red carpet

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Hallo :hi:

zit nu bij lexus eindhoven te werken tijdens het wachten op de 15.000 beurt.
netjes een werkplek gekregen, voldoende koffie en jawel hoor ook de auto wordt gewassen! :D
hij was erg smerig dankzij het weer.

zeer comfy allemaal hiero.

lexus eindhoven :worship:

dank u voor de goede zorgen.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Goed geregeld :D
Laat ff weten hoe lang het geduurd heeft, ik ben volgende week aan de beurt in Amsterdam.
 

renzie

Hoort erbij
4 apr 2011
58
0
0
bij jij moest vorige week nog het alarm ingebouwd worden welke ik als optie bij mijn CT besteld had. dit was bij de oplevering 4 weken terug niet gebeurd. ik kreeg in het kader van de red carpet een dik aangeklede GS300 mee waar ik uiteindelijk 4 dagen en 2100 km mee gereden heb. ik kreeg mijn CT gewassen mee terug.

renzie
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Zojuist de onderhoudsbeurt laten doen in Amsterdam, kon al vroeg terecht (8.10u)
Ze hebben er iets meer dan een uurtje over gedaan. Auto is keurig gewassen en van binnen ook schoongemaakt, ook de portiergreep passagierszijde heb ik vast laten zetten.
Top geregeld, op naar de volgende 15k km's!
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Dnns zei:
Auto is keurig gewassen en van binnen ook schoongemaakt
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit het vermelden waard is. De laatste jaren kreeg ik m'n Renault na onderhoudswerk ook altijd mooi schoon terug van de dealer.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Toch komt die hele red carpet treatment op mij over als niet veel meer dan een marketing gimmick. Lexus doet alsof het iets heel bijzonders is, terwijl je bij andere merken, niet eens premium, ook gewoon een vervangende auto en een schoonmaakbeurt krijgt. Als je erom vraagt kan je auto daar meestal ook worden opgehaald en teruggebracht. Het enige verschil is dat de andere merken/dealers zich er niet mee profileren, maar ze leveren vaak wel degelijk dezelfde service als Lexus.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
en zo is dat... zoals je ziet vinden sommige mensen dat wel leuk dat Lexus zich hiermee profileert zonder dat ervoor gevraagd wordt...
 

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
Poetsen kan je beter zelf doen of car wash nemen. Een werkuur van de garage draait al snel uit op ongeveer 70 euro. Kan je al 7X naar de carwash voor gaan :). Lexus gaat je wagen niet gratis zuiver maken, dit wordt doorgerekend aan de klant.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Dit geldt voor elke dealer! We moeten niet vergeten dat andere dealers meer reparatieinkomsten per auto hebben.

Uit ervaring weet ik dat als je b.v een goedkope franse of goedkopere duitse auto hebt, je al snel het aanschafbedrag aan reparatie in 5-7 jaar betaald.

Ik verdien zelf heel weinig aan Toyota klanten, alleen gewoon onderhoud en af en toe een mankement.
een keer een bobine van 110 euro. of een D4d met cilinderkopproblemen maar anders valt er weinig aan te verdienen.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Als je erom vraagt kan je auto daar meestal ook worden opgehaald en teruggebracht.

Daar zit dus direct al een verschil. Als je er om vraagt. En als je er om vraagt is de kans 99% dat je een 2e handsje meekrijgt. Ik ken geen enkele andere merkdealer die ongevraagd een auto van 80.000 aflevert aan je terwijl je daar je eigen auto voor een apk laat ophalen.

Of ik moet me schromelijk vergissen....en dan hoor ik graag de ervaringen die vergelijkbaar zijn met bovenstaande van andere merken.

:D
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
boudi zei:
En als je er om vraagt is de kans 99% dat je een 2e handsje meekrijgt.
Dan zal ik wel altijd uitzonderlijke Renault-dealers aan de hand hebben gehad. De dealer in de buurt van m'n werk liet me bij onderhoud altijd netjes op m'n werk afleveren en weer ophalen, of hij liet m'n auto ophalen en weer terugbrengen. Van de dealers hier in 't dorp kreeg ik altijd heel nette demo's mee. Meestal kleiner dan m'n eigen Laguna, maar ik hoefde er dan ook nooit ver mee te rijden.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ja ik heb voor Lexus gekozen door het RCT. Wat mij opviel is dat er een zeer beperkt netwerk van garages is. Daar had ik geen zin in en ik zal normaliter daarvoor de auto niet bestellen. Maar men vertelde mij dat de auto wordt opgehaald bij onderhoudsbeurten. Niet bij kleine zaken waarbij even naar de auto gekeken wordt. Nou prima het gaat mij om de reguliere beurten en de reistijd die je anders kwijt bent om naar de garage te rijden.

Ervaring tot nu toe:
15.000 beurt - auto wordt niet opgehaald, niet gewassen en ook niet van binnen gereinigd
30.000 beurt - Afspraak gemaakt voor januari --> auto wordt niet opgehaald en de rest moeten we nog maar zien

Voor de 30.000 beurt krijg ik wel vervangend vervoer, maar ja ondanks dat ik rondom Utrecht woon ben ik veel reistijd van en naar de garage in Amersfoort kwijt. En dat 2x op een dag (brengen en halen van de auto). Enkel reis half uur als het mee zit maar vaak ook een uur. .......

Begin me wel af te vragen wat dat RCT inhoud? En ja dat kan ik kan lezen op de Lexus site. De luxe beleving waar ik men hier over hoor heb ik zeker niet.

Iemand zelfde ervaring?
 

L3X4S

Nieuw hier
28 dec 2011
1
0
0
Soortgelijke ervaring gehad. Bij de 15000 km beurt 2 uur zitten wachten in de showroom. Het enige plekje dat hij had schoongemaakt was om zijn sticker te plakken. Zonder dat even vooraf te vragen overigens.
:(
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Nou een ieder moet weten wat ie zelf wilt. Ik zeg alleen dat het mij om de reistijd die bij Lexus gewoon langer is omdat er een zeer beperkt aantal garages zijn. Daarvoor zie ik haal/brengen van de auto als oplossing voor. Als die er niet was geweest had ik zeer waarschijnlijk in ene Audi rond gereden. De rest van de RTC zal mij op zich een worst zijn, maar ja je moet op zich wel doen wat je belooft.
Het gaat mij om de ervaringen van anderen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik kan mij ook zo voorstellen dat de algehele 'service-belofte' en beleving hiervan mede een belangrijke overweging kan vormen bij aanschaf van een auto. Kort door de bocht, daar is Lexus mede groot door geworden.

In kader van afstand dealer en tijd, zou ik het ook niet op prijs stellen om de auto te brengen, vervolgens twee uur te wachten, terwijl een haal- en brengservice nadrukkelijk als RCT wordt geadverteerd bij onderhoud > anderhalf uur. Dat lijkt mij qua klantenbinding enigszins onverkoopbaar.

Overigens heb ik zelf goede ervaringen met de service bij onderhoud. De monteur was duidelijk 'betrokken' bij de auto en heeft tijdens het onderhoud ook wat zaken aangepakt die niet gespecificeerd waren. Er werd ook nadrukkelijk gekeken of onderdelen gereviseerd of gerepareerd konden worden, zonder klakkeloos een nieuw onderdeel aan te smeren. Auto is destijds ook niet gewassen, maar wel een excuus daarvoor en aanbieding van een wasstraattegoedbon, inclusief en kosteloos wat reservelampjes, welke ik wilde aanschaffen. Het zal allemaal de kop niet kosten, maar het gebaar was keurig en je komt zodoende 'graag' nog eens terug.

Wat ik wel vreemd vond was dat men een andere keer mijn remolie niet wilde flushen, buiten een reguliere onderhoudsbeurt om. Misschien ligt het eraan met wie je daar contact hebt. Dat heb ik dan ook laten uitvoeren door een universele garage.
 

Frits

Hoort erbij
30 jun 2011
27
0
0
Ik rij inmiddels een halfjaar en 18000 km in de CT. Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben over de behandeling bij Lexus Amsterdam. Ik word er keurig behandeld. Maar om nu te zeggen dat ik het ervaar als RCT, dat nu ook weer niet.

Bij het afhalen van de auto in augustus werd me een bagagenet beloofd voor de kofferruimte. Nooit meer iets van gehoord. Ook zou ik naar drie weken worden gebeld of er nog vragen dan wel opmerkingen waren, ook nooit gebeurd. Bij mijn 15000 kilometerbeurt afspraak gevraagd of er al een update voor de navigatie beschikbaar was. Wisten ze op dat moment niet maar er werd een notitie gemaakt en het zou met de beurt worden meegenomen. Ook niks meer van gehoord.

Als Lexus wil waarmaken waar ze over lopen te pochen is er meer nodig dan een normale goede behandeling.