordt vast niet meegerekend door de ANWB en AutoWeek...

Zulke sites zijn handig, maar niet 100% correct. Dat geeft ook niet, je kunt ze prima gebruiken voor een eerste stap in informatievergaren. Wat onderhoudskosten betreft, zou ik dan aan een dealer vragen wat het schema is. Of kijk op de Nederlandse website van het merk. Of kijk eens rond op een website met gebruikers (zoals dit forum). En dan zul je vast wel eens iemand treffen die heel enthousiast is en (nog) door een roze bril kijkt of met z?n/haar hoofd nog in de wolken zit. Maar d?r is een reden waarom ze enthousiast zijn ;-)

Geloof me, ik heb in die 5 jaar op dit forum bij lange na niet zoveel horror-verhalen (met bijhorende kostenplaatjes) voorbij zien komen, dan op het Audiforum, om maar eens een ander merk/forum te noemen. En datzelfde geldt voor een MX-5-forum...

Geen enkel merk of model is feilloos, ook een Lexus niet. Maar zaken als regelmatig een nieuwe motor of versnellingsbak zetten, of module huppelepup of vage storing hier en daar, dat komt echt minder voor. Check de fora maar. Ik ben oh zo blij met m?n Lexus. Dus ja, ik ben nog steeds enthousiast. :) En het dealerapparaat bevalt mij veel, veel beter dan bijvoorbeeld een aantal Audi- of BMW-dealers.
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Ik heb een groot Toyota verleden (met zo nu en dan een pijnlijk uitstapje naar een ander merk) ....En ik kan je zeggen dit is de meest onderhoudsvriendelijke auto die ik ooit gehad heb. De kosten zijn absoluut te overzien. Tot nu toe bandjes ,onderhoudsbeurt, APK en dat was het zo een beetje.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Hallo,

Ik ben in de markt voor een CT200h, echter mijn budget laat alleen hoge kilometer standen doe, zeg maar 200K en hoger. Ik vind dat opzich niet heel erg (mijn vorige auto starte bij 270K km) . Op de welbekende tweedehands sites zijn er opzich best wel wat te vinden. Het valt me alleen op dat ik er niet heel veel CT's wordten aangeboden met een hoge kilometer stand (max is 270K km).

Ik zou zeggen dat dit een van de volgende dingen kan betekenen.

A. Ze zijn nog niet lang genoeg op de markt om hoge KM's te maken ( 7 jaar * 30KM -> 210KM, dus zou ook goed kunnen)
B. Ze wordt massaal geexporteerd
C. Ze houden na 250KM toch een beetje op met leven (wat ik wel vreemd zou vinden).

Hebben jullie hier een mening over?

En zouden jullie het afraden om een 200K+ CT200h te kopen?

Bedankt!

Een CT200h afraden echt niet, maar wat is het budget wat had je in gedachten?