Heeft deze wagen zin bij 90% autosnelweg gebruik

Koenardinho

Nieuw hier
5 mrt 2012
5
0
0
Dat is voor mij de meest prangende vraag alvorens de bestelbon te tekenen.
Heeft de hybride voordelen bij 120km/h
Ofwel snap ik het concept nog niet helemaal
 

Koenardinho

Nieuw hier
5 mrt 2012
5
0
0
zuiver diesel, bijna helemaal tot tegen het rechtse randje

Denk eraan om geen CT te nemen... ik doe 50.000km per jaar, 85-90% autosnelweg...
Moest het verbruik nog iets lager liggen, zou ik voor de CT gaan.

Maar als je al aan 5.5 L zit alles meegerekend (stukken die je zonder benzinemotor doet) dan is die benzinemotor allesbehalve zuinig als je het mij vraagt.

Testrit was goed meegevallen, maar ik denk dat een 320d efficient dynamics de betere keuze is voor mij (ook mee test gereden en rijplezier is vele malen hoger dan met de CT) als je alles meetelt
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Ik heb 'm door: volgens die site moet je je leven in de file doorbrengen om een hybriderijder te zijn.

Ik doe dezer dagen trouwens 1 op 24 a 25, zonder ooit in de file te staan. Maar dat terzijde.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik rijd 50.000km per jaar, sta gemiddeld 45-60 minuten in de file per dag en rijdt 90% snelweg per dag.

Voor mij ook, extreem rechts :D
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Koenardinho zei:
Testrit was goed meegevallen, maar ik denk dat een 320d efficient dynamics de betere keuze is voor mij (ook mee test gereden en rijplezier is vele malen hoger dan met de CT) als je alles meetelt

BMW 3 ED van 163 pk en slechts 109gr C02 is idd prachtig. Toegegeven.

Mijn slecht karakter komt boven, laten we u nog even attent maken op:

Kreeg recent een offerte van de nieuwe 3 ED onder ogen: basis uitgerust m?t de automatische versnellingsbak flink boven de 40k.

BMW3 + baseballpet + armpje door raam: courante combinatie

Achterwielaandrijving... een maand geleden tijdens de vrieskou zo'n 3'er een spoorwegovergang zien nemen (allez niet nemen, hilarisch)

No kidding. Volg je hart. Indien ik 45k veil had, en 90% snelweg deed, dan zou een BMW3 een uitstekende keuze zijn. Zeker m?t de automaat. Het is niet voor niets dat Toyota binnenkort BMW-motoren onderin zal leggen...
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
allcazar zei:
BMW3 + baseballpet + armpje door raam: courante combinatie
Het model van vijf jaar geleden, ja; Niet de nieuwe en zeker niet de diesel met automaat.
Achterwielaandrijving... een maand geleden tijdens de vrieskou zo'n 3'er een spoorwegovergang zien nemen (allez niet nemen, hilarisch)
Pak de xDrive, kost je wel w??r een paar duizendjes extra. ;-)

Serieus: De BMW 320d ED en de Lexus CT-200h zitten (nog steeds) in andere klassen, al is het minder extreem dan de eerder genoemde X3 en de CT.

@Koenardinho: Als 5,5 l/100km niet zuinig is, moet je me eens vertellen wat w?l zuinig is. Zelfs de 116d haalt dit in de praktijk niet en dat is nog een diesel ook.
Als de 3 naar jouw smaak beter rijdt, dan kan ik me echter voorstellen dat je er het extra geld voor over hebt. Beter nog: Daar is gewoon niets tegenin te brengen.
 

Koenardinho

Nieuw hier
5 mrt 2012
5
0
0
Bacchus, ik heb de waarheid niet in pacht, maar naar mijn gevoel is 5,5 niet zuinig omdat dat niet het verbruik van de benzinemotor voorstelt, maar het algemeen verbruik over het totale traject, waarbij zowel de electro motor als de benzine motor gebruikt werden. De benzinemotor verbruikt dus effectief meer dan 5,5 L. De kilometers die afgelegd worden bergaf, in de file (puur op electromotor) worden gebruikt om het berekende "verbruik" wat naar beneden te halen (en waarom is dat zo belangrijk voor mij? Omdat ik 90% autosnelweg ga rijden, dus grotendeels op de benzinemotor zal mogen rekenen).
Ofwel is mijn redenering niet juist? Mag je gerust weerleggen, heb ik geen probleem mee.

Nuja, het is al lang geleden dat ik nog met een benzine heb gereden, dus ik weet niet zo goed wat voor een benzinemotor een groot of klein verbruik is.

Wat betreft de 320ED: kost (veel) meer geld maar je hebt ook een grotere restwaarde.
Als ik een nieuwe wagen koop, dan kijk ik naar het totaalplaatje: hoeveel kost die wagen mij op 5 jaar tijd?
- Offerteprijs
- Jaarlijkse belastingen (nieuw systeem "voordelen alle aard")
- BIV (inschrijvingstaks in BE)
- Verzekeringen (casco eerste 3 jaar)
- Verbruik omgerekend naar vijf jaar (ik doe 45K per jaar) x de prijs van diesel/benzine
- Prijs onderhoudsbeurt: ook al kost het meer bij BMW, Lexus onderhoud is om de 15K, BMW om de 30K.
- Restwaarde: wat is de restwaarde van de CT?
De BMW kost na vijf jaar meer. De berekening is nog niet volledig (moet nog offertes verzekeringen binnen krijgen) maar het lijkt alsof de restwaarde de belangrijkste factor zal zijn.


Of ik nu in een Lexus of een BMW ga rijden maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik weet dat Lexus goed is (heb een IS220d gereden). Ik wil kwaliteit rijden maar voel weinig emotie als het om merken gaat. Als het maar goed in elkaar zit van binnen (en als het even kan ook aan de buitenkant).
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Koenardinho zei:
Omdat ik 90% autosnelweg ga rijden, dus grotendeels op de benzinemotor zal mogen rekenen).

Wanneer je grote hoeveelheden snelweg rijdt en ook nog van doorrijden houdt (lees: 130kmpu +, bv in Duitsland) dan is de CT geenszins zuiniger dan een krachtige diesel.

Ikzelf heb de CT gekozen omdat ik graag een wagen uit het premium B-segment wilden rijden. Voor de Lexus reed ik in een Audi A3 en de BMW 1-serie sprak mij niet aan en was daarnaast ook nog het verouderde model.
De Lexus sprak mij aan vanwege zijn luxe, vormgeving en afwerking. Het feit dat het om een hybride ging heeft totaal niet meegespeeld in de afweging.

Maar als ik nu prive een auto zou moeten aanschaffen, dan wordt het zeker een snelle diesel. Dit puur omdat ik zelf regelmatig 130kmpu+ rijdt en dat een hybride in die regionen geen gunstig verbruik laat zien.
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
twcoolen zei:
Koenardinho zei:
Omdat ik 90% autosnelweg ga rijden, dus grotendeels op de benzinemotor zal mogen rekenen).
Wanneer je grote hoeveelheden snelweg rijdt en ook nog van doorrijden houdt (lees: 130kmpu +, bv in Duitsland) dan is de CT geenszins zuiniger dan een krachtige diesel.
Onzin: Alle cijfers wijzen op het tegendeel: Zowel de fabrieksopgave (muv 120d* BuBK) als Spritmonitor als Werkelijkverbruik laten zien dat de CT minder liters per kilometer zuipt van een brandstof die ??k nog eens een kleinere energiedichtheid heeft, ??k onder de veelrijders.
Dat de CT door zijn (te?) kleine tank een kleinere actieradius heeft en dat je met een diesel, afhankelijk van het toepasselijke belastingregime, uiteindelijk minder centjes aan de staat afdraagt is een tweede. En dan hebben we ook nog de persoonlijke voorkeur van de berijder.

* De 120d is de kleinste die ik een "krachtige" diesel zou durven noemen.
(Oh, en ja: hap-hap, idd, maar dit soort onzin kan ik niet hebben. ;-))
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Bacchus zei:
twcoolen zei:
Koenardinho zei:
Omdat ik 90% autosnelweg ga rijden, dus grotendeels op de benzinemotor zal mogen rekenen).
Wanneer je grote hoeveelheden snelweg rijdt en ook nog van doorrijden houdt (lees: 130kmpu +, bv in Duitsland) dan is de CT geenszins zuiniger dan een krachtige diesel.
Onzin: Alle cijfers wijzen op het tegendeel: Zowel de fabrieksopgave (muv 120d* BuBK) als Spritmonitor als Werkelijkverbruik laten zien dat de CT minder liters per kilometer zuipt van een brandstof die ??k nog eens een kleinere energiedichtheid heeft, ??k onder de veelrijders.
Dat de CT door zijn (te?) kleine tank een kleinere actieradius heeft en dat je met een diesel, afhankelijk van het toepasselijke belastingregime, uiteindelijk minder centjes aan de staat afdraagt is een tweede. En dan hebben we ook nog de persoonlijke voorkeur van de berijder.

* De 120d is de kleinste die ik een "krachtige" diesel zou durven noemen.
(Oh, en ja: hap-hap, idd, maar dit soort onzin kan ik niet hebben. ;-))

Volgens mij heb jij mijn bericht niet goed gelezen.... Eerst de tijd nemen om een bericht goed te lezen en dan eventueel pas afdoen als onzin.

Ik heb het niet uitsluitend over het veelrijden, maar de combinatie met harder rijden dan 130kmpu. Let wel, niet iedereen rijdt uitsluitend in Nederland of houdt zich overal aan de snelheidslimiet.

Als je een zware rechtervoet hebt dan is de CT gewoonweg niet zuinig. Ik praat uit ervaring. Ik heb nu 42.000 km in de CT erop zitten, met een gemiddeld verbruik van 7,6liter/100km (volgens MTC). De diesel die ik gereden heb had betere prestaties en een zuiniger verbruik bij hoge snelheden.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen kritiek op het verbruik van de CT, ik kies er zelf voor om het gaspedaal dieper in te trappen, maar om te stellen dat de CT zuiniger is dan een diesel bij hoge snelheden op de snelweg is pas onzin.
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
twcoolen zei:
Ik heb het niet uitsluitend over het veelrijden, maar de combinatie met harder rijden dan 130kmpu. Let wel, niet iedereen rijdt uitsluitend in Nederland of houdt zich overal aan de snelheidslimiet.

Als je een zware rechtervoet hebt dan is de CT gewoonweg niet zuinig. Ik praat uit ervaring. Ik heb nu 42.000 km in de CT erop zitten, met een gemiddeld verbruik van 7,6liter/100km (volgens MTC). De diesel die ik gereden heb had betere prestaties en een zuiniger verbruik bij hoge snelheden.
Dat de CT "niet zuinig" is bij constante hoge snelheden, is zeker waar, ook al kreeg ik hem begin-maart niet boven de 7,2 met kruissnelheden rond de 150 ? 160 km/u. Dat een diesel dan zuiniger is, snap ik niet maar neem ik bij gebrek aan ervaring van je aan. Ik kan me dan alleen nog slecht voorstellen dat iemand zoveel zo hard k?n rijden: Ik kom persoonlijk uitsluitend 's nachts of in Zuid-Duitsland situaties tegen waar dat kan en dat is dus een verwaarloosbaar deel van de kilometers die ik met mijn auto maak.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Bacchus zei:
Ik kan me dan alleen nog slecht voorstellen dat iemand zoveel zo hard k?n rijden: Ik kom persoonlijk uitsluitend 's nachts of in Zuid-Duitsland situaties tegen waar dat kan en dat is dus een verwaarloosbaar deel van de kilometers die ik met mijn auto maak.

Ik ben een spitsmijder en rijdt dus voornamelijk voor/rond 6 uur 's ochtends op de Nederlandse snelwegen. Snelheden boven de 130 zijn dan heel goed mogelijk. Daarnaast woon ik op 5km van Duitsland af, waardoor ik sneller op de Duitse snelweg ben dan op een Nederlandse.

Op de Duitse snelwegen wordt ook overdag vaak 160kmpu+ gereden. Met name op de 3-4 baans wegen is de meest linkse baan niet bedoeld voor mensen die met 122kmpu iemand willen inhalen.
 

ct200

Nieuw hier
10 okt 2012
11
0
0
Leg de CT op gas en niets of niemand kan goedkoper rijden! ( 4?/100km bij normaal verkeer )
Onderhoudskost van een benzine is goedkoper dan diesel.
In belgie betaal je 100? extra tax meer dan normaal, die meerkost haal je op 4 tankbeurten terug. De gas instalatie zelf haal je er uit na 40000km !
Vanaf dan is het een besparing van om en bij de 30? per tankbeurt...
Ik zelf doe 40 a 50000km per jaar...
De wagen is nu net 1 jaar geworden, de gasinstalatie is betaald!
vanaf nu is het geld verdienen!
groetjes.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Het is wel een automaat en je moet de andere auto dan ook met automaat nemen als vergelijking.Ik rij al 20 jaren alleen nog automaat: vlot, relax
 

ct200

Nieuw hier
10 okt 2012
11
0
0
stadler zei:
hoe kom jij aan 100euro tax meer dan normaal?
In Belgie! (Vlaanderen) is het voor de CT iets meer dan 300? wegentax en omdat de mijne op gas ligt nog eens 100? extra. Die extra tax is omdat er op LPG aan de pomp geen extra belasting/tax gehoffen word zoals bij benzine en diesel...
Vandaar!
:hi:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik kan alleen maar dromen van al die mooie verbruikscijfers hier. Mijn baas heeft mij ook een hybride auto beschikbaar gesteld. Voorin passen vijf personen, achter in de bak 20 personen in Afrika (de lokale taxi aldaar) of 800 kg hout gehakt en wel. Een witte Toyota Hilux dubbelcab 2.5 Turbodiesel. Als ik lokaal op en neer naar mijn werk op de boortoren rijdt loopt het 1 op 8 diesel, op en neer naar huis vanuit Oostenrijk met 120 km/uur bijna 1 op 9. Soms heb ik haast en rij ik 140 km/uur: 1 op 7 of meer. En dit wordt verkocht voor 1 op 13. Maar lekker hoog zitten, door 50 cm sneeuw baggeren en vaak auto's uit de sneeuw trekken. Lachen met zo'n bak en je gaat onthaasten. Maar het idee van mijn baas on geld te besparen gaat met deze verbruiken niet op. En het meest luxe aan boord is elektrisch: de ramen. Wat wil je nog meer. :D
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
juist ja,dat is extra tax.....
Volgens de autogids 149? lpg tax en 297? aan wegentax.....maar zoals je zegt die 149? heb je snel terug natuurlijk....
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
heb juist een CT als vervangwagen meegekregen voor de IS,leuke wagen en een verbruik van 5 litertjes op 100km....ni verkeerd vind ik