Winters gemak...

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Ik kwam per toeval onderstaand auto-kacheltje tegen en heb besloten deze aan te schaffen. Lijkt me ontzettend praktisch en comfortabel voor de komende winterdagen als je auto (zoals bij mij) niet in de garage staat, maar buiten op de oprit moet overnachten:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8563 ... 1&ref=list

Het ding moet op 220V worden aangesloten. Ik sluit het aan middels een plat verlengsnoer dat tussen het afsluitrubber van de achterklep geklemd wordt. Binnen in de garage gaat de stekker in een simpele schakelklok, zodat het kacheltje 's ochtends automatisch het interieur alvast een beetje voorverwarmt en de ruiten ontdooit.
Zodra ik de eerste praktijkervaringen heb opgedaan, zal ik dit op het forum delen.

edit GPS-10: item > algemeen.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Zoals gezegd zou ik mijn eerste ervaringen met m'n autokacheltje hier melden.
Welnu, tot dusver ben ik heel tevreden :)
's Ochtends springt het ding via een schakelklok aan en doet z'n werk. Net voordat ik in de auto stap is deze lekker voorverwarmd en zijn de ruiten geheel ontdooid (zie hieronder). Ook heb je geen last van beslagen ruiten nadat je bent ingestapt. Een ruim half uur is voldoende, maar ik ben nog met de tijdsduur aan het stoeien om de optimale tijd/warmte verhouding te krijgen.
Je kunt het kacheltje ergens vast in de auto monteren, maar daar voelde ik niets voor, omdat het hoe dan ook ergens in de weg zit. Ik heb het daarom los op de achterbank gezet, tussen de autogordelgrendels. Het apparaat zelf wordt absoluut niet warm (niet eens lauwwarm), vereist is wel dat de warme lucht aan de voorzijde vrij weg kan stromen, en dat gaat op deze manier prima. Het aansluitsnoer loopt tussen de 2 delen van de achterbank naar de kofferruimte, waar ik een verlengsnoer aan en af kan koppelen. Het (dikke) aansluitsnoer houdt tevens het kacheltje netjes op z'n plaats. Het verlengsnoer verlaat via de zijkant van de achterklep de auto, en beweegt vrij tussen de klep en de carrosserie, wordt dus slechts geklemd tussen de afsluitrubbers. Ik heb een 2-aderig plat verlengsnoer gebruikt. Dit is toegestaan omdat het apparaat dubbel geaard is.
Je merkt overigens wel dat de auto weer snel afkoelt nadat het kacheltje is uitgeschakeld. Het is dus zaak om het net voor vertrek pas uit te schakelen.
Zie de plaatjes hieronder voor een impressie: :photo:

8271039788_e842c53c2d.jpg


8271039714_3368c608df.jpg


8271039898_af3977556a.jpg