Antenne vervangen

12 mrt 2016
109
8
18
Op mijn CT is de antenne aan vervanging toe. Het plastic zit een scheur in en het staafje is roestig,
Kan ik die er zo afhalen? Oftewel is deze zelfklevend of geschroefd van binnen uit?

En zijn er nog tips voor een vervanging? Het moet goedkoop
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Sinds de laatste pakweg 10 jaar zit de antenne toch verwerkt in de achterruit? Bij m'n IS (2007) en GS (2008) in ieder geval al wel? Dan toch zeker ook bij een jongere CT?

[edit]
Forget it... Ik zie massa's foto's van CT's met dakantenne, ahum?:giggle:

[/edit]
 
Laatst bewerkt:

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Sinds de laatste pakweg 10 jaar zit de antenne toch verwerkt in de achterruit? Bij m'n IS (2007) en GS (2008) in ieder geval al wel? Dan toch zeker ook bij een jongere CT?

[edit]
Forget it... Ik zie massa's foto's van CT's met dakantenne, ahum?:giggle:

[/edit]

Een gewone shark fin antenne, maar niet met nog een extra sprietje.
Zo'n ding zie ik wel eens bij polo's.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Tot en met 2012 heeft elke CT een staaf antenne op een voet achter op het dak geplaatst,vanaf 2012 staat er een haaievin op het dak.
Zover als ik het kan bekijken bij mijn CT van 2012 zit deze geschroefd en zal de hemelbekleding aan de achterzijde los gemaakt moeten worden.
Maar is het niet handiger om eerst bij de Lexus dealer een nieuwe antenne te halen zodat je kunt zien hoe de bevestiging zit, zo zou ik dat doen.

Vriendelijke groet,
Twan.
 
12 mrt 2016
109
8
18
Tot en met 2012 heeft elke CT een staaf antenne op een voet achter op het dak geplaatst,vanaf 2012 staat er een haaievin op het dak.
Zover als ik het kan bekijken bij mijn CT van 2012 zit deze geschroefd en zal de hemelbekleding aan de achterzijde los gemaakt moeten worden.
Maar is het niet handiger om eerst bij de Lexus dealer een nieuwe antenne te halen zodat je kunt zien hoe de bevestiging zit, zo zou ik dat doen.

Vriendelijke groet,
Twan.

Ok bedankt voor de info. Mja, ik was alleen niet van plan een dure originele antenne aan te schaffen, vandaar de vraag.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik denk dat je wel een originele antenne zal moeten aanschaffen, ik vrees namelijk dat je met de antennekabelaansluiting/bedrading in de knoop komt in de voet zit namelijk nog een signaalversterker. Maar dat is een keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flint_Fredstone