Windgeruis

sanchy

Nieuw hier
27 jun 2011
5
0
0
Dag Forum,

Het valt mij op dat de CT200h een behoorlijke hoeveelheid windgeruis maakt rond het linker voorraam op de snelweg, m.n. als er maar een beetje wind staat. Op langere ritten vindt ik het hinderlijk en vermoeiend, wat is Uw ervaring. Of zou er iets met mijn auto aan de hand zijn?
Vriendelijke groeten,

Sanchez.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zoals je het beschrijft lijkt dit niet normaal. Via een bevriende relatie heb ik een tijdje proef kunnen rijden met de CT, maar ik vond het een bijzonder stille en fijne auto, ook op de snelweg (en met behoorlijke wat zijwind).

Er van uitgaande dat alle ramen goed gesloten zijn, kun je eens proberen om tijdens het rijden het portier stevig aan te trekken. Je hoort dan wellicht of het windgeruis iets afneemt. Misschien zit een deurrubber niet correct vast of is beschadigd. Eventueel kun je de bovenste stijl van het voorraam iets naar binnen trekken (en luisteren of dan het geruis afneemt).

Als je er niet uitkomt, zou ik dit toch even na laten kijken door de dealer. Wellicht dient de deur iets strakker afgesteld te worden.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hi Sanchez,

Welkom op het forum... Misschien een idee om ff langs de dealer te rijden en met een demo CT op pad te gaan? kijken of je dat geruis nog hoort?
 

sanchy

Nieuw hier
27 jun 2011
5
0
0
GPS-10 en mlcoolj,

Bedankt voor jullie reactie en tips. Ga hier achteraan. Verder geen reacties, waaruit ik denk te mogen afleiden dat het niet een veel voorkomend probleem is.

Vr.gr.,

Sanchez.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik zou het niet weten Sanchez, ik denk dat je het zelf uit moet zoeken omdat iedereen een andere beleving heeft...
 

dfeijen

Nieuw hier
7 dec 2011
8
0
0
Windgeruis?

Windgeruis?

Mijn CT200H is recent geleden hersteld van een flinke schade aan meerdere kanten. Ik heb zelfs zo snel schade gereden dat ik niet eens boven de 50 heb kunnen rijden. Direct na het ophalen bij de dealer werd ik aangereden door een andere weggebruiker. Afijn, mijn auto is nu hersteld maar hoor een windgeruis als ik 90 km/uur of harder ga. Ik heb helaas geen referentie gehad en vraag mij af of dit normaal is (en of meerdere mensen hier last van hebben). Dit ook omdat het schadebedrijf het windgeruis niet opvalt. Al mijn vorige auto?s hadden dit ook maar dan moest ik er wel voor door een flinke storm rijden. Die storm heb ik echter niet nodig voor mijn CT200. Het gesuis lijkt van hoog boven het linker voorportier vandaan te komen. Dit is overigens een portier die geheel vervangen is.

:baseball:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@dfeijen;
Ik heb je vraag in dit al bestaande onderwerp ondergebracht.

Hierboven zijn al wat antwoorden weergeven. Het lijkt niet iets wat veelvuldig voorkomt, dus misschien is de dealer informeren de beste optie.
 

sanchy

Nieuw hier
27 jun 2011
5
0
0
Een verlate follow-up. Ik ben er enige maanden geleden mee terug geweest naar de garage. Die heeft er blijkbaar naar zeggen uitgebreid mee gereden en concludeert dat het niet anders klinkt dan bij andere CT's. Naar hun mening komt wat ik hoor, wellicht door de vorm van de spiegel. Misschien is dat zo. Maar toch heeft bijv. de Auris Hybride van mijn vrouw minder geruis.

Ik heb bewust "gedownsized' naar lange tijd BMW 3's te hebben gereden. De 3 was een stuk rustiger en misschien moet ik maar concluderen dat de CT een goede auto is maar geen BMW.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
heb je dan al in een andere CT gereden om het te vergelijken?

En je hebt helemaal gelijk: de CT is een ... een ... een Lexus-ssssssst ;)
 

dfeijen

Nieuw hier
7 dec 2011
8
0
0
Het zou mij niets verbazen als het door de spiegels komt. Met de regen zie ik het water heel turbulent tussen raam en spiegel kletsen. Het kan ook zijn omdat het een vrij stille auto is hierdoor meer aanwezig lijkt. Woensdag wordt gecontroleerd of het normaal of niet normaal klinkt. Ik zal jullie de uitslag niet onthouden.
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Wat me juist zeer positief is opgevallen aan de CT is dat ik geheel geen windgeruis hoor (vergeleken met mijn vorige honda civic hybride en opel insignia die er duidelijk wel last van hebben).

Ik let er juist op omdat windgeruis bij een stille auto zoals de CT het zeer storend kan zijn.
Ik rij wekelijks van Amsterdam naar Brussel, maar geheel geen windgeruis (bij alle snelheden).
Advies: proefrit maken met een andere CT, in exact dezelfde omstandigheden vergelijken, desnoods video opnemen met je gsm en terug naar de dealer.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
dfeijen zei:
Het zou mij niets verbazen als het door de spiegels komt. Met de regen zie ik het water heel turbulent tussen raam en spiegel kletsen. Het kan ook zijn omdat het een vrij stille auto is hierdoor meer aanwezig lijkt. Woensdag wordt gecontroleerd of het normaal of niet normaal klinkt. Ik zal jullie de uitslag niet onthouden.
Windgeruis door de spiegels, probeer eens met ingeklapte spiegels en kijk eens wat dit opleverd zelf heb ik er geen last van.
Gr. kopske
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bericht door PeterA ? vandaag 14:18

"sanchy schreef:Ik heb bewust "gedownsized' naar lange tijd BMW 3's te hebben gereden. De 3 was een stuk rustiger en misschien moet ik maar concluderen dat de CT een goede auto is maar geen BMW."

Ik heb hiervoor een 318d uit 2007 gereden (150.000 km), misschien niet de meest rustige BMW, en misschien ook niet direct vergelijkbaar met de 3 serie van nu, maar in mijn beleving is de CT juist rustiger, met name in het stadsverkeer, maar ook op de snelweg (als je eenmaal op snelheid bent). Ik ervaar geen windgeruis van betekenis in de CT, geluiden van buiten (b.v. van andere voertuigen) dringen ook minder door in het interieur dan bij de 3. De rijbeleving in de CT ligt voor mij een klasse hoger dan in de 318d.

ModEdit; ik heb de rest van je bericht conform je verzoek verplaatst naar een nieuw onderwerp onder kopje algemeen; CT200 in vergelijk met...

>> viewtopic.php?f=41&p=47550#p47550
 

sanchy

Nieuw hier
27 jun 2011
5
0
0
@ Kopske: Goede suggestie, zal ik eens proberen (hoewel het wettelijk niet zal mogen..)

@ PeterA: Mijn vergelijkingsmateriaal is een 330i Automaat in een redelijke luxe uitvoering. Ik sluit niet uit dat mijn probleem niet typerend is voor de CT, maar het is er wel. Anders was ik er heus niet over begonnen.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
sanchy zei:
@ PeterA: Mijn vergelijkingsmateriaal is een 330i Automaat in een redelijke luxe uitvoering. Ik sluit niet uit dat mijn probleem niet typerend is voor de CT, maar het is er wel. Anders was ik er heus niet over begonnen.

Dan heb je uiteraard een heel andere referentie dan mijn "instapmodel" 318d. De ene BMW is de andere niet...
Neemt niet weg dat het door jou ervaren windgeruis bij de CT mij exemplarisch lijkt. Ik zou z.s.m. even een andere proberen en op je eigen waarneming afgaan, dan weet je het...
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
Als de wind uit een beetje onhandige hoek waait ten opzichte van de auto en de audio wat zacht staat, valt mij inderdaad op de snelweg ook wat windgeruis rondom het bestuurdersportier of spiegel op. Om het in verhouding te plaatsen: De Corolla E15 deed dat beter, de nieuwe Focus een stuk slechter. Het zou me inderdaad niet verbazen als het meer opvalt juist omdat de auto verder zo stil is.