Gebruikers Review

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Het lijkt me handig om een "Gebruikers Review" sectie te openen, waar de CT rijders hun eerste bevindingen kunnen delen met de community.

Lotgenoten,

Op 29 Juli 2011 heb ik de sleutels van mijn CT200h (Black LL, Grey leder, zonder sunroof) in ontvangst mogen nemen bij de L&P Lexus dealer in Eindhoven. Inmiddels staan er 7.200km op de teller, iets meer dan de bedoeling was, maar wel met een goede reden. Het rijden in de CT is simpelweg een feest! :)

Ik heb voor mij de juiste uitvoering gekozen, de kleurcombinatie is erg fraai (foto?s volgen nog) en de ML installatie is subliem. Ik heb nog zitten twijfelen om een dashboard strip te gaan halen, maar daar ben ik nog niet over uit. Ook de dorpelverlichting blijft me bezighouden, maar wil het denk ik toch een keer in het echt zien. Ik loop toch echt iedere keer met een glimlach naar de auto en draai me telkens nog even om als ik weer wegloop.

Enkele positieve punten:
? Heerlijke stoelen; verwarmd, goed te verstellen, steun aan onderrug. Het valt ook mijn passagiers op dat de stoelen een lekkere zit hebben. Ook op lange afstanden blijft de zit goed.
? Stil; met name binnen de bebouwde kom, maar ook op provinciale- en snelwegen. Ik vond de BMW1 al redelijk stil, maar de CT slaat echt alles. Het is wel spelen met het gaspedaal overigens (zie negatieve punten).
? Comfort; echt alles is voorhanden, je laat je voor je gevoel rijden, ML installatie is super! De algehele indruk is dat je in een luxe auto over de weg heen zoeft.
? Onderstel; sportief afgesteld, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
? Ruimte; voorin meer dan voldoende, achterin soms behelpen, kofferruimte is voldoende. Je moet bij de CT ook geen grote auto verwachten, dat is het gewoon niet.
? Uiterlijk; over uiterlijk valt niet te twisten, maar de CT is toch wel een verschijning hoor. Ik vind het een plaatje en het is opvallend om te zien hoeveel aandacht je krijgt van andere weggebruikers. De LED dimlichten zien er echt strak uit in combinatie met de LED dagverlichting.

Enkele negatieve punten:
? Vermogen; de CT is verbluffend snel binnen de bebouwde kom, maar niet op snelwegen. Je komt absoluut makkelijk met het verkeer mee, maar het kost de CT gewoon meer moeite en dus meer lawaai van de motor. Dat laatste zorgt voor minder comfort en dat is jammer. Ik hecht steeds meer waarde aan het comfort wat dus ten koste gaat van de prestaties in mijn optiek. Dit is echt een groot kritiekpunt en het zou Lexus sieren daar iets mee te doen bij de eventuele opvolger van de CT. Of meer vermogen bij lagere toeren of een betere geluidsisolatie zodat je het lawaai minder hoort.
? Wegligging; hij stuurt geweldig in sportmode, maar de BMW1 gaf me toch een stabielere indruk.
Dat is op zich geen negatief punt voor de CT, maar het is wel opvallend en ik mis in dat opzicht de BMW toch wel een beetje.
? Verbruik; ik zit nu volgens de boordcomputer op 5,4l/100km gemiddeld over het geheel genomen (gemiddelde snelheid 67km/h). Het meest zuinige was 4,5l/100km, maar dan rij je ook wel heel erg voorzichtig en vraag je weinig vermogen (het is echt opletten wat je doet). Bij 100 op de snelweg iets minder dan 5 liter, bij 110 ongeveer 5 liter, bij 120 5,5 liter en daarboven gaat het toch wel rap richting de 6 a 6,5 liter per 100km. Ik rij overigens altijd in de ?normal mode?, af en toe ?EV mode?. Bij het stoplicht vaker in ?Sport mode? om de VAG rijders een beetje te plagen :p. Het verbruik op de snelweg valt dus een beetje tegen, maar ik denk dan ook dat de ware kracht van de CT pas echt zichtbaar wordt bij gebruik in de stad. Overigens is het echt suf dat de brandstof indicatie zo ruim is afgesteld, meer dan 36 liter heb ik er nooit in kunnen krijgen.

Cijfer:
Voor de een is de CT wellicht een smakeloze hap, voor de ander een delicatesse. Ik geef de CT met groot plezier een dikke 8.

Cheers,
Suxel
 

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
Je noemt behoorlijk wat negatieve punten (die ook dagelijks kunnen storen) en toch geef je uiteindelijk een dikke 8. Ik kan dit niet helemaal met elkaar rijmen, wellicht kun je dat toelichten?
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Blacklexus zei:
Je noemt behoorlijk wat negatieve punten (die ook dagelijks kunnen storen) en toch geef je uiteindelijk een dikke 8. Ik kan dit niet helemaal met elkaar rijmen, wellicht kun je dat toelichten?
De laatste twee negatieve punten zijn voor mij niet zwaarwegend en ik ervaar deze niet als storend. Het eerste negatieve punt kan op bepaalde momenten storend zijn, maar om daardoor een slecht cijfer te geven gaat me iets te ver. De positieve punten maken dat ruimschoots goed. Ik moet daarbij opmerken dat ik het ook zelf in de hand heb, als ik minder vermogen afroep dan is er dus ook geen verstoring meer. Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat de CT 99% van de tijd opvallend stil is, dan valt het extra op als je de motor ineens hoort loeien. Nogmaals, het blijft een feest om in de CT te rijden, ook met die negatieve punten. Ik kijk er echt iedere dag naar uit om ermee te gaan rijden, dat gevoel alleen al rechtvaardigd die dikke 8.
:)

Cheers,
Suxel
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
de CT is verbluffend snel binnen de bebouwde kom, maar niet op snelwegen

Ik rij overigens altijd in de ?normal mode?, af en toe ?EV mode?. Bij het stoplicht vaker in ?Sport mode? om de VAG rijders een beetje te plagen :p.

Hoi Suxel, als je het nou net omdraait (normal mode binnen de bebouwde kom, sport-modus op snelweg), dan kom je er achter dat de CT op de snelweg best nog wel wat power heeft om bijvoorbeeld van 120 naar 140 te gaan.

En ja, er is niets leukers dan VAG-rijders er bij de stoplichten uit te rijden, maar juist bij het (snel) optrekken ben ik er achter gekomen dat de CT erg veel dorst heeft.

Ik heb nu iets meer dan 10.000 km gereden, gemiddelde snelheid 75 en gemiddeld verbruik is 5,7. Ik noem mezelf een redelijk sportieve rijder (snelweg gemiddeld tussen de 130 - 140 km/h) die zich aan het aanleren is om juist in de stad wat relaxter te rijden (en wat normaler op te trekken bij stoplichten), waardoor ik het vermoeden heb dat bij gelijkblijvende gemiddelde snelheid ik het gemiddeld verbruik nog wel omlaag kan krijgen.

Anyway, pas als ik de snelweg oprij gaat sportmodus aan, ook omdat ik het prettig vind dat de auto dan wat zwaarder stuurt en het gaspedaal wat directer reageert.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
danidude zei:
..... Bij het stoplicht vaker in ?Sport mode? om de VAG rijders een beetje te plagen :p.
...........
En ja, er is niets leukers dan VAG-rijders er bij de stoplichten uit te rijden, maar juist bij het (snel) optrekken ben ik er achter gekomen dat de CT erg veel dorst heeft.
.

Ik nodig u beiden uit om een keer plaats te nemen bij het stoplicht, wanneer ik er ook sta met mijn VAG mobiel,
ik wordt graag een beetje gestimuleerd....
:mrgreen:
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Graag weer on topic :D

Even terugkomend op een punt in het review; ik heb op 41 liter benzine 900km gehaald ;-) Dus het kan zuiniger!
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
danidude zei:
Hoi Suxel, als je het nou net omdraait (normal mode binnen de bebouwde kom, sport-modus op snelweg), dan kom je er achter dat de CT op de snelweg best nog wel wat power heeft om bijvoorbeeld van 120 naar 140 te gaan.
Hi Danidude, ik heb je advies ter harte genomen en rij de laatste dagen op de snelweg in sportmode. De CT gaat voor je gevoel idd iets makkelijker vooruit. Ik kan alleen niet wennen aan dat geluid als je volgas geeft, maar goed, dat is inherent aan het gebruik van een CT transmissie. Heb de ML installatie maar iets harder gezet.
:rulez:

Maistah zei:
Even terugkomend op een punt in het review; ik heb op 41 liter benzine 900km gehaald ;-) Dus het kan zuiniger!
Hi Maistah, dat is 1:22, dat doe je heel netjes! Ik zit inmiddels gemiddeld op 5,5l/100km bij 66km/h, heb de laatste tijd ook wel iets minder rustig gereden wat meteen te zien is. Afgelopen weekend op de Duitse Autobahn even de CT 'uitgelaten', wat ligt ie goed op de weg bij hoge snelheden, echt opvallend. Werd zomaar ingehaald door een Ford en kon dat natuurlijk niet zondermeer accepteren, meteen het linkerspoor op en kickdown. CT was snel op topsnelheid en heb de Ford kunnen inhalen. Het was een Ford GT40, vandaar de moeite.
;)

Cheers,
Suxel
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Wat mij erg is meegevallen is de acceleratie van de CT. Ik heb pas 400 km gereden, dus zit nog in de inrijperiode, maar heb een keer in de sport stand opgetrokken bij een stoplicht en je laat iedereen je achterlichten zien. In de sport stand reageerd het pedaal perfect en je hebt echt wel genoeg vermogen. Het geluid vanuit de motorruimte valt mij ook mee. Akkoord, hij bromt wel, maar dat vindt ik geen probleem, het is wel een fijn geluid. Op de snelweg inhalen bij 110 km/uur vindt ik ook alleszins meevallen. Ik had een Ford Mondeo 2.3 automaat en deze was zeker niet sneller. Ik ben er wat dat betreft (en heel wat andere zaken) dus op vooruit gegaan.
Elke auto heeft zo zijn eigenschappen. Ik vind de vering/banden inderdaad wel wat hard, maar daar staat tegenover dat je meer gevoel hebt met de weg en hij strakker op de weg ligt dan andere auto's. Het is even wennen. Wat ook wennen is is het zo zuinig mogelijk rijden. Zonder overdreven te doen, moet je toch op het gaspedaal letten, niet TE hard optrekken en natuurlijk geen 150 km/uur. Ja kan vrij lang op de electrische motor rijden, zeker in de stad. Vergeleken met mijn Mondeo Wagon is de kofferbak een stuk kleiner, maar viel mij toch mee toen ik het na acht maanden (sinds de proefrit) weer zag. De volgende vakantie zullen we zien wat we er in kwijt kunnen. Mijn telefoonboek kan ik helaas niet overzetten, dus ga ik vandaag de belangrijkste nummers handmatig erin zetten met een spraaklabel. Het is even werk, maar dan is dat probleem ook opgelost. Na een week ben ik bij de dealer in Amsterdam geweest om nog wat instellingen te veranderen. Ook mijn stuur stond een klein beetje scheef en ik werd direct doorgestuurd naar een specialist vlakbij en deze heeft het perfect opgelost. Nu is de CT dus precies zoals ik hem hebben wil en het is een genot om erin te rijden.
Helaas heeft de navi stem het beeld een keer tegengesproken. Volgens de stem moest in rechts en het beels links. Het moest inderdaad links zijn. Ook ben ik in Amsterdam een onmogelijke route gereden op aanraden van de navi. Maar dan kan liggen een de keuze van de route die ik heb gemaakt. Er zijn dacht ik drie keuzes voor de route. Volgende keer dus even op letten. Het geluid van de radio/CD/USB vind ik goed. Beter dan mijn Ford. Je kan elke geluidsbron apart instellen en dat is ook handig. De radio heeft (naast de ingestelde voorkeur zenders) een lijst van alle zenders. Handig. Wat dan weer een nadeel is dat de navi het geluid van de muziek niet onderdrukt. Als er een gesproken instructie is, blijft de muziek even hard doorschallen. Dan kan je natuurlijk de navi stem luider zetten, maar dan moet je die instelling ook weer veranderen als je de muziek niet zo hard hebt, anders schrik je je een hoedje. De remoute touch is even wennen als je een touch screen gewend bent, maar na een week weet je niet beter. Overigens kan je de meeste instructies gesproken geven. Er zijn heel wat commando's, dus dat is even wennen, maar voor de belangrijkste zaken heb je die zo onder de knie en dan werkt het erg gemakkelijk.
Al met al een fijne auto. Ik ben wel benieuwd wat er met de inruilprijs gaat gebeuren als de CT niet meer BPM en wegenbelasting vrij is, maar dat zien we dan wel weer (over 2 jaar).

Robbert-Jan
 

mzwart123

Nieuw hier
15 jan 2012
10
0
0
Vooralsnog wil ik bij voorbaat mijn excuses aanbieden. Ik ben naast autofanaat ook fanatiek schrijver, en dat zal enigszins te merken zijn in onderstaande review. Een TLDNR zal me niet zo veel doen, dit ben ik wel gewend.

De auto, een Dark Granite CT200H BL Pro met Navigatie wordt verleden week geleverd. Het apparaat, met wat omwegen komt aan bij kantoor. De chauffeur, Ron, laadt hem van de auto-ambulance en na een krabbel op een stuk papier krijg ik de 'sleutels'. "Veel plezier ermee!" en Ron verdwijnt.

Allereerst; hoe zat het nou ook alweer..? De allerlaatste keer dat ik in een auto met voet/handrem heb gereden is al even geleden (een Mercedes E270 met zo'n taxibord er bovenop) en het eerste wat het apparaat dan ook naar mij schreeuwt na 30 meter te hebben gereden is 'release dinges'. Ah.

Mijn hart gaat echt tekeer, de laatste keer dat ik een nieuw stukje auto onder de bips had was inmiddels alweer 3 jaar geleden, en ik ben verslaafd, maar dan ook werkelijk verslaafd aan de geur hiervan... Bijna zo erg als een roker die om 03.00 's nachts zijn bed uit gaat om een sigaret te roken. "Even de vuilnis buiten zetten lief!" ... "Het is 02.45, idioot..!". De relatie ligt al enigszins onder vuur, nadat zij heel graag een Citroen DS4 had gekocht, ik had de CT gekozen, de ware reden van mijn bezoek aan 'de straat' laat ik dan maar ook achterwege.

Inmiddels ligt dit dus alweer een week achter ons, en de nieuwigheid is er een beetje vanaf. Tijd om een review te schrijven.

De teller staat inmiddels op 1850 kilometer. Een bezoekje aan Winterswijk, de dagelijkse trip naar kantoor (020 naar 010) en een uitstapje naar Zwolle heeft me voldoende inzicht gegeven in de rij eigenschappen van de CT200h. Allereerst wil ik opmerken dat de benzinetank te klein is. Ik vind het niet erg om te tanken, maar 2 tot 3 keer per week is gewoon te veel. Gelukkig staat een huis dichterbij het werk op het verlanglijstje, want 4 jaar lang 3 keer per week benzine tanken gaat natuurlijk een keer tegen de borst van de baas stuiten. Het apparaat slurpt absoluut niet, gemiddeld rij ik 5,5 op 100 kilometer, en dat is absoluut netjes, maar toch.

Verder kan ik me ontzettend ergeren aan het feit dat in vergelijk met Duitse auto's, de CT200H alles precies andersom heeft ingericht. De ruitenwisser naar beneden tikken om hem aan te zetten, echt? Zucht... Diezelfde ruitenwisser, althans, de regensensor, is me ook iets te actief. Als het niet regent, doe het dan gewoon niet. Ook niet met interval. Niet nodig. Die hyperactiviteit vindt je ook in de sensor voor de verlichting. Als een boom iets te ver over de weg hangt, dan schiet de verlichting al aan. Met als resultaat dat je navigatie op nachtzicht springt. Hou op. Hou op. Hou op.

Dit soort dingetjes (de hyperactiviteit van de sensoren, niet hoe de ruitenwisser werkt...) ga ik dan ook aandragen als ik even langs Lexus rijdt, daar kunnen ze vast wel wat mee... *hoop*

Wat rij-eigenschappen betreft is het apparaat uitstekend. Lekker strak op de weg, hetgeen ook wel enigszins uitnodigt tot iets harder tochtjes nemen dan je gewend bent met een Skoda Superb. Ik vind het lollig, mijn passagiers wat minder. Zo schijnt het, maar daar kan ik niets over zeggen, dat de achterbank bijv. niet zo comfortabel zit als dat hij er uit ziet. Ik zou het niet weten, vooralsnog heeft nog niemand achter het stuur gezeten behalve ikzelf, wat automatisch betekent dat ik niet weet hoe de achterbank zit. Logisch, zou Johan Cruijff zeggen.

Als laatst wil ik toch aangeven dat ik er enorm veel moeite mee heb dat de CT200H mij een vreselijke burgerlul heeft gemaakt. Eergisteren reed ik de parkeergarage van onze Albert Heijn binnen, en terwijl ik mijn auto parkeer naast zo'n griebusvolkswagen denk ik bij mijzelf; 'getsie, dat is vervelend. De achteruitrijcamera is vies!' ... Die gedachte zette mij direct met beide voeten op de aarde; nog geen 10 jaar geleden reed ik een Volvo 440 1.7i met meer schade dan de gemiddelde inboedel van een autosloperij, en spuugde ik op de decadente lul met een Lexus.

Conclusies:

1. Fantastisch rijgedrag
2. Kleine benzinetank
3. Onconfortabele achterbank
4. Hyperactieve en/of stugge regen- en lichtsensoren
5. Maakt je enigszins burgerlijk/verwaand.

Een 8,5. Punten verloren op basis van actieradius, comfort meereizenden en de standaard instellingen. Sorry Lexus :(
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
TLDNR was niet van toepassing, volstrekt niet zelfs ;)

De sensitivity zal de dealer deels nog wel kunnen tackelen. Dank voor je review!
 

Dino286

Nieuw hier
30 jul 2012
23
0
0
Bevindingen n.a.v. reis naar Zuid-Frankrijk, 2245 km.
(15 inch velgen, 2,5 bar, volgeladen.)

Zittingen.
Voor het eerst een reis zonder stijve of pijnlijke rug. Onverwacht en dus is een hoera op zijn plaats.
Dat wil niet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de zitting van de stoel. De ruimte tussen de rugleuning en de eerste naad is m.i. te kort, ja die naad stoort zelfs. Ik begrijp ook niet de ergonomie ervan: hebben wij allemaal zo?n smalle billen? Die moeten toch in dat eerste gedeelte vanaf de rugleuning worden opgevangen om volledig van de steun in de rug te kunnen genieten?
Ik heb met name eens gelet op zittingen van andere merken. Alle hebben een (veel) grotere ruimte tussen de rugleuning en die eerste naad. Alle. (Ik was ook ge?nteresseerd in een tweedehands Lexus IS, maar daarbij was die naad zelfs zeer storend. Voor mij althans.)

Comfort ophanging.
Op de autosnelwegen in Frankrijk niets op aan te merken. Het ?gladde? wegdek is bij hogere snelheden uitermate geschikt voor deze (volgepakte) auto. De Lexus CT200h heeft een goede en ?lekkere? vering, echter korte oneffenheden worden m.i. veel te nadrukkelijk doorgegeven. Het past niet bij de overige elementen van het rustgevend karakter. Dan had ik maar een Morgan moeten aanschaffen.
Het vervelende is dat veringen wel stugger zijn te maken, maar niet aangenamer.
En zijn het nu de schokdempers of het veerelement zelf?
Ik heb ook het gevoel dat de vering door zijn stugheid soms resoneert. Dat merk je aan het stuur.
Zoals ik al eerder elders heb opgemerkt hoop ik met andere schokdempers hierin verandering te brengen. Maar die zijn er (nog) niet.
De keuze van kleinste maat velgen lijkt niet geholpen te hebben. Lijkt!!!

Gedrag ophanging.
Verder niets op aan te merken. Nauwelijks overhellend, drempels goed nemend, strak sturend, zekerheid gevend, voortrein niet ?stampend? Allemaal erg prettig.
De koersstabiliteit zou beter kunnen maar valt mij t.o.v. de drie testauto?s (op ??n na) niet echt tegen. Die drie testauto?s hadden alle grotere velgen.

Motorgeluid.
Om op snelheid te blijven laat de motor zich bergopwaarts goed horen. Het lijkt mij absoluut geen auto voor een bergachtige omgeving. Maar ik heb nu alleen ervaring met hogere snelheden op autosnelwegen. Voor de rest is de motor bewonderenswaardig stil. Heel, heel erg prettig.

Verbruik.
Voor de gehele reis van 2245 km, 1 liter op de 18,58 km (steeds de toegestane GPS-snelheden aanhoudend). Gelijk aan mijn ex Jaguar 2.0 diesel uit 2004. Net acceptabel.
Het dashboard gaf per tankbeurt echter steeds een duidelijk lager verbruik aan. (De laatste was in werkelijkheid 18,58 terwijl de meter 20,0 aangaf). Zoiets stoort mij nu echt in deze tijd van technische hoogstandjes. Andersom zou acceptabeler zijn geweest. O ja, AVERAGE geeft 1 op 20,3 aan i.p.v 19,4 cumulatief pal na de reis naar Frankrijk!!!??? Over technische hoogstandjes gesproken.
(Zie verder viewtopic.php?f=41&t=1407&start=250)

Algemene indruk tot nu toe.
Een fijne, rustgevende en prettige auto, vooral op binnenwegen. Met een goede tot zeer goede wegligging. Storend en niet passend bij het algehele karakter van de wagen, is die alles doorgevende vering. Voor mij hoeft die hype (want dat is het m.i.) absoluut niet.

Wat zou ik verder nog anders willen (naast betere zitting en andere vering)?
Meer en langer ondersteuning van elektromotor bij optrekken. Om met een ei onder mijn voeten te rijden, is allesbehalve een pretje. Veel te snel neemt de benzinemotor het over. En net bij het optrekken is t.a.v. het verbruik de grootste winst te boeken. Toch? Eenmaal op snelheid is het verbruik op binnenwegen/rondwegen laag tot zeer laag. Met groot gemak haal ik dan 1 op 22 gemiddeld.
In twee van de drie van de testauto?s die ik reed, bleef de elektromotor langer en ?zonder ei? onder het gaspedaal assisteren. Bij ??n zelfs heel lang. Bij een derde had ik hetzelfde probleem als bij mijn Lexus.
VRAAG: is door de garage een andere afstelling/afhankelijkheid/interactie tussen de beide motoren in te stellen?
 

Tommy

Nieuw hier
7 okt 2012
9
0
0
Dino286 zei:
Bevindingen n.a.v. reis naar Zuid-Frankrijk, 2245 km.
(15 inch velgen, 2,5 bar, volgeladen.)

Om met een ei onder mijn voeten te rijden, is allesbehalve een pretje.

[..]

In twee van de drie van de testauto?s die ik reed, bleef de elektromotor langer en ?zonder ei? onder het gaspedaal assisteren.
Wat bedoel je precies met dat ei? ik heb het hier wel eens verder gelezen (maar de zoekmachine accepteert geen woorden van 2 letters..)
 

Tommy

Nieuw hier
7 okt 2012
9
0
0
Mijn eerste ervaringen (heb hem gisteren opgehaald) (business + navigatie, zwart/zwart)
  • Hij rijdt ontspannen, je hoeft nergens over na te denken het lijkt allemaal van zelf te gaan, dit ervaar ik als positief[/*:m:30b4ilra]
  • Vermogen is voldoende. In de sportstand reageert hij snel als je gas geeft, in de andere standen wat minder[/*:m:30b4ilra]
  • Hij lijkt vrij veel toeren te maken (op basis van het geluid), toch rijd hij rustig (ook) op de snelweg (104 KM/u op de cruise control).
    [/*:m:30b4ilra]
  • Muziek werkt allemaal prima (oa getest met iPhone, en mini USB; http://www.digitalsonline.nl/pagina/p/5 ... maat-.html 16GB ? 11.30 incl verzendkosten).*[/*:m:30b4ilra]
  • Spraakbesturing werkt goed, maar opties beperkt. Namen uit je telefoonboek moet je eerst zelf inspreken voordat hij ze herkent. Ook is het niet mogelijk om een willekeurig adres in je navigatie in te voeren tijdens het rijden (wel favorieten en laatstgekozen). [/*:m:30b4ilra]
  • Navigatie (de standaard) is OK. Minder goed dan TomTom in mijn ogen (wel sneller).
    [/*:m:30b4ilra]
  • Oplevering was prima (incl gevarendriehoek, veiligheidsvestje, reservelampjes en verbandtasje).
    [/*:m:30b4ilra]
  • Afwerking is helemaal in orde. Wel vind ik de Ventilatieopening achterin iets te opvallend aanwezig (had denk ik mooier weggewerkt kunnen worden).[/*:m:30b4ilra]

Al met al tot nu toe een trotse bezitter!

*enige waar ik me een beetje aan stoor is dat je via de modus knop op het stuur ook langs AM/MW gaat, die gebruik ik niet en zal ik ook nooit gebruiken, volgens mij kun je dit niet uitschakelen in de voorkeuren
 

Dino286

Nieuw hier
30 jul 2012
23
0
0
Betreft mijn CT200h, 15 inch velgen (t.b.v. het comfort bewust gekozen maar of dit een juiste keuze was betwijfel ik nu).
Ik heb per 23-04-2013 12319 km afgelegd en het benzineverbruik per tankbeurt bijgehouden. Het verbruik komt uit op 18,89 km op ??n liter. Dat zal nu wel weer verbeteren nu het warmer wordt.

Het verschil in verbruik tussen koud weer en warmer weer is groot. Te groot mijns inziens.
Vraag is dan ook of 's winters de radiator niet gedeeltelijk moet worden afgeschermd.

Er zijn een aantal zaken die mij enorm storen:
1 Het verbruik per tank (door de CT200h aangegeven) wijkt nogal af van de werkelijkheid: tussen de 1,77% en
8,40 % minder dan die werkelijkheid. In de winter lijkt die afwijking groter (en stabieler) te zijn dan in de zomer.
2 Het totaal gemiddelde dat wordt aangegeven is 1 liter op de 20,0. Logisch dat veel rijders (volgens de dealer) vertellen dat dit het gemiddelde verbruik is.
3 In de winter lukte het mij niet de accu "leeg" te rijden. Veel te snel naar mijn mening (en mijn zin), nam de benzinemotor het heft in handen. Vooral bij het (heel voorzichtig) optrekken.
4 Als het dashboard aangeeft dat de benzinemotor wordt ondersteund door de elektromotor, zie ik geen daling van het niveau van de accu.
5 In z'n algemeenheid: ik moet het gaspedaal veel te voorzichtig bedienen om in de EV-mode te komen/blijven. Bij het minste of geringste neemt de benzinemotor het over. Dit is wel de grootste ergenis. (Ik ben woonachtig in het zuiden van het (heuvel-)land.)
6 Het voetje oplichten om in de EV-mode te komen. Dat is toch niet de methode om "normaal" te rijden? Een sophisticated automobiel als de CT200h moet dat toch zelf goed kunnen uitmaken?

Desalniettemin, de CT200h bevalt mij erg goed. Ik rijd er met plezier in.
Toch heb ik nog twee opmerkingen:
De vering komt nogal erg hard over (kleine oneffenheden worden te nadrukkelijk doorgegeven).
(Onlangs heb ik in een nieuwe Golf ruim 400km gereden. Die was wat vering betreft heel wat prettiger.)
De koersstabiliteit kan (veel) beter: er zijn teveel stuurcorrecties (op autosnelwegen) nodig.

Groet,
Dino286