Aankoopadvies gevraagd

j00sT

Nieuw hier
27 jul 2017
7
0
0
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een CT200H. Nu vond ik deze op marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1482179651


Hij is bij 80.000 km voor het laatst bij de Lexus-dealer in A'dam onderhouden. Daarna bij de 100.000 km bij een niet-merk-garage. Vervolgens 30.000 km en 2 jaar geen onderhoud en vervolgens bij 132k en 142k (zie afbeeldingen).



Wat denken jullie ervan? Ik heb de koper nog niet naar een verklaring gevraagd, maar zouden jullie hem laten staan vanwege deze onderhoudshistorie?
 

Bijlagen

  • boekje1.jpeg
    boekje1.jpeg
    71,6 KB · Weergaven: 54
  • boekje2.jpeg
    boekje2.jpeg
    42,6 KB · Weergaven: 55

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Persoonlijk ben ik geen liefhebber van auto's op marktplaats , wat prijs betreft wijkt het niet veel af van soortgenoten op bv autotrack
Als het in je hoofd zit moet je gewoon gaan kijken en rijden. Misschien vind je het al gelijk niets en dan kan je weer verder om je heen kijken , er staan er genoeg.
Of het ziet er echt nog goed uit en blijft het bij je favorieten staan. Ga minimaal in 2 andere proefrijden.
Ervaren CT rijders kunnen je hier vast wel vertellen waar je op moet letten.
 

j00sT

Nieuw hier
27 jul 2017
7
0
0
Ik koop liever ook bij een erkend dealer of anders een garagebedrijf i.p.v. particulier, maar dit is net een exemplaar waar ik naar op zoek ben: lederen bekleding, ML audio, bouwjaar 2012 (verbeterde vering toch?) en onder de E 12.000 . Een vergelijkbare auto ben ik nog niet tegen gekomen.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
960
499
63
Hi Joost,

(volgens mij zag ik ook je post op tweakers?)

Ik heb de kentekengegevens opgevraagd en wat opvalt is dat dit de 3e eigenaar is en per 1 november. De eigenaar lijkt een particulier te zijn op MP en dat vind ik allemaal een beetje verdacht.

je kunt altijd gaan kijken en goed doorvragen.
maar hoe dan ook zou ik een (bekende) monteur de wagen op de brug laten inspecteren.

Succes!
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Kennelijk is de auto, mogelijk vanwege verandering van eigenaar, na 80000 km niet meer onderhouden door een Lexus dealer, maar door andere bedrijven en is ook de (gedocumenteerde) onderhoudsfrequentie wat gaan schommelen. Op zich hoeft dat geen bezwaar te zijn en een enkele onderhoudsbeurt overslaan zal de auto doorgaans ook wel overleven. Het zegt weinig over de staat waarin de auto nu verkeert en wat er in de nabije toekomst mis kan gaan kun je evenmin voorzien. Mocht de auto verder aan al je wensen voldoen, dan zou je wellicht voorafgaand aan de koop een deugdelijke aankoopkeuring kunnen laten uitvoeren. Dat kan bijvoorbeeld via de ANWB en er zijn ook Lexus dealers die dat doen. Uiteraard is dat niet gratis, maar het levert wel objectieve informatie op over de staat van de auto door een deskundig iemand die geen belang heeft bij de verkoop,

Dat de auto recent van (particuliere) eigenaar is verwisseld, kan aanleiding zijn tot wat extra voorzichtigheid. Er kan echter ook een prima reden voor zijn, zoals een onvoorzien sterfgeval of dat de auto de koper bij nader inzien uiteindelijk volstrekt niet bevalt.
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Begrijpelijk. Ik heb mijn CT ook niet bij een Lexus Dealer gekocht.

Daarom heb ik een keuring laten uitvoeren bij Lexus om de staat van de auto ?n de accu te laten controleren. Hieruit kwamen een paar dingen naar voren, hiermee ben ik terug gegaan naar het garagebedrijf hebben dit opgelost. Dit is dus zeker aan te raden! Helemaal via een particulier. Je kan het ook laten doen door een externe partij, zij bieden soms voor een meerprijs ook een garantiepakket aan.

Ook heb ik contact opgenomen met de garage waar hij altijd in onderhoud is geweest. Zij hebben de historie met mij gedeeld. Heel netjes!

En idd zoals al is gezegd. Gewoon erin gaan proefrijden, inclusief andere CT?s. Dan kan je vergelijken hoe de auto zich behoort te gedragen. Hier kan je nog aankoopadvies vinden van zaken waar je op moet letten bij aankoop van een CT.

https://www.autoblog.nl/nieuws/lexus-ct200h-occasion-video-aankoopadvies-72513?amp=1

Succes met je beslissing! Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en heb binnen zes maanden al ruim 10.000km op de teller gezet. Heerlijke rijders auto!
 

j00sT

Nieuw hier
27 jul 2017
7
0
0
Bedankt voor het meedenken mensen. Ik vond vanmorgen op Autotrack een Toyota Auris Hybrid stationwagen met lederen bekleding en andere fijne opties. Die heb ik uiteindelijk gekocht omdat deze auto's meer kofferruimte hebben dan de CT200h.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
960
499
63
Bedankt voor het meedenken mensen. Ik vond vanmorgen op Autotrack een Toyota Auris Hybrid stationwagen met lederen bekleding en andere fijne opties. Die heb ik uiteindelijk gekocht omdat deze auto's meer kofferruimte hebben dan de CT200h.

Ook een goeie keuze. Is het de lease exclusive?
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Bedankt voor het meedenken mensen. Ik vond vanmorgen op Autotrack een Toyota Auris Hybrid stationwagen met lederen bekleding en andere fijne opties. Die heb ik uiteindelijk gekocht omdat deze auto's meer kofferruimte hebben dan de CT200h.

Gefeliciteerd! Mooie auto. Veel rijplezier!