Rechter Richtingaanwijzer

jhrauw

Nieuw hier
20 jul 2011
14
1
0
Vanaf het begin komt mijn rechter richtingaanwijzer na een flauwe bocht niet terug.
Het lijkt wel of het eerste tandje ontbreekt.
De dealer zegt dat meer auto's hier last van hebben en dat vernieuwen geen beter resultaat zal geven.
Het niet terugkomen van de richtingaanwijzer is wel erg lastig.
Hebben meer CT200 bezitters hier ook last van?
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Ja, vooral ook na kleine rotondes komt hij niet terug.
in het begin vond ik het erg storend, maar ben er inmiddels aan gewend geraakt...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Standaard probleem bij Lexus. De IS heeft er ook last van. Ik ben er al meerdere malen voor terug geweest bij de dealer, maar ze kunnen er niets aan doen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Standaard probleem bij Lexus.
Misschien de latere modellen? Mijn GS uit 2000 heeft er geen last van (of ik heb mazzel...) ;)

Dit lijkt mij overigens niet iets wat je zonder ingrijpende ingreep kunt verhelpen...
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ach, bij mn huidige fiat gaat hij juist heel erg snel terug waardoor ik hem in een minder scherpe bocht 2maal moet indrukken of hem vast moet blijven houden.

dit lijkt mij juist leuker.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Elk automerk lijkt op dit punt zijn eigen filosofie te hebben. Bij mijn vorige auto (318) sprong de richtingaanwijzer juist soms te snel terug. Daarvoor reed ik een Avensis, en die had dezelfde eigenschap als de CT, hetgeen ik persoonlijk prettiger vind.
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Ik heb het ook. Richtingaanwijzer slaat nauwelijks af na een bocht (afslag rotonde bv).
Ook irritant dat hij niet automatisch 3 keer knippert. Vind ik erg matig en vooral erg 1991
 

jhrauw

Nieuw hier
20 jul 2011
14
1
0
Hallo Forumleden,
Na 1,5 jaar ergernissen van het niet afslaan van de rechter richtingaanwijzer bij het nemen van een kleine bocht naar rechts ben ik even op mijn rug onder het stuur gaan liggen en zag door de opening van de stuurverstelhandel de richtingaanwijzerschakelaar tegen de roterende nylonbus van het stuur zitten. Hierop heb ik een beetje Rapid Superlube 3000 gespoten met een beter resultaat. De rechter richtingaanwijzer komt nu vaker terug na het eerste klikje bij een flauwe bocht naar rechts. Wellicht een tip voor meerdere CT200h bezitters.