CT200h met hoge KM stand

Parkeend

Nieuw hier
14 okt 2019
7
0
0
Dag allemaal,

Ik dacht ik maak hier een account aan, want ik ben van plan een CT200h te kopen.

Nu heb ik een paar exemplaren bezichtigd met allemaal een KM stand rond de 160.000-200.000 km
Waar ik helaas op het internet niet veel info over kan vinden is hoe deze auto's zich houden met dergelijke kilometerstanden.

Hoe zit het bijv met de accu, ik lees op sommige plekken dat deze een autoleven lang mee gaat, elders wordt weer geschreven rond de 10 jaar.
En wat zijn wezelijke zaken waar ik op moet letten als ik een CT200h koop met een hoge KM stand? Vanzelfsprekend is het onderhoudsboekje belangrijk (een keer een beurt missen/te laat krijgen kan een Lexus wel hebben toch?)

Of is het algemene advies om even door te sparen en dan een CT200h uit te zoeken die nog geen anderhalve ton op de teller heeft staan?

Ik hoor het graag van jullie!

Gr
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Hallo Parkeend,

Dit soort kilometerstanden is voor een Lexus geen enkel bezwaar.
Op de HV accu geven ze, mits volgens het voorschrift bij de Lexus dealer gecontroleerd en onderhouden, een autoleven lang garantie.
In cijfers: 16 jaar.
De Prius en de Auris hybride (waar de CT het platform mee deelt, staan al tientallen jaren bekend als zeer betrouwbaar.

Ga vooral eens in zo?n CT, die je qua budget en uitrusting aanspreekt, proefrijden!
We weten niet welke ervaring je hebt met andere merken.
Maar ik vermoed dat je heel aangenaam verrast zult worden.
 

Parkeend

Nieuw hier
14 okt 2019
7
0
0
Ik heb al 2x een proefrit kunnen maken, een daarvan was technisch niet in orde, de andere wel. Het is een hele fijne auto die (behalve met fors optrekken) erg rustig en relaxt rijdt. De stoelen vind ik fijn en het interieur vind ik heel mooi. Wat mij betreft komt er dus ook eentje voor mijn deur te staan! Nu nog even het juiste exemplaar zien te vinden :grin:
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
De Luxury Line heeft elektrisch verstelbare stoelen met 3 geheugenplaatsen.
En sommigen hebben het Mark Levinson geluidssysteem. Twee hele fijne opties die je niet op de lagere uitrustingsniveau?s vindt.

Dat de CT lawaai maakt bij vol gad is iets dat elke auto met automatische versnellingsbak doet.
Eenmaal de gewenste snelheid is bereikt keert de rust weer.
Heerlijk :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
De stoel met elektrische verstelling heeft ook meer instelmogelijkheden. Je kan 3 standen programmeren en je kan ze aan sleutels koppelen. Ook de buitenspiegels gaan in de juiste stand staan. Tevens hebben deze ook dimfunktie gekoppeld aan je binnenspiegel. Deze extra?s zijn standaard op de luxuryline en als optie bij de F sport. Op andere uitvoeringen zijn deze niet beschikbaar. Net als het Mark Levinson audio.
 

Parkeend

Nieuw hier
14 okt 2019
7
0
0
Een beetje Luxury Line begint op 15k zie ik, dat is iets meer dan mijn budget toestaat :grin:

De enige opties die ik echt belangrijk vind zijn het navigatiesysteem (met klapscherm, niet de tomtom), parkeersensoren en camera. Wat er verder op zit is leuk maar niet noodzakelijk voor mij!

Business styles vallen dus sowieso al af, business line is volgens mij wat ik zoek (of een standaard uitvoering waarop wat opties zijn aangekruist.)
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ik heb zo?n business line.
Alles wat je daar noemde zit er op.
Misschien nog even kijken of bij het klapscherm infotainment systeem nog verschil zit bij de luidsprekers.
Ik kan je het systeem met aparte sub, links achter in de kofferbak aanbevelen.
Of elk klapscherm die heeft weet ik niet.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Een beetje Luxury Line begint op 15k zie ik, dat is iets meer dan mijn budget toestaat :grin:

De enige opties die ik echt belangrijk vind zijn het navigatiesysteem (met klapscherm, niet de tomtom), parkeersensoren en camera. Wat er verder op zit is leuk maar niet noodzakelijk voor mij!

Business styles vallen dus sowieso al af, business line is volgens mij wat ik zoek (of een standaard uitvoering waarop wat opties zijn aangekruist.)

Gezien de kilometerstand waarin je aan het shoppen bent, kan ik ja misschien interesseren in mijn 2006 GS450h? >300pk en rijdt 1 op 12.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/lexus/gs/46003455
 

Parkeend

Nieuw hier
14 okt 2019
7
0
0
Ik heb inderdaad een CT200h gekocht bij Usedlexus :):)

Gekocht met 198500KM op de teller, inmiddels al 200500 dus het gaat snel.

Binnenkort eens foto's schieten.