210.000 km beurt bij Lexus Eindhoven 426 EUR incl btw, redelijke prijs of niet?

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Goedemiddag allemaal, nog de beste wensen voor 2020!

Mijn Lexus CT200 uit 2011 heeft weer haar jaarlijkse onderhoud nodig, dit keer een groot onderhoud:

Onderhoud 210.000 km, prijs, 426,-- inclusief btw. Wij vervangen dan olie, oliefilter, remvloeistof en interieurfilter.

Mijn auto is in onderhoud bij Lexus Eindhoven sinds ik deze in mijn bezit heb (2017).

Is bovenstaande een marktconforme prijs? De reden waarom ik dit vraag is het volgende: in 2018 had ik voor een groot onderhoud namelijk 530 EUR inclusief BTW betaald, maar dat was voor het volgende:
  • Motorolie
  • oliefilter
  • ruitensproeiervloeistof
  • luchtfilter
  • interieurfilter
  • pakking olie aftapplug
  • bougies (4x)
En voor dit onderhoud wordt er 'slechts' olie, oliefilter, remvloeistof en interieurfilter vervangen.

hoor graag van jullie,

gr. Daniel
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
En welke inspecties worden er allemaal uitgevoerd? De kosten zullen hem niet zitten in de gebruikte materialen maar voor 90% in de manuren.

Jarno
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Hi Jarno, ik denk dat de standaard checklist wordt gebruikt wat door Lexus voor klein en groot onderhoud gehanteerd wordt...

Persoonlijk vind ik 426 EUR aan de hoge kant voor alleen de 4 onderdelen wat vervangen gaat worden
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
de prijs lijkt me niet zo gek in vergelijking met de vorige keer. het vervangen van de remvloeistof neemt wat meer tijd in beslag dan alleen maar weg laten lopen en opnieuw vullen omdat het remsysteem ook ontlucht zal moeten worden en bougies zijn tegenwoordig best wel duur. en daarnaast zijn er waarschijnlijk allerlei controles uitgevoerd.

er bestaat overigens een lijst met adviesonderhoudsprijzen: http://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/Onderhoudsprijzen/LexusonderhoudCT.pdf

in de praktijk zullen die mogelijk iets verschillen van dealer naar dealer omdat mogelijk niet iedereen hetzelfde uurtarief hanteert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dkawa en Arbitrator

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Hi Romke dank je wel voor je reactie.

Ik ben nu al wel overtuigd dat de prijzen ok zijn en zal dus tzt een afspraak gaan plannen.

Ik moet wel zeggen dat de CT200h nog prima bevalt ook al gaat ze richting de 2 ton! Het is echt een fijne zuinige auto! Ik heb dan een Luxury Line met alles erop en eraan en ik ben echt helemaal gek op de audio installatie. Dat is echt top geluid hoor????????
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Heb dit pas opgevraagd bij de lokale Toyota dealer, die rekenen 367 incl BTW met nog APK erbij, dus zonder APK is het 337 incl BTW. Onderdelen kosten zijn nog geen 100 euro maar idd arbeid voor vervangen van remvloeistof is al 100 euro (4 wielen eraf, per remklauw door laten lopen, bijvullen).

Onderhoud met 4 bougies EN luchtfilter voor 530 is erg netjes. Dat lijstje was ik bij BMW pas 700 voor kwijt (2017 F20 120i).