No Title
Hoewel het topic al wat ouder is en betrekking heeft op een CT 200h toch een reactie.
In mijn GS 450h van 9/2013 heb ik vorig jaar voor de aanschaf een aftersales Sunroof Webasto Hollandia 740 confort ? ? 2870 aan laten brengen medio 2015,
met felsrand, het glazen dak schuift net als bij een af-fabrieks dak tussen autodak en hemelbekleding.
Ik heb daarvan beslist geen spijt!
Het ziet er precies hetzelfde uit van binnen/buiten af gezien in gesloten/geopende stand als een af-fabrieks dak.
De maten zijn hetzelfde als het fabrieks sunroof in een GS 300h F-Sport van 2016 waar ik eergisteren in reed
(een fraaie automobiel welke door de 2.5L motor lichter is en dus anders rijdt dan een 3.5L V6 welke qua wegligging solider/confortabeler aanvoelt mede door het hogere gewicht).
De sunroof verschillen in centimeters vwb een recente GS zijn:
Voorkant fabrieksdak is op 23cm vanaf de bovenrand voorruit geplaatst, Webasto aftersales op 30cm en vwb de zijkanten scheelt het 1cm aan beide kanten, 15 tegen 16cm,
het glas oppervlak heeft vrijwel dezelfde maat, 46.5 x 90cm.
Aftersales Webasto is 7cm meer naar achteren geplaatst zodat je iets minder in het zonnetje zit, persoonlijk vind ik dat ??n voordeel maar had natuurlijk liever een af-fabrieks sunroof erin gehad.
Sunroof bedieningspaneel af-fabriek (zwart) is fraaier,
windruis bij hoogste kiepstand wordt boven de circa 90+kmu hinderlijk, idem bij geheel geopend dak.
Ik heb altijd in vrijwel alle auto's een sunroof gehad, af-fabriek zoals in onze Avensis van 2004 waar mijn vrouw nu in rijdt, of aftersales o.a. Carina 1997, zonder enige lekkage ooit.
Hoofdruimte in een GS is geen enkel probleem, mijn lengte is 1.80m.