CT200h start niet

Klaus65

Nieuw hier
8 feb 2019
3
0
0
Hallo, ben sinds 1,5 jaar trotse eigenaar van een CT200h. Heb de auto 3 dagen niet gebruikt, stap vanavond in, alles gaat zoals gewoonlijk, dashboard licht op, zoemend geluid, druk rempedaal in, maar als ik de auto in zn achteruit wil zetten gebeurt er helemaal niets, ook D reageert niet. Tips? bvd
 

LexusCT200

Hoort erbij
3 jan 2018
25
4
0
Ik kan je helaas niet helpen, wellicht verstandig om Lexus te bellen, ben wel erg benieuwd wat het is. Zou je dat ons willen vertellen? ( wanneer bekend )
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ik heb 2x zelfs hun wegenwacht moeten bellen, omdat m?n 12 volt accu defect bleek.
Dat inzicht kwam trouwens ook pas na de 2e keer..
De eerste keer was ie leeg geraakt, nadat de auto in de garage op contact had laten staan....
Doet geen enkele accu goed...

Mijn accu was bij vervanging dan ook 6 jaar oud.
En hoe oud is de jouwe?
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Hoogst waarschijnlijk zit er de originele akku nog in sinds ie naar Nederland werd verscheept.
Hou er rekening mee dat die kleine 12 volt akku best wel prijzig is bij de Lexus dealer.
Er zijn goedkopere alternatieven, maar of die beter/betrouwbaarder zullen zijn?
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Ik kan je een Yellow Top aanbevelen. (Er is er ??n voor de Prius/CT ontwikkeld)
Het voordeel is dat deze accu's meer capaciteit hebben en beter passen bij het type belasting.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Geen idee. Denk het niet.
Daarom zal de OEM accu van de CT wel zoveel goedkoper zijn dan die van een GS.

Wist niet eens dat er 12 volt accu?s met temperatuursensor bestonden.
Dacht dat alleen de HV accu?s een termo-management hadden. :D
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
:oops::thumbsup:

Blij dat het is opgelost.
Als je deze accu bij de Lexus dealer hebt laten plaatsen en er maar ?125 voor hoefde te betalen zou ik het zeer tof vinden als je me het artikelnummer van de accu zou kunnen noemen.
Ben erg benieuwd of mijn dealer een andere accu gemonteerd heeft namelijk... zeg maar...
 

L3xu5

Nieuw hier
14 feb 2019
6
0
0
Dat is echt balen. Als de accu niet al te oud is, zou ik ook zeker controleren of die geen lekstroom heeft en of de dynamo nog goed is.