Schuifdak Hollandia 300 in Lexus CT200H bj. 4-2013

Marcel27

Nieuw hier
3 nov 2014
1
0
0
Onlangs ben ik in bezit gekomen van een Lexus CT200H. Ik heb in mijn vorige auto een "Topmodel" Webasto schuifdak Hollandia 700 (glazen dak schuift tussen stalen dak en hemelbekleding) gehad en daar 4 jaar met veel plezier mee rondgereden. Nu wil ik ook in de Lexus een schuifdak laten monteren, maar wegens steun-dakbalk past er alleen een type Hollandia 300 (met over het dak schuivend glazen paneel) in. Alvorens tot aanschaf over te gaan had ik graag rijervaringen van m'n mede Lexusrijders met zo'n schuifdak en dan met name gelet op windgeruis. Wie kan me informeren? Groet Marcel
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom Marcel. Als ik het goed begrijp zoek je iemand met precies hetzelfde schuifdak? Weet niet of er iemand dat hier wel heeft, maar wie weet... Naar mijn mening vind ik dat zo'n aftermarket schuifdak er niet uit ziet, maar dat ben ik. Als jij er plezier in hebt dan zou ik het vooral doen! :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Marcel, welkom. Ik denk dat jij de eerste hier gaat worden met de ervaring van een aftermarket schuifdak in de CT.
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
91
35
18
In de mijne zit er een af fabriek, ik zie weinig verschil. Ik vind het wel fijn, windgeruis valt reuze mee. stuur een pm of je in de buurt woon, kom je gewoon een keer rijden.
 

ROY

Hoort erbij
16 mei 2011
44
0
6
nee originele schuifdakdak schuift ook over het dak heen.wat kost die dak die jij wil monteren bij ace?
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
No Title

Hoewel het topic al wat ouder is en betrekking heeft op een CT 200h toch een reactie.

In mijn GS 450h van 9/2013 heb ik vorig jaar voor de aanschaf een aftersales Sunroof Webasto Hollandia 740 confort ? ? 2870 aan laten brengen medio 2015,
met felsrand, het glazen dak schuift net als bij een af-fabrieks dak tussen autodak en hemelbekleding.
Ik heb daarvan beslist geen spijt!

Het ziet er precies hetzelfde uit van binnen/buiten af gezien in gesloten/geopende stand als een af-fabrieks dak.

De maten zijn hetzelfde als het fabrieks sunroof in een GS 300h F-Sport van 2016 waar ik eergisteren in reed
(een fraaie automobiel welke door de 2.5L motor lichter is en dus anders rijdt dan een 3.5L V6 welke qua wegligging solider/confortabeler aanvoelt mede door het hogere gewicht).

De sunroof verschillen in centimeters vwb een recente GS zijn:
Voorkant fabrieksdak is op 23cm vanaf de bovenrand voorruit geplaatst, Webasto aftersales op 30cm en vwb de zijkanten scheelt het 1cm aan beide kanten, 15 tegen 16cm,
het glas oppervlak heeft vrijwel dezelfde maat, 46.5 x 90cm.

Aftersales Webasto is 7cm meer naar achteren geplaatst zodat je iets minder in het zonnetje zit, persoonlijk vind ik dat ??n voordeel maar had natuurlijk liever een af-fabrieks sunroof erin gehad.

Sunroof bedieningspaneel af-fabriek (zwart) is fraaier,
windruis bij hoogste kiepstand wordt boven de circa 90+kmu hinderlijk, idem bij geheel geopend dak.

Ik heb altijd in vrijwel alle auto's een sunroof gehad, af-fabriek zoals in onze Avensis van 2004 waar mijn vrouw nu in rijdt, of aftersales o.a. Carina 1997, zonder enige lekkage ooit.

Hoofdruimte in een GS is geen enkel probleem, mijn lengte is 1.80m.
 

Bijlagen

  • photo5505.jpg
    photo5505.jpg
    358,8 KB · Weergaven: 43