Kogeldruk CT

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Heb ik dat, met 66.000km op de teller ging ik naar de Toyota dealer om m'n CT uit 2011 in te ruilen op een Yaris, tijdens het gesprek hadden we het over de trekhaak van de CT.
Volgens de verkoper mag een CT geen fietsendrager voor 2- elektrische fietsen hebben i.v.m. te zware kogeldruk, mocht een fiets of drager loskomen en zo een ongeluk veroorzaken dan zou de verzekering niets uitkeren!
Het vreemde is dat alles in overleg met lexus en Toyota is gemonteerd en is ons niets hierover is verteld, sterker nog in de folder staat een fietsendrager als optie vermeld.
In de folder staat niets over hoeveel gewicht op de kogeldrager mag, is er iemand die hier iets van af weet?
De verkoop is uitgesteld omdat de fietsen wel mee moeten.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Het is algemeen bekend dat er doorgaans max 50 kilo op je trekhaak kan. (misschien 75 kilo als je een grote auto hebt)
Elektrische fietsen zijn veel zwaarder dan reguliere fietsen en overschrijden dan al snel die 50 kilo. Oplossing is het apart vervoeren van de accu's.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
????????????
Andere Lexus dealer zoeken.
De mijne heeft me, bij navraag of ik onze twee e-bikes op een originele fietsdrager kon mee nemen, exact zo een drager geadviseerd, gemonteerd en afgeleverd.
Helemaal tevreden ermee.
Zoals Rene77 terecht opmerkt; ook ik haal beide accu?s uit het frame en zet dan pas de fietsen er op.