LED koplamen

Sabnock

Nieuw hier
17 mei 2020
2
0
0
Hallo leden,

Mijn koplampen doen het al een tijdje niet en deze wilde ik dus ook vervangen maar met LED koplampen (hiervoor waren ze halogeen). Ik heb echter op de forum een aantal topics gelezen dat je Business Pro Line moet hebben voor LED koplampen, klopt dit? Ik heb namelijk een 2011 standaard model.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Bij LED koplampen is de gehele unit anders. Herkenbaar aan de 2 kleine lensjes in plaats van 1 grote lens. De led koplamp is ook een voorschakel unit/computer nodig. Aan deze unit zit dan ook weer een sensor aangesloten op de achter as, bedoeld voor automatische niveau regeling. Er komt dus wel het een en ander bij kijken. Alleen de bl-pro LL en f-sport waren toen met led te bestellen.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Kan ik niet gewoon hele koplamp vervangen?

Ja, maar.... dan ben je er dus nog niet. Je moet dan ook de elektronica vervangen en je moet een hoogte sensor op de achteras monteren. Tevens moet je een spoei systeem hebben om de lamp te kunnen reinigen. Anders krijg je misschien problemen bij de apk.

dan kan je beter een aftermarket setje kopen die in je huidige koplamp past. Maar daar ben ik niet zo in thuis.