originele Lexus dakkoffer - ervaring met?

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
'Iets' zegt mij dat Termin8r sowieso wel goed is met handleidingen en paginanummers :p

@allcazar;
zijn er specifieke zaken die je wilt weten in praktische zin, b.v gemak bevestiging, materiaal, windgeruis, etc?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hij staat op display op ??n van de CT's in Amsterdam.

20120313_120222.jpg
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat geeft toch best wel een goede indruk, jammer dat de Kayak houder er niet bij zit :)

Doet me ook weer denken aan een filmpje, waar apen zo'n dakbox openbreken en de potjes pindakaas, zakken aardappels, kaas en luiers eerlijk verdelen.
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Hube zei:
Hij staat op display op ??n van de CT's in Amsterdam.

Thx voor deze foto!
Zie er inderdaad mooi passend uit.

Ik zoek vooral iets dat minstens zo goed is als Thule, maar misschien wel de betere looks heeft. En goed past.

Je mag niet te lang gaan met de dakkoffer, anders kan de achterklep niet open.
Verbaast me trouwens dat in de Nederlandse catalogus een massa assecoires staan, waaronder ook +2meter koffers.
Volgens mij kan je een +2 meter koffer (zelfs een +1,75m koffer) niet zonder troubles op de CT monteren.

Ik vertrouw alleen de lexus dakdragers niet, want vermoedelijk geen slotjes-set meegeleverd.

All
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Bijkomend vraagje.

Ik dacht niet dat de CT vaste verankeringspunten heeft voor de dakdragers. Ik ga ervan uit dat indien je dit wil, je dus de dakdragers een centimeter of 10 (misschien wel 20) verder uiteen kan monteren. Kan er mij dit iemand bevestigen?

Reden v/d vraag: Ik merk dat in de Nederlandse brochure toch ook koffers van +2m worden aangeboden voor de CT. Het moet dus toch wel zijn dat het lukt om zo'n lange koffer(s) te monteren! Waarom ze anders in de brochure opnemen? Als je een zeer lange koffer monteert is het interessant om de voetjes zover mogelijk uiteen te zetten voor de stabiliteit.

Dank.

All
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het moet dus toch wel zijn dat het lukt om zo'n lange koffer(s) te monteren! Waarom ze anders in de brochure opnemen?
Ik neem aan dat Lexus hieromtrent wel heeft nagedacht :p

Gezien de reacties lijken niet al teveel leden te beschikken over zo'n dakkoffer, dus je zou altijd nog even een telefoontje naar de dealer kunnen wagen ;)
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0

tdk1981

Nieuw hier
14 jun 2012
18
0
0
Even een klein "kick" naar boven.

Zijn er al ervaringen met bepaalde dakkoffers?
Ik denk erover de Thule Motion 200 aan te schaffen (afm. 175 x 86 x 46) en daarmee 410 liter inhoud.
Lijkt mij de "juiste" maat voor de CT.