LED knipperlichten

Justus991

Nieuw hier
29 mei 2020
18
11
3
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een Lexus CT200h Luxury Line (2014).
Nu heb ik al een aantal aanpassing gedaan aan mijn auto zoals de velgen laten poeder coaten naar hoogglans zwart, mijn auto laten polijsten en een keramische coating laten aanbrengen op zowel het lak als de velgen, alle halogeen verlichting wat nog niet af-fabriek LED was vervangen met LED verlichting (grootlicht, mistlamp achter, achteruit rijverlichting, interieurverlichting, instapverlichting, kofferbak verlichting), echter nu wil ik
heel graag mijn knipper verlichting nog vervangen naar LED zonder dat ik last krijg van hyperflash.
Voor de voorkant zoek ik uiteraard oranje knipperlichten maar voor achter zoek ik rode knipperlichten (een beetje Amerikaanse stijl, net weer even wat anders)
Ik ben opzoek naar plug & play LED?s waarbij ik geen aanpassingen hoeft te maken in of aan de auto (geen weerstanden of vervangen van het knipperlicht relais)
Weet iemand toevallig of deze LED lampen bestaan en waar deze te bestellen zijn?
 

Bijlagen

  • photo8038.jpg
    photo8038.jpg
    333,9 KB · Weergaven: 51
  • photo8037.jpg
    photo8037.jpg
    324,2 KB · Weergaven: 53
  • photo8039.jpg
    photo8039.jpg
    333,8 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AZ88 en Arbitrator

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik heb destijds amber ledjes via aliexpress besteld. Prima lampjes maar inderdaad last van hyperflash. Je moet dus LED hebben met canbus of ingebouwd relais zodat je geen last meer hebt van hyperflash. Ik weet de maat alleen niet meer, T10 was het niet, je moet de grotere variant hebben... T20 denk ik.

Als je ze inmiddels hebt gevonden hoor ik graag welke het zijn want ik wil de halogeen knippers ook graag vervangen. Welke maat moet je hebben voor het achteruitrijlicht?
 

Justus991

Nieuw hier
29 mei 2020
18
11
3
Ik heb LED lampen gevonden voor het knipperlicht via Amazon
https://www.amazon.nl/dp/B07WTSSMZF/ref=cm_sw_r_cp_api_i_TLNnFbD29BFJD
Dit zijn oranje LED lampen
ik heb zelf de knipperlichten voor niet vervangen omdat deze te fel waren en voornamelijk opzij oplichten en niet naar voren.
Voor de achter knipperlichten heb ik rode LED?s gebruikt (rood is toegestaan, LED niet)
ook via Amazon besteld van het merk KaTur:
https://www.amazon.nl/dp/B082HJXJHM/refcm_sw_r_cp_api_i_MONnFb5TX7A19
Van het merk KaTur werken de LED?s maar aan 1 kant van de auto (alleen voor of alleen achter)
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik heb LED lampen gevonden voor het knipperlicht via Amazon
https://www.amazon.nl/dp/B07WTSSMZF/ref=cm_sw_r_cp_api_i_TLNnFbD29BFJD
Dit zijn oranje LED lampen
ik heb zelf de knipperlichten voor niet vervangen omdat deze te fel waren en voornamelijk opzij oplichten en niet naar voren.
Voor de achter knipperlichten heb ik rode LED?s gebruikt (rood is toegestaan, LED niet)
ook via Amazon besteld van het merk KaTur:
https://www.amazon.nl/dp/B082HJXJHM/refcm_sw_r_cp_api_i_MONnFb5TX7A19
Van het merk KaTur werken de LED?s maar aan 1 kant van de auto (alleen voor of alleen achter)

Ziet er goed uit. Zijn die oranje knipperlichten zonder hyper flash? En werken ze zowel voor als achter? Behalve dat ze miss te fel zijn... Of bedoel je dat als je ze alle 4 vervangt de boel niet naar behoren werkt?
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Volgensmij zijn er ook relais te vinden ie met led overweg kunnen. Tapturn dacht ik.

Ja die ken ik maar wil niet het relais vervangen. Volgens mij bestaan er lampjes met ingebouwd anti hyperflash net zoals die canbus lampen die geen storing op je boordcomputer geven.
 

Justus991

Nieuw hier
29 mei 2020
18
11
3
De LED lampen van KaTur werken alleen aan de voorzijde of achterzijde maar niet aan beide kanten want anders krijg je nog steeds hyperflash.
De andere LED lampen werken wel in combinatie met KaTur dus voor KaTur en achter de andere lampen of andersom zonder last te hebben van hyperflash.
Ik heb zelf niet getest of het alleen met de andere LED?s aan beide kanten werkt of niet
Zowel de KaTur als die andere LED lampen schijnen beide op zij en niet naar voren. Voor de achterknipperlichten bij de CT200h maakt dit niet heel veel uit omdat deze toch schuin in de lamp unit zitten maar bij de voorkant zitten ze recht naar voren (bij mijn in LED uitgevoerde koplamp units iig)
Overdag zie je daarom niet veel (minder dan halogeen) en in de avond is dit enorm verblindend voor de mensen die de knipperlichten van de zijkant zien. Ik heb dit zelf namelijk getest toen het een beetje donker begon te worden en ik kreeg echt een vlek in mijn zicht nadat ik werd verblind door deze lampen. Dit deed ook behoorlijk pijn aan mijn ogen. Ik stond ook op redelijke afstand van de auto. De vraag is, wil je dit je mede weggebruikers aandoen en je gaat de aandacht trekken van oom agent omdat het te fel is en LED is
Uiteraard loop ik dat risico ook bij mijn achterknipperlichten die rood zijn maar er bestaan ook rode halogeen lampen voor de knipperlichten en zijn ze niet zo verblindend achter omdat deze schuin in de units zitten
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
De LED lampen van KaTur werken alleen aan de voorzijde of achterzijde maar niet aan beide kanten want anders krijg je nog steeds hyperflash.
De andere LED lampen werken wel in combinatie met KaTur dus voor KaTur en achter de andere lampen of andersom zonder last te hebben van hyperflash.
Ik heb zelf niet getest of het alleen met de andere LED?s aan beide kanten werkt of niet
Zowel de KaTur als die andere LED lampen schijnen beide op zij en niet naar voren. Voor de achterknipperlichten bij de CT200h maakt dit niet heel veel uit omdat deze toch schuin in de lamp unit zitten maar bij de voorkant zitten ze recht naar voren (bij mijn in LED uitgevoerde koplamp units iig)
Overdag zie je daarom niet veel (minder dan halogeen) en in de avond is dit enorm verblindend voor de mensen die de knipperlichten van de zijkant zien. Ik heb dit zelf namelijk getest toen het een beetje donker begon te worden en ik kreeg echt een vlek in mijn zicht nadat ik werd verblind door deze lampen. Dit deed ook behoorlijk pijn aan mijn ogen. Ik stond ook op redelijke afstand van de auto. De vraag is, wil je dit je mede weggebruikers aandoen en je gaat de aandacht trekken van oom agent omdat het te fel is en LED is
Uiteraard loop ik dat risico ook bij mijn achterknipperlichten die rood zijn maar er bestaan ook rode halogeen lampen voor de knipperlichten en zijn ze niet zo verblindend achter omdat deze schuin in de units zitten

Heb je een filmpje hoe de KATUR knipperlichten achter lijken in combinatie met de achterlichten?
 

Justus991

Nieuw hier
29 mei 2020
18
11
3
Heb je een filmpje hoe de KATUR knipperlichten achter lijken in combinatie met de achterlichten?

Ik kan hier geen filmpje uploaden
Ik heb het ook geprobeerd te versturen in een priv? bericht maar dat doet die ook niet
Op de foto is wel te zien dat het knipperlicht tegelijkertijd brand met het achterlicht aan
Een filmpje heb ik wel maar kan ik dus niet via hier laten zien
Eventueel via Facebook of Instagram is een optie als je een filmpje ervan wil zien
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik kan hier geen filmpje uploaden
Ik heb het ook geprobeerd te versturen in een priv? bericht maar dat doet die ook niet
Op de foto is wel te zien dat het knipperlicht tegelijkertijd brand met het achterlicht aan
Een filmpje heb ik wel maar kan ik dus niet via hier laten zien
Eventueel via Facebook of Instagram is een optie als je een filmpje ervan wil zien

Bedankt voor de moeite. Ik kon niet wachten en heb ze gister zelf besteld via Amazon. Ze komen vanavond binnen. Ik merk wel dat mijn achterlicht units muurvast zitten. Had jij dat ook? Schroefje komt zo los maar die clips daarachter zitten muurvast. Beetje WD-40 er tussen spuiten?
 

Justus991

Nieuw hier
29 mei 2020
18
11
3
Bedankt voor de moeite. Ik kon niet wachten en heb ze gister zelf besteld via Amazon. Ze komen vanavond binnen. Ik merk wel dat mijn achterlicht units muurvast zitten. Had jij dat ook? Schroefje komt zo los maar die clips daarachter zitten muurvast. Beetje WD-40 er tussen spuiten?

Daar had ik niet zoveel last van. Je moet de achterlamp unit naar je toe schuiven/trekken als je achter de auto staat, achter zo?n unit uiteraard
Geen WD-40 hoeven te gebruiken iig
Je moet wel wat kracht zetten om het los te trekken maar niet teveel
Pak vooral de zijkanten goed vast en trek het naar je toe
Als dat niet lukt kan je ook naast de unit gaan staan en richting de achterkant van de auto duwen vanaf de zijkant
let wel op dat die niet los schiet en vervolgens je lak beschadigd omdat de lamp los bungelt aan de kabels
Hier een video waar je misschien wat aan hebt.

https://youtu.be/aEpEG_7Pbfs
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Daar had ik niet zoveel last van. Je moet de achterlamp unit naar je toe schuiven/trekken als je achter de auto staat, achter zo?n unit uiteraard
Geen WD-40 hoeven te gebruiken iig
Je moet wel wat kracht zetten om het los te trekken maar niet teveel
Pak vooral de zijkanten goed vast en trek het naar je toe
Als dat niet lukt kan je ook naast de unit gaan staan en richting de achterkant van de auto duwen vanaf de zijkant
let wel op dat die niet los schiet en vervolgens je lak beschadigd omdat de lamp los bungelt aan de kabels
Hier een video waar je misschien wat aan hebt.

https://youtu.be/aEpEG_7Pbfs

Top, bedankt!
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
De LED verlichting zit erin. Een hele verbetering! En rood achter was een goede keus!

Sinds 2011 waren de achterlicht units niet los gehaald want er zat enorm veel zooi in, meteen de boel schoongemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Justus991